Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Min presentasjon kommer kanskje litt på etterskudd, men bedre sent enn aldri?

Mann, 24, Trondheim. Jobber fulltid i offentlig etat som en slags konsulent (hvem er ikke en konsulent nå for tiden?), med studier på sidelinja. Bortsett fra en desperat klokkeinteresse er jeg også sykelig opptatt av trening, så når jeg ikke sitter og glaner her inne på TS.no, finner du meg sannsynligvis opptatt ved knebøy-stativet.

Det hele begynte vel tidlig i en alder av 10 år, da jeg stjal min fars enorme dykkerklokke (ihjelslitt Seiko) som jeg brukte på barneskolen. Skuet var nok av den latterlige typen da jeg kom bærende på en såpass rugg av et ur helt ute av proporsjon med mine tynne armer. Men det stoppet ikke meg, for jeg var helt betatt av den sveipende sekundviseren, uvitende om den latente interessen som skulle blomstre i en mer ungdommelig alder. Siden den gang har jeg vært innom en hel rekke ur. Det første seriøse kjøpet etter min mening var vel en batteri-kronograf fra Inex i titan, som jeg syntes var helt forferdelig lekker. Husker jeg siklet i vinduet hos den lokale urmakeren på månedsvis før jeg fikk nok penger til å investere i denne. Dessverre, med bakgrunn i en veldig aktiv hverdag, så gikk lenken helt i oppløsning, og uret ble fort liggende i skuff. Etter dette uret har jeg vært innom flere ymse merker, før jeg i en alder av 17 år kjøpte en Seiko Kinetic. Denne Seikoen ble brukt til jeg oppdaget dette forumet, og det var da interessen virkelig gjorde et stort innhugg i både tid, energi og kapital.

Siden oppdagelsen av TS har jeg vært innom følgende ur:

- Omega PO XL
- Breitling Super Avenger
- Rolex GMT Master II 16760
- Kemmner Tonneau
- Seiko SKX009
- Omega Seamaster Professional 2232
- Omega Speedmaster Professional 3572
- Blancpain Air Command Chronograph Flyback

- Rolex Submariner 5513
- Jaeger LeCoultre Master Control 1000 hours

Urene skal altså være litt kraftige sports-modeller. Spørs hvor lenge min nyanskaffede JLC blir i mitt eie.

Tror dette oppsummerer begynnelsen på denne ferden inn i horologiens verden. Har fortsatt en sterk tiltrekning til Rolex GMT Master. Spesielt med pepsi-bezel. Denne skal inn igjen en gang.

Kan også tilføye at jeg en gang benyttet en Casio kalkulator-klokke for å jukse på en prøve i matematikk rundt 10-års-alderen. Det var genialt, syntes jeg den gang.

Sånn, det tror jeg var alt.
 
Redigert:
Hyggelig med nye tilskudd her inne! Ønsker alle hjertelig velkommen. Bare å laste opp bilder og begynne å chatte nå.
 
Ny på sonen!

Jente på straks 28 , samboer med en aktiv tidssoner.

Registrerte meg her mest av nysgjerrighet, da tidssone logen er brent fast i samboerns mac.
På denne armen er det masse forskjellige klokker av typen quartz.
Har begynt å skjønne at det er ikke det som er greia.

Trives godt med min Marc Jacobs, NIXON og mango klokke. Men hvem vet, kanskje jeg finner noe spennende. :)
 
En litt forsinket presentasjon!

Hei

Etter å ha vært medlem her inne et års tid er det vel på tiden med en liten presentasjon. Er utdannet siv. ing. fra Trondheim, og jobber i dag som prosjektleder innenfor byggebransjen på Østlandet. Klokker har alltid vært en interesse, og etter at vitale behov som hus, båt og bil begynner å komme på plass, så er det større rom for å overføre midler til klokkekontoen.

For øyeblikket består samlingen av en Polar puls klokke, dog ikke brukt ihjel for øyeblikket(litt dårlig samvittighet), en Citizen som trekkes fram når dressen skal på.

For noen år siden slang jeg meg med på Nixon 51-30 bølgen som slo inn over det ganske land. Endte opp med denne beater'n som jeg foruten quartz verket er meget fornøyd med. Chrono, gjennomgående bronse look var ting som tiltalte meg.
bilde1_zpsef4a8e01.jpg


Rett etter jeg meldte meg inn på Sonen for et års tid siden, meldte behovet for glidende sekundviser seg, og en Archimede Pilot 42 ble valgt som en innstegsmodell for de mekaniske urverk, med sitt ETA verk. En klokke jeg har vært veldig fornøyd med, selv om den er midlertidig ute av drift, etter et ublidt møte med flisene.
bilde2_zpsecce23bd.jpg


Nå kjenner jeg at klokkekontoen igjen har begynt å røre på seg, og innenfor den nærmeste tiden har jeg planer om å gå til anskaffelse av en Seiko skx007, som en hverdagsbeater, gjerne på en frekk nato!

Iløpet av året er hovedmålet en Pam, har vært hos Bjerke og testet litt på armen, men enda ikke klart å lande på modell. Pris, sandwich dial, dato, manuell, automatic, mye og ta stilling til, men heller kanskje mot Pam 111. Hvis ikke sonens vel overbevisende medlemmer og orakler innenfor urverk for meg på andre tanker :cool:
 
God fredag

Fritz fra Lillestrøm her.

Har alltid ligget en klokkeinteresse latent hos meg, mye på grunn av min far, som har en anstendig samling.

Bestemte meg i år for å kjøpe en klokke til min snart fire år gamle sønn, som han kan få overta den dagen han selv blir far. Bestemte meg tidlig for at det måtte bli en Rolex, og for en tid tilbake handlet jeg en Submariner via Lervik ur.

Kunne ikke vært mer fornøyd med kjøpet, og Lillebråk virker også happy. Ofte ser han på armen min og sier: "pappa? Den klokken er min. Men ikke før jeg blir voksen!".

Kudos til alle kunnskapsrike mennesker som holder liv i TS. Det er artig å lese og lære her inne, og ikke minst glede seg sammen med alle som unboxer!

God fredag!

Fritz
 
Relativt ny her på TS. Har riktignok fulgt en del med på hva som har blitt skrevet, men ikke registrert meg eller gitt så mye før i Februar.

Er interessert i det meste av mekaniske klokker og forsøker å ha et åpent syn på urverk i alle prisklasser.

Har et par klokker fra før, men det kommer det mer om etterhvert.

Bor i Bergen og er student. På fritiden er jeg glad i å være ute i natur og drive med forskjellige aktiviteter. Gjerne klatring eller svømming.
 
Jeg er Roger fra Askim og er 46 år ung. Klokkeinteressen har kommet i voksen alder ettersom det nærmer seg tiden for at jeg skal motta gullklokka fra min arbeidsgiver. Jeg kan da velge en klokke til en gitt pris, og siden jeg liker å sette meg nøye inn i ting før jeg bruker penger har jeg funnet dette forumet. Jakten på klokken er i gang :D

Frem til den nye klokka er på plass har jeg en Vostok Amphibia på armen til daglig :eek:
 
God aften. Jeg er ny som bidragsyter på Tidssonen selv om jeg har lest her tre-fire år eller så.

Alltid vært interessert i klokker, fra jeg fikk en Adac digitalklokke av min far da jeg var 8-10 år gammel. Var gjennom en rekke digitalklokker som barn og digger dem fortsatt (de fleste er dessverre borte). Har noen kalkulatorklokker som gamle favoritter. Mye ræl og gøyale G-shocks.

Men så fikk nylig jeg ånden over meg til å ta et lite steg opp. Kjøpte for noen uker siden en Stowa Marine Original. Har hatt enorm sans for Stowa siden jeg fikk høre om merket og slo til når det kom en på brukten. Kjøpte også en Seiko SKX007 for jeg trengte en arbeidshest. Veldig fornøyd med den og snuser nå på et par andre Seiko divers. Med andre ord rett i fellen, men jeg antar jeg er i godt, for ikke å si MEGET godt, selskap her inne.

Forøvrig er jeg godt oppe i 30-årene (enkel matematikk med angitt alder og digitalklokker?) og residerer i Oslo, men er Bergenser i langvarig eksil. Takk for oppmerksomheten.

Hilsen Dakota-Kalle
 
Redigert:
Hei
Alf-Inge fra Bodø, 48år. Har bruk klokke siden jeg gikk i knebukser, og føler meg naken uten :) men en klokke har vært en klokke for meg så lenge den så bra ut :eek: Startet jakten på en "Gullklokke" fra arbeidsgiveren min da jeg kom over dette fatastiske forumet og mitt syn på klokker har endret seg ...........

Har en Certina Ds Poduium Quarts "fy og fy" på armen, men det blir vel ikke så lenge :cool:
 
Velkommen skal dere være gutter. Hyggelig med nye folk, og klokkebudsjettet kommer gradvis til å ta over familiebudsjettet:p
 
Jeg får vel introdusere meg selv nå etter hvert, og forhåpentlig vis pynte litt på et eventuelt inntrykk folk måtte ha av meg og mitt nevrotiske forhold til hairlines, utklippsklokker og eventuelle surmaga fremstøt :D

Jeg er en - foreløpig - 28 år gammel entusiast som egentlig begynte å ha et godt øye til klokker fra ganske tidlig av. Jeg husker så godt min analoge klokke med dyp-blå skive som jeg fikk da jeg skulle begynne på barneskolen. Desverre forsvant denne for godt. Om dens skjebne ble forseglet i en annens lomme eller i en skog på Vestlandet vites ikke. I ungdomstiden ble det en digital avstikker av Casio-klassen mens hjernen var fullt opptatt med å tenke på andre ting.

Når jeg som student omsider kom til fornuften igjen kjøpte jeg min første dyre klokke: En limited edition Certina DS First i titan. Dette magiske metallet og en fetisj for funksjonsrike klokker førte til en DS Podium i titan. Til dags dato er dette klokken jeg bruker når jeg virkelig skal slå fra meg fysisk. Den er ripete og forslått, og de analoge viserne har kronisk etterslep. Dette til tross: Dens lave vekt og hardbarka historie gjør at jeg setter stor pris på den i situasjoner der jeg aldri ville brukt en mekanisk klokke.

I 2012 bestemte jeg meg for å slå på stortromma. Automatikk var stikkordet, og Longines var løsningen. Alt var fryd og meget gammen til jeg ved et tragisk uhell presterte å miste den i keramikkfliser under en ryddesjau med jobben kun dager etter nyervervelsen. Et stygt merke åpenbarte seg på bezel. Klam i øyekroken og med skjelvende hånd måtte jeg haste meg ned til urmakeren for å gi livreddende førstehjelp til min skadde venn. Heldigvis viste det seg at en ny bezel ble dekket av forsikringen som fulgte med klokka da den ble kjøpt. Desverre måtte jeg vente 3 laaange måneder siden modellen var så ny at fabrikken ikke hadde produsert ekstradeler enda.

Etterhvert leste jeg meg også mer og mer opp på dette forumet. Klokkeblader ble en del av fritiden og fascinasjonen for finmekanikk begynte å bli altoppslukende. AP RO ble en gral med stor G. Mest fordi den er langt utenfor mitt beskjedne budsjett. Så, jeg begynte å kikke etter alternativer. I denne prosessen dukket IWC Ingenieur 42mm opp. Jeg hadde lagt merke til den og dens 46mm store kasse før, men lagt det fra meg mest på grunn av størrelse og pris. Nå dukket altså dette 42mm lille alternativet opp, og jeg var hekta. Jeg fikk prøve et eksemplar i et par uker, men ble ikke helt solgt på akkurat den modellen, så nå er jeg stadig på jakt etter et pent eksemplar som jeg med stolthet kan slå meg til ro med. Enn så lenge.

En tidlig vårdag for ikke lenge siden tar jeg turen innom Bjerke i Karl Johans gate. Jeg hadde mannet meg opp, og dørslusa skulle ikke lenger være en fysisk hindring for å få prøve en Royal Oak på armen! Desverre viste det seg at de, på denne dag, ikke hadde den inne. Ergelig! Som en trøst spurte jeg spakt om jeg kunne få prøve en Rolex Explorer 2 med hvit skive. Jeg hadde sett den her på forumet, og selv om jeg synes Rolex er litt kjedelig var det noe med denne som pirket ved min nysgjerrighet. De hadde selvfølgelig ikke hvit skive, men den sorte tok seg ganske bra ut den også, selv om jeg ikke var helt overbevist. Jeg tok noen WS, og gikk hjem.

Hjemme gikk det som det måtte gå. Jeg studerte og kikket på bildene jeg hadde tatt, og dette lille sjarmtrollet begynte å snakke til meg. Fortelle meg hvor flott det var med sin satin-bezel, høypolert 904L stål, GMT komplikasjon og perfekte størrelse. Da Havvo også la for salg sitt 3 måneder gamle eksemplar en drøy uke etter at jeg hadde begynt drømme begynte sommerfuglene å danse. Det ble en lang helg med tallknusing og generell søvnløshet. Jeg kan imidlertid med stor glede si at det er noe med det flotteste jeg har kjøpt. Og da jeg fikk en mørk brun Hirsch-reim på den steg entusiasmen til enda et nytt nivå!

Hva fremtiden bringer vet jeg ikke. Mye vil ha mer har en klok mann sagt. Jeg kan imidlertid med sikkerhet si at det hele tiden dukker opp nye ti-over-ti glis i horisonten. En horisont med storslått solnedgang jeg skal ri inn i med et kunstverk på armen og et glis om munnen.

Hei, mitt navn er Ole :)
 
Redigert:
Hei, alle sammen!

Jeg heter Benjamin og er 25 år. Min interesse for ur begynte egentlig nå nylig da jeg skulle kjøpe min første ordentlige klokke, men denne interessen tror jeg har ligget, i mangel på et bedre norsk ord, dormant lenge. Samlingen min pt består av en Tissot LeLocle Chronometre som ble kjøpt nylig, samt to kvarts klokker, en Sector og en Thomas Sabo.

Jeg tenker at hoveddelen av samlingen min ikke kommer til å overstige rundt 10k i innkjøpspris. Dermed ligger interesseområdet mitt stort sett rundt Tissot og Longines, men billigere merker f.eks Orient er naturlig nok også av interesse. Dog leter jeg etter min "hellige gral" som godt kan koste litt ;)

Ser frem til hyggelige stunder her på forumet og kanskje en deal eller ti på k&s-delen
 
Hei

Enda en unggutt, 91 modell. Har vendret rundt her en stund, å kom over denne tråden nå.
Fikk min første klokke når jeg begynnte i første klasse, en liten Casio som jeg bar med meg gjennom heke barneskolen.
Har hatt noen klokker siden den gang, meg intressen blåste ikke ordentlig opp før jeg gikk til innkjøp av en Breitling i romjulen.

Klokkene jeg har i dag:
Casio EFA-101
Citizen Eco-Drive Skyhawk (Blue Angels)
Seiko Diver's
Chase-Durer special forces 1000 black steel
Tissot T-Touch expert titan
Breitling Superocean Heritage 46 chronographe

Sikler mer og mer på nye klokker nå, men skal begynne å studere til høsten. Så blir nok ikke mye penger til klokker fremover. For bare se om jeg klarer å holde meg :p
 
Hei og hopp alle sammen!

Melder meg på i unggutt rekkene her inne!

Mann på 22 år fra Drøbak som studerer økonomi og regnskap for harde livet, og ellers er en blid og glad kar!

Klokkeinteressen er relativt ny, og startet med en far og bror som er over snittet interesserte så smittet det over til slutt!
Har til nå en Seiko SARB 048, En Festina og en Citizen eco drive fra ca 2003 som blir rulert ganske flittig i mellom.

Det var da litt om meg! :)
 
Heisann hoppsann!
Er en 20 år gammel gutt, bor i sentrum av Oslo. Nylig fått interesse for klokker :)
Er BMW , hi-fi og (nå) klokke entusiast..
Trener også en god del på fritiden..

Med vennlig hilsen, Dav-a ;)