Min garasje er fylt med...

ja samme diffhus, 116d er jo bare 118d for norske avgifter, chip + lsd = kos :)

grattis med z4, ser etter en slik selv, den med 3.0 og ess trim som var tilsalgs gikk jo på dagen ca :(

2.5si er det ikke mange av? 3.0si er det vel <5 av i norge om jeg ikke husker feil.

Trodde det jeg også, men ble usikker etter å ha sjekket quaife sine sider:S Men som du sier så er jo 118d og 116d samme bilen med unntak av mangelen på egen oljekjøler i 116d.

Ol.slavesen: kan anbefale deg og remappe bilen og montere en diff ala Quaife sin, da snakker vi 180HK+, 450nm og kontrollert morro:D

Selv vurderer jeg en fornuftig E81 116d eller en F20 116i, men ender vel opp med en Mini Cooper JCW:(
 
Trodde det jeg også, men ble usikker etter å ha sjekket quaife sine sider:S Men som du sier så er jo 118d og 116d samme bilen med unntak av mangelen på egen oljekjøler i 116d.

Ol.slavesen: kan anbefale deg og remappe bilen og montere en diff ala Quaife sin, da snakker vi 180HK+, 450nm og kontrollert morro:D

Selv vurderer jeg en fornuftig E81 116d eller en F20 116i, men ender vel opp med en Mini Cooper JCW:(

Hvordan går jeg fram for å gjøre dette ?:D
 
Remap:
Her i Norge ville jeg satset på ESS-tuning, de har god peiling innen området og selger deg et godt utviklet og utprøvd produkt.

http://www.esstuning.com/products/x16d-115{47}90-EDC16-Diesel-ECU-Tuning-Software.html

Når det gjelder en quaife diff er jeg usikker, men vil tro den lokale bmw-forhandleren burde klare å fikse dette:/

Hvordan er belastningen på motor og slitedeler etter noe sånt? og ikke minst forsikring osv? Om jeg bestiller dette produktet, vil jeg klare å installere det selv, eller må jeg til en forhandler for å få de til å installere det?
 
Hvordan er belastningen på motor og slitedeler etter noe sånt? og ikke minst forsikring osv? Om jeg bestiller dette produktet, vil jeg klare å installere det selv, eller må jeg til en forhandler for å få de til å installere det?

En tidligere kollega av meg gjorde en slik modifikasjon på sin 320D. Det er jo i utgangspunktet samme motor som du har, og han fikk 214hk/400nm. Det holdt fint ca.20000km før registerkjedet røk og motoren raste totalt. Det ble en dyr opplevelse :S
Mtp. forsikringen kan jeg godt se for meg at de ikke er så ivrige på å betale ut forsikringspenger om du er uheldig og de finner ut at du har trimmet. Det skal jo også betales avgift til statskassa ved effektøkning.

Nå skal det sies at jeg er svært lite risikovillig mtp. slike modifikasjoner og holdbarhet/forsikring, men jeg hadde aldri i verden giddet å ta sjansen :) Har jo også hørt om fler som har gjort det og er meget fornøyd.

Edit: Når det er sagt, du kan få kjøpt Hartge-modifikasjon hos BMW. De er godkjente av BMW selv, og skulle være rimelig trygge greier.
 
at REGISTERKJEDE ryker, er overhodet ikke knytter til trimming, på noen som helst måte! om noen prøve lure deg til det.. yez!

Kjeder som ryker er stortsett produksjonsfeil, skitt eller strammer som er slitt/produksjonsfeil på.

Satt selv på med venn sin 1 år gamle porsche da den raste kjede, ironisk nok mens vi gled avgårde i 6 gir... i 100kmh og rolig tempo, sykt kipt metallisk lyd, etterfulgt av ventilspaghetti.. kort fortalt ny motor :)

Diffen er ikke noe vanlige bmw verksteder kan sette inn, dette krever spesialkompetanse på drivverk, arctic trucks i drammen har gjort det på en bil vet jeg, disse drever jo om differ og kan greiene rundt toleranse.

Selv kjørt 2 forskjellige trimmet 120d masse og uten problemer, min 530D derimot gadd jeg aldri da den hadde såpass mye futt, ei heller noen av de andre, en venn sin 325D dratt fra 193 til 288hk har nå gått 180.000 med trim siden midt i 2007 når den var ny, med 0 feil :)

vær derimot obs om du har automatkasse, er disse som får gjennomgå.
 
at REGISTERKJEDE ryker, er overhodet ikke knytter til trimming, på noen som helst måte! om noen prøve lure deg til det.. yez!

Kjeder som ryker er stortsett produksjonsfeil, skitt eller strammer som er slitt/produksjonsfeil på.

Satt selv på med venn sin 1 år gamle porsche da den raste kjede, ironisk nok mens vi gled avgårde i 6 gir... i 100kmh og rolig tempo, sykt kipt metallisk lyd, etterfulgt av ventilspaghetti.. kort fortalt ny motor :)

Diffen er ikke noe vanlige bmw verksteder kan sette inn, dette krever spesialkompetanse på drivverk, arctic trucks i drammen har gjort det på en bil vet jeg, disse drever jo om differ og kan greiene rundt toleranse.

Selv kjørt 2 forskjellige trimmet 120d masse og uten problemer, min 530D derimot gadd jeg aldri da den hadde såpass mye futt, ei heller noen av de andre, en venn sin 325D dratt fra 193 til 288hk har nå gått 180.000 med trim siden midt i 2007 når den var ny, med 0 feil :)

vær derimot obs om du har automatkasse, er disse som får gjennomgå.

Hehe, jeg er ingen mekaniker, så om det var trimmingen eller noe annet vet jeg ikke. Var bare det de sa på verkstedet som satt bilen i stand igjen med ny motor :)
 
Hehe, jeg er ingen mekaniker, så om det var trimmingen eller noe annet vet jeg ikke. Var bare det de sa på verkstedet som satt bilen i stand igjen med ny motor :)

Ja det sa de sikkert :).

Men jeg støtter det overnevnte her... du ryker ikke et kjede fortere fordi du trimmer.. Det er ikke en del som får noe mer eller mindre stress av mer effekt i motoren egentlig. Motstanden er mer eller mindre den samme uansett tilfelle.

Mer sannsynlig at noe annet gikk galt der ja...
 
Si til noen på verksted at den er trimmet.. er idoti, da skylder de *alt* på det. Det er mange deleskiftere der ute, uten overliggende foreståelse for moderne teknologi.

Selv er jeg fascinert av mest mulig moderne saker, og synes debug skal gjøres med laptop, men jeg har 1000hk forgasserbil stående... så lenge det varer.. 1500-2000hk og efi en dag montro?
 
Si til noen på verksted at den er trimmet.. er idoti, da skylder de *alt* på det. Det er mange deleskiftere der ute, uten overliggende foreståelse for moderne teknologi.

Selv er jeg fascinert av mest mulig moderne saker, og synes debug skal gjøres med laptop, men jeg har 1000hk forgasserbil stående... så lenge det varer.. 1500-2000hk og efi en dag montro?

Velvel, de oppdaget det da de leste av computeren i bilen. Det er forøvrig ikke selvopplevd, jeg refererer bare det kollegaen har fortalt. Men nok om det ;)

Hva slags bil er det du har stående med såpass power?
 
ill.foto

Min:
images



Min kones:
timthumb.php


:)
 
Si til noen på verksted at den er trimmet.. er idoti, da skylder de *alt* på det. Det er mange deleskiftere der ute, uten overliggende foreståelse for moderne teknologi.

Selv er jeg fascinert av mest mulig moderne saker, og synes debug skal gjøres med laptop, men jeg har 1000hk forgasserbil stående... så lenge det varer.. 1500-2000hk og efi en dag montro?

Tør man gjette på Camaro.......?
 
Tør man gjette på Camaro.......?
10 poeng til Jo ;)

Siden du snakket om hennesay trim til din bil jo, har jeg funnet ut at jeg også må få opp effekten litt ;)

Til dere andre, har en 69 camaro RS coupe, med "litt" effekt, tanken er vel evnt å bytte kompressoren mot 2 turboer, får se, pressa i seg selv henger jo med til 1400'ish, men stjeler mye effekt.
 
10 poeng til Jo ;)

Siden du snakket om hennesay trim til din bil jo, har jeg funnet ut at jeg også må få opp effekten litt ;)

Til dere andre, har en 69 camaro RS coupe, med "litt" effekt, tanken er vel evnt å bytte kompressoren mot 2 turboer, får se, pressa i seg selv henger jo med til 1400'ish, men stjeler mye effekt.

Eneste mannen jeg kjenner som faktisk kan "steile" med bilen sin ved pådrag.........RESPECT.....:cool:
 
Har en porsche for "control" biten gutta, så ta det rolig!, camaroen sliter med rundkjøringer... så skal ikke skryte på meg handeling, og 100-0 tar 5 gangern av 0-100... ;)

Har bestilt nye draghjul nå Jo, tenkte få laget liten steilefilm, har bare fra forrige eier nå og det blir ikke det samme.