Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Heisann,


har hatt klokkefeber i ca halvannet år nå. Startet karrieren med en Breitling SO Steelfish, etter dette har det vært en delklokker, og i dag har jeg en Breitling Chronomat Gull/stål m/ gullbesel besatt av diamanter. Veldig fornøyd :)


Jeg studerer på BI, og driver et selskap(i mindre skala) for meg selv.


Håper jeg blir kjent med noen urfanatikere, da mine egne ikke forstår min lidenskap :)


/M

Velkommen skal du være:)
Godt å se at det er flere fra BI her på asylet...
 
Kom helt tilfeldig over denne siden da jeg søkte etter info om klokker generellt.
"Gamling" med over 50 år på baken, har vel alltid vært interessert i armbåndsur, og har en egen forkjærlighet for Seiko.
Har ingen stor samling, klokkene blir gitt bort til egne barn når det er på tide med utskifting.
 
Velkommen skal du være; det kommer nok å bli mange timer her inne og kanskje kjøpslysten blir trigget av et eller annet fint her inne:)
 
Hei

Pettersen fra Tr.heim, gift, pappa til ei prinsesse og en til på vei-) 32 år jobber i finans/leasing bransjen.
Er int i bil, klokker hifi vin etc.
De klokken jeg har er handlet hos Lervil ur v/ Knut.
Lykkelig eier av Breitling Crosswind i stål med blå tallskive/romer. Bruvik fjord sort med sort stål lenke nr 7 i produksjons rekken -) takk Knut ! Breitling superocean heritage 48 mm SOLGT noe jeg angrer litt på men men.
Tag hauer link med diamant bazel/perlemor tallskive til kona.
På lista for neste inv. står Rolex Air King Evt.GMT Master.
 
Pettersen fra Tr.heim, gift, pappa til ei prinsesse og en til på vei-) 32 år jobber i finans/leasing bransjen.
Er int i bil, klokker hifi vin etc.
De klokken jeg har er handlet hos Lervil ur v/ Knut.
Lykkelig eier av Breitling Crosswind i stål med blå tallskive/romer. Bruvik fjord sort med sort stål lenke nr 7 i produksjons rekken -) takk Knut ! Breitling superocean heritage 48 mm SOLGT noe jeg angrer litt på men men.
Tag hauer link med diamant bazel/perlemor tallskive til kona.
På lista for neste inv. står Rolex Air King Evt.GMT Master.



Velkommen til sonen. Fint med flere Trøndere her inne. :D
 
Ny

Hei!

32 år gammel mann fra Oslo. Lest daglig på forumet de siste 6 mnd og fant ut at det var på tide å registrere meg. Har planer om å kjøpe Omega Speedmaster/ PO i løpet av kort tid... Men har, til tross for at det var utenkelig for 6 mnd siden, selvsagt også begynt å titte i retning Rolex.

Frykter for hvor dette kan ende!
 
Hei!

32 år gammel mann fra Oslo. Lest daglig på forumet de siste 6 mnd og fant ut at det var på tide å registrere meg. Har planer om å kjøpe Omega Speedmaster/ PO i løpet av kort tid... Men har, til tross for at det var utenkelig for 6 mnd siden, selvsagt også begynt å titte i retning Rolex.

Frykter for hvor dette kan ende!

Velkommen skal du være:)
Og fint at du har gjort deg opp noen meninger om hvilke klokke(r) du ønsker å kjøpe, men som du seie selv det endrer seg fort:p
 
Hei

Mann 36 år fra Nord-Norge. Jobber i finans. Har sett litt sporadisk på forumet det siste året. Gift, ei jente på syv og ei jente til på vei. Har pr. i dag en Seiko SKX007J og et eldre lommeur.. Er på utkikk etter nytt og har i det siste sett på Anonimo og Rolex.
Liker ellers fluefiske og terrengsykling.

Stig
 
27 år, fra Hakadal utafor Oslo. Gift og med en liten tass på vei, venta til mars.
Flic flac i "gutteblå" var vel det første jeg prøvde å få kustuss på. Siden har jeg vært innom mye rart av G-shock, Swatch og Nixon osv.
Fatter har alltid vært opptatt av klokker, så interessen har lurt under topplokket så lenge jeg kan huske.

Fikk ei Viktorinox Chrono Classic av kona på bryllupsreisa, som egentlig er min første skikkelige arm-pryd i mine øyne.

Ser at nivået her inne nok er et dusin hakk høyere enn det jeg har i skuffen, men det er moro å titte/ lov å drømme.

Hva jeg ser på som det ultimate, har jeg ikke peiling på enda.. Men kanskje jeg finner det ut før 30-års dagen? ;)

Ellers går det i å skru på bil og kjøre på bane, AV, film, musikk og en hel hævv med små-interesser..

Martin
 
Hei, velkommen skal du være DrHolm:D
Om jeg ikke tar helt feil har du en MX5 på tunet?:eek:

Men for pokker... Gjenkjent på hvert sabla forum jeg er på, omtrent. ;) Hehe
Takk for det!

Jo da, Venter bare på at jeg skal få ferdig garasjen. Så kanskje ho kommer på veien igjen. :)
 
Rødland.
Mann 20 år fra det vakre sørvestlige Norge. Klokkedillen lå arvelig latent, men slo ikke virkelig ut før i slutten av tenårene. Første mekaniske ur var en Hanowa Swiss Military. Jeg innehar den (tvilsomme) egenskap å gå inn i en nærmere autistisk fascinasjon av det jeg interesser meg i. Er relativt grønn på mange tekniske begreper rundt det indre mekaniske i klokker, men lærer fort! I min uvitenhet har jeg utviklet en irrasjonell beundring for sportsklokker og vintageklokker. Visakortet ligger allerede i prematurt krampegråt.
 
Godtfolk!

Jeg er en fyr, halvveis til nitti, bosatt meget sentralt på Østlandet. Jobber som offiser i Forsvaret og er lidenskapelig opptatt av bil og jernbane. I tillegg har jeg alltid vært fascinert av klokker og har tydelige minner fra samtlige jeg har eid oppigjennom.

Som alle andre gutter som vokste opp på 70-tallet begynte det med Timex og DBS Apache. Timex'en er dessverre forlengst tapt. Det samme er en digital Quali (?) med solcellepanel og en Citizen med to rektangulære knapper på fronten under LCD-panelet. Disse knappene gjorde det mulig å sette "verdensrekord" i start/stopp av stoppeklokka.

Da Citizen-klokka takket for seg på midten av 80-tallet fikk jeg en gammel Recta av bestefattern. Denne har jeg enda, og den holder fortsatt tiden.

image_zps4c4a4d6b.jpg


Deretter ble det en Puma med kronograf som jeg la fra meg under håndvask i et jernbaneverksted etter å ha jobbet på et lokomotiv. Siden har ingen sett den.

Kjøpte for noen år siden en Festina 16177/6 fordi jeg liker oransje og fordi jeg syntes den så tøff ut. I tillegg har den en artig "alarmkomplikasjon" som aktiveres ved å dra i en knott på venstre side.

image_zps18616a5d.jpg


Etter å ha ryddet i etterlatenskapene til bestefattern tok jeg til meg en Pulsar Quartz som den dag i dag tiltaler meg med sin rene urskive med tydelige tall. Selv om den ikke er av høyverdig sort har nettopp denne klokka bidratt til å stake ut kursen for min interesse for enkle og ikke for store klokker med arabiske tall.

image_zps7732cdf9.jpg


Som man ser glimrer automatiske ur med sitt fravær, og slik kan det jo ikke være. Som en slags ventepølse til økonomien tillater en passende Rolex og/eller Omega, har jeg latt meg begeistre av Seiko 5. Til en svært ubetydelig pris får man her en forsmak på hvordan det søte livet med en automat på armen kan bli. Som offiser i de væpnede styrker måtte det jo bli en SNK805K2 i vakkert olivengrønn! Og det er neppe den siste Seikoen jeg anskaffer.

image_zps24dd79aa.jpg


For ikke mange ukene siden ga min far meg en gammel Omega Seamaster Cosmic han kjøpte for ei krone på et loppemarked for mer enn ti år siden. Denne er for tiden til service og bytte av glass hos en formodentlig kompetent urmaker. Jeg er så imponert over den lille rakkeren at jeg spontanbestemte meg for at min vintage-samling skal dreie seg om disse monobloc-urene i alle slags utgaver, urverk og valører.

image_zps3ec5adb5.jpg


Og nå gjenstår det bare å se om iPad kan erstatte PC til litt mer komplisert arbeid enn ukritisk surfing...