Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei, jeg heter Morten og er klokkenerd;)

Bor i Oslo, men er fra Bergen.

Jobber på sjøen med Subsea teknologi og har blitt litt miljøskadet av det,
derfor er dykkerur med ekstreme trykk sertifiseringer stort sett blandt favorittene;)

Jeg har fulgt tidssonen i mange år, men først nå registrert.

Jeg samler på klokker, kjøper noen, selger litt, og bytter gjerne.
Kjennes gjerne igjen som Morten P på finn.no (lørenskog).

Akkurat nå har jeg prøvd 5 forsjellige natoreimer på min 116660 D-blue.
Lenken er så kul, at jeg vurdere å sette den på igjen. men men.

takk for meg:)
Mvh Morten Paulsen
 
Hei!

23 år fra elverum, men bosatt nå i tigerstaden. Fikk min første åpning for klokker når jeg var i NY for 4 år siden. Da kjøpte kjæresten min en Fossil til meg som jeg ble helt oppslukt i, synes enda denne er veldig pen. Etter årene har det gått mye tid på TS og generelt klokketitting. Jeg drømte alltid om en Rolex GMT 16710 - Pepsi. Så siklet på denne lenge. Men før jeg kom meg dit så har det blitt en del andre klokker i bokser, blant annent seiko SKX009 flott diver som har holdt meg i tykt og vondt i mange år. Har brukt denne som en hverdagsklokke i militeret i 3 år, og den ser enda like fin ut. Og er alltid med på ferier. Så etter dette kjøpte jeg med en "penere" klokke, en Omega semaster fra 1960-70 tallet. Veldig pen klokke med champagne preget skive og fin patina. Men dog litt liten, men blir brukt mye.. Så etter en stor øvelse i militeret så hadde jeg plutselig en stor mengde penger på konto, og da startet jakten på en 16710, det tok laang tid før jeg fikk noe svar. Men til slutt så var den en som hadde en ligende til salgs. Men dette var da en coke, men var så strøken og hadde boks, norsk kjøpt med papirer. Så hadde ikke annent valg en og slå til. Så den er den jeveste jeg har per dags dato, og kommer nok aldri til og flippes, angrer heller ikke på at jeg valgte coke, nydelig klokke som går til alt..
Drømmer videre om en DJ og en speedy.

Jobber nå som lærer-assistent, og tjener ikke akkurat fett på det. Studerte brønnteknikk etter 4 år i forsvaret, men umulig og få noe jobb der. så får drømme videre om noe jobb på nordsjøen.

Sigurd..
 
Ny gutt i klassen!

Hei!

Har akkurat begynt å sette meg litt inn i hva som rører seg på TS. Det er mye moro, og mye å lære :)

Har alltid likt klokker, og blitt mer og mer bevisst med årene. Samtidig er det gøy å erfare at preferansene stadig endres og smaken utvikles! Det jeg for få år siden trodde at jeg ikke skulle ha på armen, er der plutselig.

Klokker har kommet og gått i et rolig tempo, synes jeg selv. Den senere tid er det en Panerai jeg har siklet på.

Legger ved et bilde av mitt bidrag til stuepynt, som jeg til slutt fikk tillatelse til å ha fremme :)


DSC_1221_zps68fb43b6.jpg
[/IMG]


Hilsen Sondre
 
Redigert:
Hei,

Har snoket rundt på tidssonen en god stund, initielt som klokkefan, men etterhvert også fordi jeg har sansen for de finere ting her i livet som for eksempel biler, penner, reiser, vin og god mat... Til slutt var det like greit å registrere seg som medlem :cool:

Min klokkehistorie er vel preget av at jeg har "unngått" de tradisjonelle merkene som Breitling, Omega (gjorde et unntak for min kone), Rolex og Panerai. Det er nok ikke så bevisst - i begynnelsen var det vel et prisspørsmål og valget falt på Oris av ulike slag. Etterhvert som jeg ble mer opptatt av manfacture og design har jeg tilegnet med tre stykk EBEL; en Brasilia (riktignok med ETA urverk) og to 1911 BTR, henholdsvis en Tekton og en Titanium som begge får litt skryt fordi ikke så mange kjenner dem. Urverkene til EBEL har jo en viss knytning til Zenith El Primero. Synd at EBEL solgte 137 til Ulysse Nardin i 2012...

For et drøyt år siden falt jeg for en Zenith Defy Xtreme Chronograph som jeg ser mange her ikke er så begeistret for og man kan jo mene så mangt om Thierry Nataf perioden. Mange av klokkene fra hans dager er altfor outrerte og jeg deler oppfatningen om at Zenith nå lager noen utsøkte time pieces som jeg også sikler litt etter... Men jeg liker nå den noe "enklere" Chronographen og ser at prisene nå begynner å klatre, dvs at rabattene avtar og mange av discount selgerne i USA har tømt lagrene. Uret blir nok aldri noen klassiker, men "mine is a keeper":)

Ellers er det veldig mye spennende her og jeg gleder meg til å delta litt mer aktivt.

Anders
 
Hei jeg heter Kenneth, blir straks 40 og er fra Trondheim.
Har så lenge jeg kan huske vært interessert i klokker. Liker alle typer klokker men har i de siste årene blitt dratt mest mot mekaniske ur. Hadde en periode i ca 15 klokker men har nå kvittet meg med de fleste så har nå en Omega og to Marathon klokker (pluss to-tre jeg ikke tørr nevne her....)
Tidssonen har jeg brukt i flere år men det er først nå jeg har registrert meg :)
 
Redigert:
Jeg heter Kjell Jørgensen, jeg var aktiv bidragsyter til Norges Urmakerforbunds tidsskrift på Sekundet, var med å starte bladet Watchnews, har skrevet boka Klokka og Tiden, holder foredrag for verdivurderingskurset til Fagurmakerne Norge og tidligere for Norges Urmakerforbund.

Om litt - hvis jeg får det til, skal jeg legge ut en rapport fra et studieopphold hos Paul Gerber i Zurich.

Jeg har bare tre klokker, en Rolex 1601 stål/rødt gull (Halvor Bjerke trodde den var fake - han hadde aldri sett DJ med den kombinasjonen før), en Gerber/Jørgensen som jeg laget hos og sammen med Paul, og et Zenith lommeur.

th_P1080093-1.jpg


Mulighet for bilde av 1601'ern? :) Hørtes ganske flott ut :)
 
God dag!

Jeg er ny her inne, og tenkte kort å presentere meg! Jeg heter Simen, 27 år, fra Oslo. Min klokkeinteresse har ikke vart så fryktelig lenge, men den har vært veldig intens hittil og øker for hver dag som går. Nå har jeg også endelig fått meg min første ordentlige automatiske klokke, som jeg satser på å få lagt ut en tråd av i unboxing-området. Har selvfølgelig lusket rundt her inne på forumet noen måneder allerede, men synes nå det var på tide å få en konto her!

Vi snakkes i en av de mange trådene her inne!
 
Da var det vel på tide med en liten presentasjon av meg også. Jeg heter Thomas og bor i Rygge. Ærber som ambulansearbeider og på fritiden så er vel min store interesse biler og Italia. Så da sier det seg selv at det gjerne handler om italienske biler. Ikke de eksklusive, men de små folkelige som motoriserte Italia etter krigen. Så i garasjen har jeg to stk Fiat 500. En gammel (1960) og en moderne jåleversjon ( by Diesel edition ). Klokkeintressen har jeg hatt en god stund , men er vel først den siste tiden jeg har fått øynene opp for mekaniske klokker. Fra før av har det gått i quarts ur av div merker. Min tidligere kone jobbet som daglig leder i en Bjørklund butikk og den gangen fikk jeg fine priser der og har noen eldre kvalitets ur med quartsur fra den epoken. Har bl a ett ca 18 år gammelt Tissot ur som har vært i daglig bruk i hele perioden og dette uret har stor affeksjonsverdi for meg. Går fortsatt fint men sekundviser har stoppet og jeg bruker sekundviserfunksjonen mye på jobb, dvs på vær eneste pasient man tar pulsen på. Jeg har også to Citizen ur, to Gant ur, ett Moods of Norway ur og ett Victorinox ur ( alle quarts). I tillegg har jeg ett arvestykke etter min bestefar, ett Omega DeVille ur fra sekstitallet. Dette er mekanisk med manuell opptrekk. Ett pent ur som jeg er veldig glad i. Akkurat investert i ny krokodille reim til dette. Men det bør nok på service snart, siden det er ukjent når det var på service sist. Går perfekt da. Men så kom lysten på noe annet også da , og først bestilte jeg ett Stuhrling Orginal ur fra urverket.no. Men det gikk litt fort i svingene og jeg avbestilte det igjen og bestilte isteden ett nytt Longines HydroConquest ur. Gleder meg veldig til dette kommer om 0-6 uker. Og igår bestilte jeg meg ett beater ur også, nemlig ett Orient Blue Ray ur på gummirem ( neoprethan). Dette etter og ha lest research på Orient i en ukes tid nå, så da ble lysten for stor. Kostet jo så og si ingen ting, så det skader ikke og prøve ihvertfall. Planen er at neste ur blir ett Tissot Visodate ur som dressur, men venter til over sommeren med dette. Evt kjøper det i Italia når jeg skal ditt i juni/juli. Det var litt om meg og mine interesser. Tilslutt vil jeg takke for all hjelpen på mine sikkert ganske så elementære newbie spørsmål her inne. Blir ekstra gøy med klokker og ur når man har TS og surfe på:cool:
 
Mitt navn er Robert, 28 år, Jobber som idrettspedagog innen rusrehabilitering. Jobber også deltid på Vinmonopolet for å dekke opp mine behov som vin/whisky elsker. Har alltid vært interessert i klokker, men har alltid hatt interesser som har vært større og tatt mer oppmerksomhet. Men det siste året har jeg blitt mer å mer gira på vintage klokker i forskjellige varianter.

Driver å bygger opp en samling med diverse vintage ur, nye ur, halv-gamle ur.. Så får vi se hva det blir til..

Driver å plager godeste sutterud mye på bjølsen om dagen, da sjappa hans ligger 30 meter unna rehab-senteret jeg jobber på :) så tar meg selv i stikke innom i lunsjen+++ for no good reason og bare kikke litt på alle de gamle klokkene han har liggende..
 
Hei !Jeg heter Rune og er 45 år,bor og jobber i Groruddalen som håndtverker.Vært mye innom Tidssonen og må si jeg er blitt veldig intressert i mekaniske klokker pga alle dere som legger ut fete bilder og diskuterer klokker,ellers har jeg fuglejakt med hund og ørretfiske som hobby.Kjører også en Yamaha TDM 900.Kjøpt meg nettopp en ny Tudor Heritage Black Bay Blue,har en Certina gull klokke fra 60 tallet og en Certina New Art gull/stål fra samme periode.
 
Hei. Mitt navn er Jørgen Otteren. Jeg er tredjegenerasjons innehaver av Otteren Gullsmed & Urmaker. Jeg har lenge fulgt med på Tidssonen og jeg er imponert over kunnskapen og entusiasmen som besittes her inne. I tillegg er det fantastisk fint å se at ur og mekanikk kan være så engasjerende for andre enn meg, som er flasket opp i bransjen. I den senere tid har jeg blitt kjent med Jon Henrik og syns det er spennende å jobbe sammen med ham og Tidssonen for å bidra til at dette forumet skal bli enda mer solid.

Når jeg nå trer inn som aktiv bruker og med åpen identitet, så er det med ydmykhet og blandede følelser. Jeg er redd for at noen av dere vil føle det truende at en profesjonell aktør kommer inn i deres forum. På den andre siden er jeg en svoren urentusiast og har tilgang på mye informasjon og kunnskap. Min hensikt med å delta er på ingen måte å markedsføre meg selv eller bedriften jeg driver, men å kunne bidra med informasjon der det er hensiktsmessig eller som dere etterspør.

Litt personlig. Jeg er 41 år gammel og holder til i Stavangerområdet. Jeg er utdannet Siviløkonom fra BI i Sandvika og deltok på min første Baselmesse da jeg var 20 og har vært der alle år siden det, bortsett fra ett. Jeg er nok preget av de merkene som vi fører i butikkene våre, men skal prøve å holde meg nøytral. Som entusiast følger jeg også med på alt som rører seg i bransjen og er lidenskapelig fan av mange merker som vi ikke selger, og er ikke redd for å være positiv til dem.

Jeg håper at dere vil ta meg godt i mot, men er forberedt på det motsatte. Derfor er jeg spent på tilbakemeldinger fra dere og vil trekke meg ut dersom dere mener at profesjonelle aktører ikke har noe i dette forumet å gjøre.

Hilsen Jørgen
 
Hei! Mitt navn er Ole Martin Pettersen. Jeg er 27 år og holder til i Oslo-området, men er opprinnelig fra kommunen hvor man finner den velkjente Preikestolen (og nei, det er ikke Stavanger).

Jeg jobber som IT konsulent på andre året. Ble introdusert for tidssonen gjennom en kollega som er ordentlig klokkernerd. Min første "skikkelige" klokke (om man kan kalle en Tissot for det her?) er en Tissot 1853 som ble kjøpt i London i 2014. Mitt andre klokkekjøp blir mest sannsynlig en Vintage Omega Seamaster, og tredje (etter noen (ti)år med sparing) en Glashütte.

Det var litt om meg. Gleder meg til fortsettelsen!
 
Heisann!
28år fra Oppegård utenfor Oslo. Jobber med design, og alltid vært interessert i teknikk og design.
Min interesse for klokker begynte med en estetisk tilltrekning, men fra første gang jeg så et mekainsk urverk live våknet virkelig nerden i meg. Begynte for alvor å lese meg opp og interessere meg for ca2 år siden, å ikke sett meg tilbake siden.

Mitt første seriøse kjøp ble en 16610 safequeen fra 1997, og har siden også kjøpt en Seamaster fra 1967 av Sutterud.

Er svak for minimalistiske, litt mindre klokker så har en tendens til å se litt tilbake i tid når det kommer til klokker.
Orginalt nok er Rolex, Omega, IWC og Patek klare favoritter..

Støttemedlem på tidssonen, men følger med på markedsplassen da det begynner å bli på høy tid med ett nytt objekt i min foreløpig beskjedne samling.
 
Oii. Rätt ny här. Men har snokat och läst en hel del på TS och klocksnack. Bestämde mig för att registrera mig här då jag ändå är här konstant och läser samt närheten till norska säljare/köpare. Är 29 år. Bosatt i Oslo sedan 8 år tillbaka och har nyligen återupptäckt mitt klockintresse som legat i dvala medans jag vart insnöad i andra saker.
Har en skx007 och en Victorinox Airboss i min "samling". Tveksamt om jag klarar att hålla mig till dessa två:)
 
Hei!

Har snoket litt på forumet her en stund og siden klokkekjøp og møte med klokkeverden er rundt hjørnet var et medlemskap på sin plass!

Jeg er 31 år og bosatt i Telemark , jobber som tekniker innenfor industri.

Interessen for det estetiske har alltid ligget der og både kunst og design har fått mye oppmerksomhet de siste årene, så da var det vel bare et spørsmål om tid før klokkebasillen skulle bite meg.

Ser frem til å dypdykke videre i klokkeverdenen i Tidssonen i tiden fremover! :)
 
Heisan!

Jeg er 29 år gammel nordlending med en én måned ung klokkeinteresse og har registrert meg her på tidssonen for å lære, handle og utveksle erfaringer. Til daglig bor jeg i Oslo og jobber i management consulting.

Klokkeinteressen min ble vekket av at jeg fikk en klokke i gave (en historie jeg kanskje forteller en dag dersom jeg opparbeider meg en klokkesamling som er verdt å presentere ;) ). For øyeblikket har jeg bare to: klokken jeg fikk i gave og en Frederique Constant Carrée.

Jeg vet enda ikke hvilke typer klokker jeg kommer til å fokusere på i min samling (evnt. ansamling, hvem vet? :) ), men for øyeblikket ønsker jeg meg minst annenhver klokke jeg ser. Kanskje vintageklokker, kanskje nye? Den klokken jeg tror jeg ønsker meg mest for øyeblikket (som også er innenfor økonomisk rekkevidde) er en slags mellomting; en ca-axial ’57 speedy med den opprinnelige pileformede timeviseren.

Jeg har i løpet av den siste måneden rukket å bli svært imponert over både samlingene og kunnskapsnivået til medlemmene her inne, og jeg gleder meg til å følge forumet videre, og håper jeg også får sjansen til å bidra etter hvert.
 
Hei!
Jeg er en 31 år gammel tobarnsfar bosatt i Kristiansand.
Har alltid likt klokker og kjøpte i 2011 en Panerai 112. I 2014 feiret jeg min 30-års dag med en ny Rolex 116710 BLNR og Boken "Nesten velkledd". Håper på sikt å øke den lille samlingen min noe. Etter mange timers lesing på forumet bestemte jeg meg for å registrere meg.
Tusen takk!
 
Hei,

Jeg er 37 år og bosatt i Oslo. Jeg er nok ikke så veldig klokke interessert som mange av dere her men stikker innom for å beundre klokker/klokkesamling. Selv om jeg ikke samler klokker har jeg sansen på fine mekaniske klokker. Har bare to klokker, en hverdagsklokke (Seiko SKX173) og en dressklokke (Hamilton Intra-matic).
 
Hei folkens, ser at jeg ikke har presentert meg her tidligere, så er vel på høy tid. Jeg har vært ivrig leser på forumet siden starten av 2011, og merker at interessen er stadig økende. Jeg har ikke bidratt så mye, men lært desto mer :D
Jeg har tidligere studert og bor nå i Tromsø, og jobber innen nevrokirurgi. Føler vi her oppe er svært heldige som har en bra og serviceinnstilt urmaker som urmaker Jørgensen, selv om haute horlogerie ellers glimrer med sitt fravær her i nordens Paris.

Jeg har nok alltid vært fascinert av finere urverk, selv om jeg på et tidspunkt syntes 40k for en ny sub var helt hårreisende. Mye har altså skjedd siste tiår, og grensene dyttes stadig oppover. Dessverre gjør prisene det samme...

Personlig har jeg ingen imponerende samling å vise til, men har vært innom enkelte seiko dykkere, en tudor hydro1200 som var voldsomt stor(45mm) og ekstremt robust, men vond å ha på hånden og ble aldri komfortabel med skjelettviserne. Denne ble derfor brukt som delbytte i en handel av en GP SeaHawk II som senere er solgt. Jeg husker fortsatt følelsen da jeg unboxet denne i bilen etter å ha hentet den på det lokale postkontoret, da den er slående vakker, velproporsjonert, har fantastisk lesbarhet og lett på hånden. Denne har jeg vært svært fornøyd med, men jeg har som så mange andre opplevd ønske om å prøve andre ur, og denne har dessverre måttet vike.

Rett før sommeren etter noen glass vin ble deal på første rolex forseglet da en flott norsk explorer 16570 ble lagt ut. Ikke umulig raskeste salget på TS :p
Er nok mange grunner til at jeg har falt for polar, men noe er nok koblingen mot alpint/vinterlig friluftsliv som jeg brenner for(mer enn ur) samt at jeg tjenestegjorde på kystvaktskipet Svalbard for noen år tilbake og tilbrakte mye tid i arktiske strøk. Og selvfølgelig med adresse nord for polarsirkelen :D

Angående veien videre er jeg usikker. Jeg har en rimelig lav flippefrekvens, men sparer sakte men sikkert for å utvide samlingen sakte men sikkert. Det som er på ønskelisten er per i dag vintage sub, rolex 16660, 116600, panerai submersible/luminor, speedypro. Men ingen har fast plass, så tiden vil vise.

Vil til sist takke alle "traverne" her på forumet som deler uhemmet av sin kunnskap, og bidrar til at terskelen for å stille spørsmål er så lav som den burde være. Klapp på skulderen til dere alle, og takk for meg:D
 
Redigert:
Hej. Svensk.
Hängt på Klocksnack några år men nu hittat hit också. Nyfyllda 22 år från Stockholm. Klockidiot som utöver det även brinner för crossfit.
Vet inte hur mycket jag kommer att kunna bidra då det blir mycket att pendla mellan två forum tidsmässigt.
Tänkte bidra med lite bilder på samlingen men fattar inte hur jag bifogar bilder från kamerarullen. Ser bara ut klistrar in URL men orkar inte leta upp och kopiera från KS nu.
Mvh