Official Timekeeper
Visit Casio

Mellomklasse/Stor - SUV (Oppdatert)

Blodstrupmoen

Støttemedlem
Medlem
20. mai 2011
Sted
Florø
Subaru lager driftssikre biler , men gurimalla kor kjedelige dei er . Eg skal heller ikkje påstå at dei er spesielt gode å kjøre om man strekker seg over 185 i høgde , men det er vel subjektivt. En skal ikkje sjå vekk frå at eg også hadde vurdert en slik som A til B bil , for Land Rovern er ikkje akkurat den med minst behov for service. Når det er sagt så er jo nye defenderen grisetøff som familiebil .

Pickup er flott og fint , men om en ikkje har behov for å frakte ei gravemaskinskuffe , beltestrammere eller er fat med diesel i ny og ne så blir en fort lei av den kassa bak der.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg

eidehelg

Støttemedlem
Medlem
27. mars 2018
Sted
Stavanger
Har du vurdert Lexus? RX450h tror jeg kan være midt i blinken.
Prøvekjørte en slik og hadde den på lån for 3 år siden da jeg skulle bytte bil sist. Det som fristet var V6-bensin (i kombinasjon m/ eldrift). Fin lyd når man ga gass, det var omtrent det hele. Undermotorisert og tung, nøytral følelse. Kjedelig og dyr Og forferdelig CVT-kasse, det var konklusjonen...

• Liker
Reaksjoner: JonasV

West

Støttemedlem
Medlem
29. oktober 2012
Sted
Westlandet
Vel både Lexus, Landcruiser og Range Rover havner vel i samme kategori som X5, Q7 etc.
De er vel minst dobbelt så dyre som Forester, og som jeg skrev i den første posten så er jeg forbi det stadiet i livet at jeg gidder å betale premium pris for merket.
Bilinteressen hos meg har falt ganske jevnt de siste 15-20 årene til at i dag er den ganske lik null.
Som jeg innledet med å skrive: nå vil jeg bare fra A til B så rimelig og trygt som mulig

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. desember 2013
Sted
Vestlandet
Subaru lager driftssikre biler , men gurimalla kor kjedelige dei er . Eg skal heller ikkje påstå at dei er spesielt gode å kjøre om man strekker seg over 185 i høgde , men det er vel subjektivt.
191cm her. Funke fint med Outback min ven. Meget god allround bil. Einig i kjedleg stempelet. Er jo derfor eg leite 'febrilsk' etter ein morobil til max 100k. Men... ikkje lett å finne...

West

Støttemedlem
Medlem
29. oktober 2012
Sted
Westlandet
Herre-Jesus-Kristus!! å kjedelig det er å handle bil. Nå har jeg utsatt og utsatt dette i nesten 14 dager, men nå må jeg ta meg i nakken å få ordnet ny bil i løpet av uka.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. desember 2013
Sted
Vestlandet
Herre-Jesus-Kristus!! å kjedelig det er å handle bil. Nå har jeg utsatt og utsatt dette i nesten 14 dager, men nå må jeg ta meg i nakken å få ordnet ny bil i løpet av uka.
Likt som her. TTT. Og finner ingenting som frister!

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. desember 2013
Sted
Vestlandet
Kjedelig?!?! Det er da altfor spennende?!??
Å reise rundt å prøve biler og "famle i mørket" er iallefall ikkje særlig kult.

Finner lite/ingenting som eg har lyst på. Ingenting som tilfredsstiller krav.

Krav:
Høy bakkeklaring
Skikkelig 4 hjulstrekk
God plass til familie på 4 med bagasje
Helst anna drivlinje enn diesel
"AD" i Førde by.

Har nå Outback, digge den... MEN er begynt å irritere eg at nærmeste "AD" er 2 timer unna= selv små garantirep må innom dit. Service og sånt kan eg ta på autorisert Subaru service her, men ikkje garantier...

Medlem
30. mai 2012
Å reise rundt å prøve biler og "famle i mørket" er iallefall ikkje særlig kult.

Finner lite/ingenting som eg har lyst på. Ingenting som tilfredsstiller krav.

Krav:
Høy bakkeklaring
Skikkelig 4 hjulstrekk
God plass til familie på 4 med bagasje
Helst anna drivlinje enn diesel
"AD" i Førde by.

Har nå Outback, digge den... MEN er begynt å irritere eg at nærmeste "AD" er 2 timer unna= selv små garantirep må innom dit. Service og sånt kan eg ta på autorisert Subaru service her, men ikkje garantier...

Hvordan oppleves det for økonomien å eie en subaru?
Synes outbacken er kul, vurderer en slik, men har hørt at det er dyre deler....?

Medlem
23. september 2016
Sted
Noreg / Norge
Sist eg skulle kjøpe bil satte eg opp et regneark med alt som var "Må ha" og alt som var "kjekt å ha", som den gamle økonomen eg er.
Så fyllte eg inn aktuelle biler, sjøl da var det veldig mange som var sila ut. Så las eg det eg kunne komme over av tester.

Til sist såg eg etter kven som hadde forhandlera i området og forhøyrde meg om ryktet deira.

Så var det tid for å handle bil :)
Lykke til.

• Liker
Reaksjoner: Neseblod og Oddemann

Blodstrupmoen

Støttemedlem
Medlem
20. mai 2011
Sted
Florø
@SCUBA diver , problemet med en slik framgangsmåte oppstår fort om man er en smule bilinteressert. Plutselig er det ikkje kun fornuft lenger , og man må gå inn på kompromiss.

West

Støttemedlem
Medlem
29. oktober 2012
Sted
Westlandet
Sist eg skulle kjøpe bil satte eg opp et regneark med alt som var "Må ha" og alt som var "kjekt å ha", som den gamle økonomen eg er.
Så fyllte eg inn aktuelle biler, sjøl da var det veldig mange som var sila ut. Så las eg det eg kunne komme over av tester.

Til sist såg eg etter kven som hadde forhandlera i området og forhøyrde meg om ryktet deira.

Så var det tid for å handle bil :)
Lykke til.
Akkurat samme tilnærming som meg :)
Satt igjen med 3 finalister lørdag. Laget et regneark med funksjoner, pris, km., tid til neste service etc.

Nå sitter jeg i realiteten igjen med en i dag, og sitter akkurat nå og forhandler om pris per epost. Snart er vi så nære at jeg plukker opp telefonen og lukker avtalen. En tilnærming jeg har hatt suksess med før er å innlede med epost, og så avslutte med telefon.
I tillegg har jeg alle detaljer skriftlig på epost om de skulle bli noen diskusjon senere om hva som var inkludert etc.

Redigert: