Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hej allihopa!

Klocknörd från Sverige, Göteborg här. Har hängt på svenska klockforum (Klocksnack) sedan 2012. Mitt klockintresse började med Omega. På den tiden tyckte jag att Rolex inte var något för mig. Det slutade med att jag sålde alla mina Omegor och köpte min första Rolex. Eftersom jag hade vant mig vid Omega i 42-44mm kändes en vanliga 116610LN som en damklocka i jämförelse. Så det slutade med att jag köpte en 116660, alltså en Deepsea. :)

Efter det har det bara gått utför och man har hunnit gå igenom många modeller hos Rolex. Just nu har det mesta sålts av och det har blivit kvalité framför kvantitet.

Har i skrivande stund dessa tre klockor + lite annat "skräp":

kwBlLdO.jpg


aK9AgmW.jpg


UAZAwfl.jpg


/Mikael aka "Feskarn"
 
Fersk her på Tidssonen og ble tatt godt imot, Anders heter jeg og er 26 år. Jobber med barn og unge på bydelsnivå. Jeg har mange interesser, men klokker opptar meg daglig. Spesielt interessert i tool watches, liker tanken på at klokken skal følge meg og ikke at jeg må følge klokken;) Kjøpte min første skikkelig klokke i fjor ( Omega seamaster professional 300 m ) Men ble litt nervøs av å gå rundt med en slik dyr klokke på arme. Tydeligvis så er jeg en rookie:oops:, så den ble solgt. Siden har jeg angrett som en hund og tenker konstant på en ny klokke.
 
Lurker her siden lenge. Men følte at det var tid å registrere meg på tidssonen, men har brukt tid på det svenske tilsvarende forumet klocksnack. Bor i Sverige siden noen år, men er hjemme i Norge et par ganger i måneden, så det er alltid morro at ha 2 forum at lese. :D
Til hverdags bruker jeg min Rolex 16710 pepsi, Panerai PAM590 eller en vintage CWC G10. Varierer litt mellom de tre.. Ser frem imot at komme in i fellesskapet. Og beklager hvis jeg staver dårlig, er skadet av min svensk.. :oops:
 
Redigert:
Heisann. :)

Jeg er helt ny her, og har ikke all verdens greie på klokker. Det er en relativt ny interesse for meg, og jeg inne i den fasen hvor man ser etter sin første, smådyre klokke. :) Design er noe jeg alltid har vært interessert i, så da var det kanskje uungåelig at jeg kom til å få klokker som interesse. :p Ellers er jeg en aktiv og lidenskapelig sportsdykker, og jobber innen luftfart, på den operative siden, og tiltrekkes derfor naturligvis mot denne typen klokker. Jeg håper å kunne lære masse her på forumet og kanskje finne inspirasjon til å sette pris på andre typer klokker også.
 
Hei folkens :)
Thomas heter jeg, 1980modell med manuelt drivverk og noe dårlig tidsnøyaktighet.... ;)
Jeg har lenge sett på klokker som mye mer enn bare en tidsanviser, men har aldri tatt steget ut i den store klokkeverdenen. Nå begynner tiden å bli moden. Det er en jungel der ute, og selv om jeg "vet hva jeg liker når jeg ser det", så håper jeg å finne masse inspirasjon, tips og lærdom her, og kanskje noen andre ønsker enn Tag Heuer, Omega og Longines.
Jeg jobber også innen den operative siden av luftfart (hei Kosti), er en lidenskapelig MC kjører, hvor jeg har lagt mesteparten av pengene mine de siste årene, fremfor klokker....
"Samlingen" min består av en Seiko som jeg fikk i gave etter bestått befalsskole for 16 år siden, en Tissot og en Daniel Wellington.
Jeg har et ønske om å bygge opp en liten samling som jeg beholder til guttungen kan arve meg, og noen klokker som jeg bytter ut i ny og ne.
 
Hei folkens :)
Thomas heter jeg, 1980modell med manuelt drivverk og noe dårlig tidsnøyaktighet.... ;)
Jeg har lenge sett på klokker som mye mer enn bare en tidsanviser, men har aldri tatt steget ut i den store klokkeverdenen. Nå begynner tiden å bli moden. Det er en jungel der ute, og selv om jeg "vet hva jeg liker når jeg ser det", så håper jeg å finne masse inspirasjon, tips og lærdom her, og kanskje noen andre ønsker enn Tag Heuer, Omega og Longines.
Jeg jobber også innen den operative siden av luftfart (hei Kosti), er en lidenskapelig MC kjører, hvor jeg har lagt mesteparten av pengene mine de siste årene, fremfor klokker....
"Samlingen" min består av en Seiko som jeg fikk i gave etter bestått befalsskole for 16 år siden, en Tissot og en Daniel Wellington.
Jeg har et ønske om å bygge opp en liten samling som jeg beholder til guttungen kan arve meg, og noen klokker som jeg bytter ut i ny og ne.

Velkommen skal du være!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: AmberGhost
Heisann!

Har omsider klart å kvitte meg med skrivesperren jeg har hatt på dette forumet, og har nå bestemt meg for å bidra mer. Vil ikke si at klokkeinteressen har vært like stor hele livet, men de siste årene nå har det nærmest blitt altoppslukende.
Har en Inex fra jeg var i konfirmasjonsalder, og jeg fant noen rester av gamle Casioer liggendes både her og der på gutterommet sm ble brukt på barne-/undgdomsskole. Fra ca. 15-års alderen da mobilen kom i lommen for første gang, var det ikke lenger behov for armbåndsur.
Dessverre, for det ser ut som at jeg har gått glipp av mye (inkludert prisstigningen).
Først 16 år etterpå. På en ferietur til Valencia hvor jeg skulle mellomlande i Bern i Sveits på hjemveien, Skjedde det noe mystisk. Det må være noe med luften over Sveits. For klokkeannonsene i disse dørgende kjedelige flymagasinene krevde veldig mye mer av min oppmerksomhet. Etter en besøksrunde på samtlige av klokkebutikkene på flyplassen var jeg nå fast bestemt på ikle meg et armbåndsur igjen.
Det ble ingen handel på denne reisen, men søkingen hadde nå begynt.
Oppdagelsen av tidssonen.no gikk ganske raskt etter endt ferie, og jeg må innrømme interessen for disse relavtivt enkle små mekaniske innretningene har steget veldig siden da.
Samlingen er blitt påbegynt og det er ingen grunn til å holde innholdet i klokkeboksen hemmelig lenger.


Hilsen Terje.

Håndverker i tidlig 30-årene. Trives best i hovedstaden, men er ikke fremmed for å besøke fjorder og fjell i vårt langstrakte land.
 
Heisann!

Har omsider klart å kvitte meg med skrivesperren jeg har hatt på dette forumet, og har nå bestemt meg for å bidra mer. Vil ikke si at klokkeinteressen har vært like stor hele livet, men de siste årene nå har det nærmest blitt altoppslukende.
Har en Inex fra jeg var i konfirmasjonsalder, og jeg fant noen rester av gamle Casioer liggendes både her og der på gutterommet sm ble brukt på barne-/undgdomsskole. Fra ca. 15-års alderen da mobilen kom i lommen for første gang, var det ikke lenger behov for armbåndsur.
Dessverre, for det ser ut som at jeg har gått glipp av mye (inkludert prisstigningen).
Først 16 år etterpå. På en ferietur til Valencia hvor jeg skulle mellomlande i Bern i Sveits på hjemveien, Skjedde det noe mystisk. Det må være noe med luften over Sveits. For klokkeannonsene i disse dørgende kjedelige flymagasinene krevde veldig mye mer av min oppmerksomhet. Etter en besøksrunde på samtlige av klokkebutikkene på flyplassen var jeg nå fast bestemt på ikle meg et armbåndsur igjen.
Det ble ingen handel på denne reisen, men søkingen hadde nå begynt.
Oppdagelsen av tidssonen.no gikk ganske raskt etter endt ferie, og jeg må innrømme interessen for disse relavtivt enkle små mekaniske innretningene har steget veldig siden da.
Samlingen er blitt påbegynt og det er ingen grunn til å holde innholdet i klokkeboksen hemmelig lenger.


Hilsen Terje.

Håndverker i tidlig 30-årene. Trives best i hovedstaden, men er ikke fremmed for å besøke fjorder og fjell i vårt langstrakte land.
Velkommen til deg!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: terjed
Hei,

Har vært medlem her i noen uker, så på tide med en liten introduksjon.

Bor for tiden i Vancouver og jobber med corporate finance for en Canadisk bank.

Klokkeinteressen tok for alvor av her i sommer da jeg kjøpte en Longines Master Collection, min første "skikkelige" klokke. Begynte så å lese meg opp på forskjellige merker, historie, osv. og ble mer og mer betatt. Ettersom jeg går i dress hver dag på jobben, overbeviste jeg meg selv om at jeg trengte en klokke som passet bedre til mørke dresser, så da begynte jakten på en klassisk klokke med sort reim. Valget falt til slutt på en Frederique Constant Classics Index, da jeg følte den ga mye valuta for pengene og likte designet veldig godt. Med to veldig "dressy" klokker i skuffen ble fokuset rettet mot sportsklokker, og falt etterhvert helt pladask for en Explorer II som var for salg hos en butikk her i byen. Kort tid etter var min første Rolex i hus, og har vært utrolig fornøyd så langt (nesten litt for fornøyd mtp. hva det kommer til å gjøre med lommeboken i tiden fremover).

Hva blir det neste? Har sett meg ut hvordan samlingen skal se ut om noen år (kommer sikkert til å endre seg på veien), og neste klokke inn blir en 114060 uten tvil. Etter det kunne jeg tenke meg en 3750.50, og til slutt skal Frederique Constanten byttes ut med en Portugieser Automatic. Når det gjelder grails, står en Lange 1 høyt på listen, men det blir nok en god stund frem i tid.

Martin

Full_Size_Render.jpg
 
Hei alle sammen!
Jeg er 25 år, utdannet byggningsingeniør og jobber som avd. leder hos en entreprenør. Min klokke interesse begynte å vokse for omtrent 2 år siden, da jeg kom over disse 50kr automatiske urene på ebay. Jeg syntes disse var svært fascinerende, samtidig som jeg begynte å spørre rundt hos mor og far om diverse ur jeg husker fra gjennom barndommen.

Etter litt leting dukket det opp 2-3 quartz ur der hjemme. 2 citizen (en adec) og en seiko.
I tillegg fant jeg et Tissot og et Longines lommeur (etter mine foreldre sine oldefedre begge to)
(Longinessen har forøvrig nettop blitt plukket opp fra rep/service/polering hos Såstad, Tissot'en var doomed)

Kjøpte min første "dyre" klokke for litt over et år siden
-Tissot t-touch expert titan

Lysten etter dyrere mekanisk ur økte, og har vert farlig nær handel av div. rolex/omega.
Har nå innsett at etablering stør litt høyere i kurs og valgt og avvente med kjøp.. men!
Imellomtiden har jeg anskaffet en invicta 9937OB. Må si jeg er MEKTIG imponert over urverket i denne.
Denne (med sine "feil og mangler") får duge frem til virkelig vare kan anskaffes.

Har prøvd å time den, legger ved et par bilder som illustrerer hvordan den har "kjørt seg inn" og hvorfor jeg er imponert :)

oVzIttj.png

7DmKAgf.png
 
Hei alle sammen!
Jeg er 25 år, utdannet byggningsingeniør og jobber som avd. leder hos en entreprenør. Min klokke interesse begynte å vokse for omtrent 2 år siden, da jeg kom over disse 50kr automatiske urene på ebay. Jeg syntes disse var svært fascinerende, samtidig som jeg begynte å spørre rundt hos mor og far om diverse ur jeg husker fra gjennom barndommen.

Etter litt leting dukket det opp 2-3 quartz ur der hjemme. 2 citizen (en adec) og en seiko.
I tillegg fant jeg et Tissot og et Longines lommeur (etter mine foreldre sine oldefedre begge to)
(Longinessen har forøvrig nettop blitt plukket opp fra rep/service/polering hos Såstad, Tissot'en var doomed)

Kjøpte min første "dyre" klokke for litt over et år siden
-Tissot t-touch expert titan

Lysten etter dyrere mekanisk ur økte, og har vert farlig nær handel av div. rolex/omega.
Har nå innsett at etablering stør litt høyere i kurs og valgt og avvente med kjøp.. men!
Imellomtiden har jeg anskaffet en invicta 9937OB. Må si jeg er MEKTIG imponert over urverket i denne.
Denne (med sine "feil og mangler") får duge frem til virkelig vare kan anskaffes.

Har prøvd å time den, legger ved et par bilder som illustrerer hvordan den har "kjørt seg inn" og hvorfor jeg er imponert :)

oVzIttj.png

7DmKAgf.png
Hei og velkommen til sonen!
Hyggelig at du er fornøyd med ditt ur, men jeg tror du skal sjekke nøyaktigheten på en litt annen måte.
Disse "appene" gir etter min erfaring ikke et troverdig bilde. Dette pga at du har en tidsvariabel i nedlastningen av tidssignalet - spesielt når du har telefonen koblet mot nett via wifi som du her har hatt.

Det er jo "avviket" som du er interessert i og ikke absolutt korrekt tid.
Foreslår derfor at du isteden sjekker mot en "stødig" referanse, slik som et quarts ur - eller helst et radio synket ur.
 
Hei og velkommen til sonen!
Hyggelig at du er fornøyd med ditt ur, men jeg tror du skal sjekke nøyaktigheten på en litt annen måte.
Disse "appene" gir etter min erfaring ikke et troverdig bilde. Dette pga at du har en tidsvariabel i nedlastningen av tidssignalet - spesielt når du har telefonen koblet mot nett via wifi som du her har hatt.

Det er jo "avviket" som du er interessert i og ikke absolutt korrekt tid.
Foreslår derfor at du isteden sjekker mot en "stødig" referanse, slik som et quarts ur - eller helst et radio synket ur.

Ettersom jeg har forstått bruker denne appen både "gps tid" og tid fra en eller annen netserver, men skal prøve det du nevner og synce mot en quartz klokke eller liknende. Synes dette er utrolig spennende, er det ikke dette som gjør at vi beundrer disse små intstrumentene laget av fjærer og tannhjul ?:p
Ønsker en god helg!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Hei!
34 år ung mann med en nåværende sykkelinteresse og en tidligere fotointeresse som ikke har latt seg kombinere med dyre klokkeinnkjøp. To små barn samt huslån hjelper ikke heller. :) Interessen for klokker har alltid vært der men jeg har aldri hatt, og ser ikke for meg jeg får med det aller første, råd til å kjøpe de klokkene jeg virkelig vil ha. Jeg er veldig svak for Speedmaster som jeg nok vil si er min gral helt siden første gang jeg så den in real life. Den er nok en realistisk gral, men det blir nok sannsynligvis når jeg er nærmere 50 enn 40.

Jeg kjøpte min første "skikkelige" klokke for 10 år siden og bruker den den dag i dag. Det er en Tissot PRC 200, som i dette selskap nok ansees som ei halvkjip klokke. :) I tillegg har jeg ei Suunto Core All Black som brukes til friluftsliv og slike aktiviteter. Planene nå er å kjøpe meg ei enkel og ikke så alt for dyr automatklokke som kan erstatte Tissot'en. Per nå er Stowa Flieger uten logo med blå visere det som frister mest. Men jeg har ingen anelse om prisnivå på disse for tiden.
 
Hei.

Har nettopp registrert meg på tidssonen. 54 år gammel mann fra Stavanger.

Har i flere år vært interessert i klokker. Det startet i 2012 da jeg tlfeldigvis kom over en IWC katalog. Tenkte jeg skulle bla litt i den før jeg slengte den vekk. Ikke noe for meg. Aldri hørt om IWC. Virket ganske tåpelig. Klokkene i denne katalogen så jo ut som vanlige klokker for meg. Hvem kunne kjenne dem igjen når det ikke sto Rolex på dem? Katalogen innledet med IWC historie deres urverk. Jeg fant dette interessant, og leste fra perm til perm.

Siden den gang har jeg av og til lest litt om klokker. Jeg kan lite om disse, men å se på forskjellige fabrikanter og deres historie og klokkemodeller gir meg likevel mye glede. Jeg har ikke kjøpt noen av disse mekaniske urene. Jeg har liksom ikke vært forelsket i noen av dem. Gjerne det er riktigere å si at jeg er litt forelsket i alle sammen. Jeg er ingen samler, og har vanligvis ikke behov for å eie ting fordi om jeg liker dem. Jeg er av den typen som ikke bytter bil fordi jeg blir glad i den gamle jeg har. Når det gjelder hobby så er det motsatt. Jeg går inn for en ny hobby med liv og lyst. Går i dybden og bruker tid på den. Plutselig blir jeg lei, og da blir jeg opptatt av noe helt annet. Trodde denne lille interessen for klokker også skulle forsvinne etter en tid, men det gjør den ikke helt. Kanskje det er på tide å kjøpe ny klokke.

Etter lang smuglesing av tidsonen fant jeg ut at det var på tide å registrere meg.
 
Heisann! Jeg har lurket en del her de siste årene, men nå er det tid for å registrere seg. 24 år gammel gutt/mann/midt i mellom, går tredje året på grunnskolelærerlinjen på Høyskolen i Oslo. Relativt åpenbart er jeg meget interessert i klokker, urverk og alt som hører til. Liker også film, herreklær, mat og matlaging og ting av høy kvalitet. Har samlet klokker i omtrent 3 år nå, men samlingen reflekterer mer et stramt studentbudsjett enn tiden jeg har brukt på den.

Håper å bli kjent med likesinnede og ta del i gode samtaler og diskusjoner om vår felles interesse!

Carl
 
Hei folkens.
Har fulgt med på TS en god stund men bare vært medlem en måneds tid.
Litt om meg. Jeg er 39 år gammel (snart 40, uff hehe) Jeg bor i Fagernes i Valdres, men er født og oppvokst i Fredrikstad. Har bodd litt rundt omkring i verden med jobben.
Jeg jobber som sikkerhetskonsulent i mitt eget sikkerhetsfirma som er reg. på Kypros..
Klokker har vært min store lidenskap siden tidlig tenårene. (Trene hunder og brygge øl er mine andre store lidenskaper) :)
Legger med bilder av min nåværende klokkesamling og en longines hydroconquest som jeg kjøpte i dag av en på forumet her. regner med at den er på hånden min rett etter påske. :)
















denne orient mako har jeg bestilt. Håper jeg får den før påske. :)


dette er hudroconquesten jeg kjøpte i dag. Men med rødt bezel. :) Tusen takk til @svimtapp for en hyggelig handel. :)

 
Redigert:
Hei på dere!
Jerzy heter eg, og kommer opprineleg fra Polen.
Kom til Noreg for 11 år siden, og fra 6 bor eg i Sogn og Porschane ;)
1017635_1344812398877543_7286744167283164767_n.jpg


Lidenskap er jakt
1661486_1018898661468920_5904986102289635605_n.jpg

og matlaging.
12642735_1312880915404025_7357511687301394967_n.jpg

Og Porsche kjøring. (OBS! bilde var tatt I Tyskland, på autobahn uten fartsgrense :D ;) )
10330413_1351881264837323_1803519766793714133_n.jpg

Og bobblebading.
11937434_1212044458821005_5426038943417140845_n.jpg

Jobber til vannlig som prosess ingeniør i en smelteverk, der veien til din iPhone starter ;) eller til nye ( . )( . ) til dama di ;)
Ja, kvarts (silisium) brukes til solceller, elektonikk i iPhones, samt i bryst implanter.
Klokker var alltid i min hode, men eg bikka over for Jul 2014...
Så, vi sees i unboxing ;) eller på veien ;)
 
Redigert:
Hei!

Mitt navn er Adrian Helgesen, og er butikkleder hos Urmaker Christensen, Stortingsgaten i Oslo. Jeg er her på vegne av vårt nye samarbeid med Tidssonen og vil representere butikken her på forumet. Hovedsaklig vil jeg være her for å være behjelpelig i Seiko forumet siden dette nå er sponset av oss. Jeg ønsker også å være til hjelp med andre merker vi har og generelle servicespørsmål der dette vil være naturlig og ikke for fremtredende!

Er det noen spørsmål må dere gjerne tagge meg i poster eller sende meg en PM, så skal jeg gjøre alt jeg kan for å hjelpe! :)