Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen til Petersc og tomhauk.

Tomhauk, du gjør rett i å sikte mot Sub/Exp. Svært mange av oss har i begynnelsen hatt et noe ambivalent forhold til Rolex, men vi knekker til slutt - de fleste av oss.
 
Hei!

Jeg er en 23 år gammel økonomistudent, med en fascinasjon for mekanikk og ingeniørkunst. Har fått øynene opp for horologi og den utrolige finmekanikken i mekaniske ur, og la for noen uker siden inn en preorder på en Steinhart Ocean Vintage Military, med forventet levering mot slutten av januar. Gleder meg som en unge til den kommer, og må si meg imponert over kunnskapen og vennligheten som gjennomsyrer dette forumet.

steinhart-ocean-vintage-military-watch.JPG


Mvh
ErikJN
 
Hei Godtfolk.
Mann fra Bergen her, som elsker klokker, og jeg merker at jeg vier mer og mer tid til det...

Jeg har hatt en passjon for klokker siden jeg var en lite gutt som bare har vokst med årene.

For tiden har jeg ganske mange klokker av ymse kvalitet, vedt å nevne er: Rolex DSSD, Rolex Explorer II, Omega PO XL, Alpina Extreme regatta, Tag Heuer Aquaracer regatta, Tag Heuer Kirium F1, samt noen Tissot, Jaques Lemans, Casio etc.

Den store drømmen er selvsagt en PP.

Ha en Fin dag!
 
Hei!

Ny på forumet, er en 21år gammel rørlegger som fra før er interessert i både bil, detaling av biler og fiske/friluftsliv.
Nå er det klokker som har begynt å vekke interesse i meg , men er litt usikker på hva som passer meg så meldte meg inn
på dette forumet i håp om å lære mer og få litt ideer samt stille noen spørsmål etterhvert :)

Nå i dag så har jeg en Nite TX50/Vision (Rohnda quartz) klokke med ødelagt gummireim (lenke i sort rustfritt på vei.)
Har litt tanker om å invistere i omega eller breitling, men er også veeeeldig svak for lume på klokker så en Deep Blue Daynight 65T med Valjoux 7750 urverk fra Sveits er noe jeg sterkt vurderer.

MVH
Emil
 
Heisan

Har hengt her på sonen i 1,5 år nå og dette har resultert i noen klokker. Jeg kan fint lite om dette emnet, men er utrolig fasinert over å lese mye av det som står her. For min egen del så begynte det med denne;

bilde10_zps01a77485.jpg


Etter etter en stund så kom denne;

bilde9_zpsa363c89f.jpg


Og til slutt kom denne;

bilde6.jpg


Har et par til på "ønskelisten", så vi får se hva som dukker opp etterhvert.

Mvh 44106
 
Velkommen Dingle, Emil og 44106.

Litt av en pangstart for deg, 44106. Med tanke på at de fleste her inne har en viss progresjon i nivået på samlingene, så skal det bli spennende å se om vi her har med en ny "Moore" å gjøre;)
 
Gregg her, fra Drammensområdet. Har lite greie på klokker, men har falt skikkelig for Girard Perregaux klokker. Har ikke noe spesielt nå, men er på utkikk etter en Ferrari chronograph 8020 med stållenke og gul skive. Har hatt denne tidligere, prøver nå å få tak i en slik en som en start... Morro å lese tråder her inne fra folk som er seriøse og har peiling på det de snakker om.. Ble tipset av en venn om denne siden.

Kommer til å følge med daglig her inne nå..
 
Hej på er!

Var på tiden att jag registrerade mig på Tidssonen, då vi fått en hel del trafik härifrån på det Tidssonvänliga forumet Klocksnack.se :)

Jag heter David, bor i södra Sverige (mer exakt Malmö) och har intresserat mig för klockor sedan några år tillbaka. Är en av grundarna till forumet jag nämnde ovan och har på så sätt gått ner mig ännu mer klockträsket. :p

Det har passerat en hel del klockor hos mig - Rolex Submariner, Oris Diver SS Date, Sinn U1, Glycine Combat Sub, ett helt gäng Seikos, Vostoks osv.
Just nu sitter det en Tudor Black Bay på handleden, och den är väldigt svår att ta av. ;)

8284944929_eec6259e39_c.jpg


Ska bli trevligt att ta del av diskussionerna här inne!
 
Heihei :)
Etter mye Tidssone surfing fikk jeg etter litt tid meldt meg inn her. Som de fleste her inne, så har jeg blitt veldig glad i klokker. Nærmere bestemt litt frelst kan man si, så litt før jul i fjor bestemte jeg meg for og anskaffe meg noe litt mer high-end enn Polar pulsklokka jeg vanligvis tusler rundt med. Så etter mye titting på nett tok jeg kontakt med Trond (Mogens) og etter noen dager var den første på armen. :D Må bare få si at Trond (Mogens) er en meget hyggelig fyr og ser frem imot eventuelt flere kjøp fra han i fremtiden.



CIMG0285_zpsd36b8035.jpg


Breitling B2, er foreløbig veldig fornøyd med denne som første ur.
 
Redigert:
Hallo, Jens Kristian her. Unggutt, så kan komme til å spørre en del spørsmål til dere erfarne karer her inne. Ønsker å lære av dere. Klokkefascinasjonen er på plass selv i ung alder, og mange av deres samlinger og klokker er inspirasjon. Har ikke jobb eller noen annen form for fast inntekt, så har ikke samlinger eller klokker av veldig høy verdi, enda ;)
Håper på å bli tatt godt i mot, selv om det kanskje kan komme noen spørsmål som vil bli sett på som dumme..
 
Velkommen alle nye!

@ JensKristian (og alle andre også): Klokkeglede kan man få i alle prisklasser, og selv om mye av det som vises frem her definetivt er i high-end segmentet er det også flust med "vanlige" klokker i alle prisklasser som gir eierene sine masse glede... Vis frem og kos deg med de klokkene du har og har råd til. Alle MÅ ikke ha en Rolex (selv om alle kommer til å ønske seg en i beste TS ånd) ;)
 
Boenna_69: Tusen takk. Er helt enig med deg, klokker trenger ikke være veldig dyre for å glede eller se bra ut, men det er jo ingen ulempe med en rolex/AP/breitling/JLC osv. ;) Enn så lenge får jeg kose meg med de som ligger i litt lavere prisklasser, og jeg trives greit med det.