Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei, Magnus her.

23 år gammel og bor og studerer i Oslo.

Fersk her på TS og rimelig fersk på klokkefronten. Etter litt tråling av diverse tråder kan jeg trygt si at jeg har null peiling på ur. Men etter å ha blitt mindblown av all den kunnskap, godvilje og åpenhet (i mangel av bedre ord), så tror jeg det vil endre seg med tiden. For, Så vidt jeg har skjønt, er man først blitt bitt av klokkebasillen blir man ikke kvitt den. På godt og vondt ;)
 
Hei, Magnus her.

23 år gammel og bor og studerer i Oslo.

Fersk her på TS og rimelig fersk på klokkefronten. Etter litt tråling av diverse tråder kan jeg trygt si at jeg har null peiling på ur. Men etter å ha blitt mindblown av all den kunnskap, godvilje og åpenhet (i mangel av bedre ord), så tror jeg det vil endre seg med tiden. For, Så vidt jeg har skjønt, er man først blitt bitt av klokkebasillen blir man ikke kvitt den. På godt og vondt ;)

Velkommen skal du være!
Joda, klokkebasillen har kommet for å bli, vær du sikker:eek:

Håper du trives på forumet. Du vil fort merke at "åpenhet" kanskje ikke er så feil ordvalg likevel. Her vil du møte hyggelige mennesker som syns det er kjekt å hjelpe til og veilede deg hvis du har spørsmål eller er usikker på noe.
 
Heisann,

38 år og fra Bergen.

Akkurat bikket 1 år på TS så jeg er på overtid med en presentasjon.

Kortversjonen ad klokker går som følger:
Første skuddet kom for maaange år siden da jeg fikk meg en Eterna Monterey Chrono. Den har jeg fortsatt og jeg kommer nok aldri kommer til å kvitte meg med den siden den startet det.....
Så gikk det mange år uten at det skjedde så mye. Neste klokke jeg kunne tenke meg og som jeg kjøpte var en Baume & Mercier Classima Executive. Den er dessverre solgt videre.
Har alltid drømt om Tag Heuer, Omega og Breitling når jeg har vært ute og reist og stått og glodd i vinduer rundt om...
For 2 år siden begynte kløen og jeg kjøpte klokker litt ukritisk, mest på om jeg likte dem utseendemessige og ikke så mye om hvilke merker de var og tekniske data.
Så da jeg bikket 10 stk bestemte jeg meg for at kvalitet foran kvantitet var det riktige løpet. Selv om det betød en latterlig mye større sum som måtte settes av til klokker.
Solgte alle de andre klokkene og jeg begynte å jakte på drømmene. Først ut ble Tag Heuer Carrera Day/Date, deretter en Breitling Airwolf som jeg byttet opp til en B01 men som igjen ikke var helt meg og jeg byttet "ned" igjen til en Chronomat Evolution. Så kom en IWC Aquatimer 2000 og til slutt en Omega PO XL.....
Kan ikke annet enn å si at klokker er noe av det mest fasinerende jeg vet om og jeg bruker nok altfor mye tid på det (og penger)..... Er fortsatt en fullstendig nybegynner på alle måter, men jobber med å lese meg opp på masse god info her på TS.
Har vært i kontakt med flere hyggelige medlemmer og gjort et par kjøp og bytter.

Nå som det klør hele tiden så kommer klokker fra Panerai, Rolex, Jaeger LeCoultre og Patek Philippe snikende inn på ønskelisten…. må bare spare "litt"...

2 kortsiktige prosjekter er en klokke fra 1975 og da helst fra Omega eller Rolex og en ny klassisk dressklokke.

Snakkes :)

Mvh
Stein Ove
 
Helu!
Heter Willy, er 15 år og bor i Aurskog-Høland kommune, øst for Oslo for de som ikke er så kjent i disse traktene :)

Jeg har vel alltid vært interessert i alt med motor, da hovedsaklig bil. Vært ganske mange fine biler i familien (Evo IX, Impreza WRX STI Bugeye, 911 996), men den bilen som har gjort mest inntrykk er min brors gamle 200SX S13. Sparer til en slik som førstebil. Derfor jeg ikke bruker så mye, som jeg skulle ha brukt på klokker.
Ble litt for mye om bil her, ser jeg :p

Ellers er drømmen å bli pilot, enten i forsvaret eller UiT.
Må jo selvfølgelig ha en flygerklokke, så har planer om å feire med en flygerklokke, hvis jeg tar flygerlisensen.
Må si jeg liker flygerklokkene til Glycine.

Ellers er det pistolskyting jeg bruker dagene på. Og nå er vel et passende tidspunkt å fortelle om klokken jeg har.
Jeg har en Casio G-Shock G-7710C. Kjøpte den i 6. klasse, og den har tålt alt det jeg har utsatt den for. Veldig fin klokke som kommer til å bli beholdt.

Jeg har en Certina DS Action Diver i stål/sort i bestilling.
Har ikke tafset så alt for mye på den, men førsteinntrykket var veldig bra.
Jeg kommer til å bruke Certinaen som min daily beater, og G-Shocken de dagene med aktivitet.
Uansett gleder jeg meg veldig til klokken sitter på armen.

SuperSaxy
 
Heisann :)

Jeg heter Morten, er fremdeles i 30-åra (synger vel på refrenget på siste verset der tror jeg). Er bosatt ikke så fryktelig langt fra Bryne, er godt gift og har 3 gutter fra 9 til 14 år. Jeg har brukt de siste 15 årene mine i "nordsjøen" og jobber nå på Tranocean Barents. Jeg er over gjennomsnitt interessert i biler og det er primært Audi og VW som ligger hjertet nærmest (selv om jeg har prøvd mye rart), kosebilen min er for øyeblikket en 1995 Audi RS2 og kona har en 2011 VW Touran. For å få litt fysisk trening kjører jeg motocross sammen med minstemann på 9 år og har for øyeblikket KTM SXF250. Har vel alltid sagt at jeg har hatt en klokke-fetish, men ikke hatt økonomi til å utleve den. Har verken winder eller klokkeboks for øyeblikket, men det står på ønskelisten og på nattbordet ligger det for tiden en Breitling Superocean Heritage 46 chrono og en Tag Heuer Carrera. Har sagt at før eller senere skal det en Rolex i samlingen ;)

Takk for et supert forum :)
 
Heisann :)

Jeg heter Morten, er fremdeles i 30-åra (synger vel på refrenget på siste verset der tror jeg). Er bosatt ikke så fryktelig langt fra Bryne, er godt gift og har 3 gutter fra 9 til 14 år. Jeg har brukt de siste 15 årene mine i "nordsjøen" og jobber nå på Tranocean Barents. Jeg er over gjennomsnitt interessert i biler og det er primært Audi og VW som ligger hjertet nærmest (selv om jeg har prøvd mye rart), kosebilen min er for øyeblikket en 1995 Audi RS2 og kona har en 2011 VW Touran. For å få litt fysisk trening kjører jeg motocross sammen med minstemann på 9 år og har for øyeblikket KTM SXF250. Har vel alltid sagt at jeg har hatt en klokke-fetish, men ikke hatt økonomi til å utleve den. Har verken winder eller klokkeboks for øyeblikket, men det står på ønskelisten og på nattbordet ligger det for tiden en Breitling Superocean Heritage 46 chrono og en Tag Heuer Carrera. Har sagt at før eller senere skal det en Rolex i samlingen ;)

Takk for et supert forum :)

Velkommen skal du være!:D
 
Ny, men har vært en skap-tidssoner i tre år

Hei

Hilser på fra elvebyen

Har vært en kikker i lang tid nå. Må starte opp å være aktiv på dette forumet.

Litt ukjent med hvordan ting virker på forumet.

Dette er hva jeg har for tiden. (Er vel en "keeper"]

DJ 36mm med hvit skive og romertall
5165 med lenke og gummi (innkjøpt i 1999)
Duetto som samboer bruker (den er hennes)
Plo Prof
 
Hei

Hilser på fra elvebyen

Har vært en kikker i lang tid nå. Må starte opp å være aktiv på dette forumet.

Litt ukjent med hvordan ting virker på forumet.

Dette er hva jeg har for tiden. (Er vel en "keeper"]

DJ 36mm med hvit skive og romertall
5165 med lenke og gummi (innkjøpt i 1999)
Duetto som samboer bruker (den er hennes)
Plo Prof

Grattis med en flott samling! Velkommen skal du være!:D
 
Hei folkens!

30 år ung fra Stavanger.
Lest en del på forumet, men ikke postet noe før nå.
Mye fint å se på, og utvilsomt mye kunnskap.
Må dog innrømme at jeg har tenkt at det er litt spesielt å være så opptatt av klokker.

Det var nok før....

Har hatt ymse varianter på armen tidligere, men det har gått i quartz. Siste varianten var Seiko SNAC05.


Klokken har blitt brukt uten omtanke for hverken skrog eller innmat, men nå var det stopp. Ikke det, klokken sviver fortsatt der den ligger i skuffen, eller hvor den nå havnet, men plutselig var det ikke så spennende med batteri. Og glasset var jo herpa.

Ny klokke måtte man ha, mekanisk - må vite.
Mottok i forrige uke Seiko SKX009 fra Creationwatches.com.
Ny beater / hverdagsklokke. Dessverre ingen unboxing, den er allerede på armen. Lover bot og bedring til neste gang.



Fant fort ut at oysterlenken den kom på ikke var noe å samle på. Så om du lurer, spar pengene og bestill den på gummirem - som jeg burde gjort. Uansett, lenken ble bytta med Wjean sin super oyster.
Lenken ankom denne uken, og det ble en helt ny - ny klokke.

Før man vet ordet av det, har man fått det for seg at det hadde vært greit med en litt "finere" klokke.
Hadde vel egentlig ikke trodd at dette behovet skulle melde seg så fort, men jeg leser jo på forumet at dette er helt normal atferd :rolleyes:

Så da har man plutselig sett seg blind på Hamilton Jazzmaster......spørsmålet er vel egentlig 40mm eller 43mm. :confused:



Ganske sikker på at det skal være lys skive...tror jeg.

Ja, og til slutt ender jeg opp her:



...men det blir lenge til, tror jeg. ;)

Takk for oppmerksomheten!
 
God aften kjære med asylanter! Mann 31 fra Bærum her. Min klokkelidenskap startet egentlig for 10 år siden da jeg fikk en Citizen Pro diver av min onkel. En skikkelig rugg av en klokke som er en Beater med stor B:) Årene gikk før neste klokke skulle komme inn. Det var vel i 2010 at jeg gikk innom en del klokkebutikker i Marbella sammen med min kjære, med min første skikkelige bonus, for arbeid vel utført i lomma. Jeg visste absolutt ingenting om klokker annet enn at jeg syns at Tag Heuer Aquaracer Calibre S var ekstremt tøff og elegant på samme tid. Kortet ble dratt og jeg gikk derfra i lykkerus

9DFAD1AC-0520-41BF-BB59-F6E7193AE48D-13479-000004AB0A90E709_zps3ce5477f.jpg


Så skjedde det noe på starten av dette året. Jeg begynte å tenke på at det kunne vært kult med en ny klokke og en god venn tipset meg om TS. Utallige timer/dager ble brukt her inne og jeg fant drømmeklokken

67EDEFDB-65FB-488D-BDED-F5AF8C3B7850-3623-0000014F20FC4B6C_zpsf1f93c38.jpg


CAA824C8-694C-4CA1-B054-355C5FDDC99D-6313-00000265E4C6893C_zps181ad097.jpg


Speedyn gir meg en så ufattelig god følelse. Blir glad hver gang jeg tar den på. Trekker den opp og bare nyter. Og det må jo være den klokken i verden som funker med så og si alle remmer.

Tenkte i mitt stille sinn at nå var jeg mett. Trenger ikke flere klokker nå vettu. Men så så jeg et bilde av denne herligheten

945F81C5-5EE3-4D8A-85BC-0D3BC02909CE-1047-0000005925B1ECD0_zps72c89806.jpg


Da var samlingen komplett! iallefall helt til denne dukket opp i markedstråden. En kjapp PM og et kort møte og så var den min:)

AF445496-C35A-464D-862E-C4A784B46012-4711-000001A32F955C2C_zps449b6297.jpg


Som dere skjønner så er jeg smittet av basillen. Drømmen nå er en Daytona med hvit skive. Det kan nok hende at det blir noen år til :)

Fortsatt god helg folkens
 
Ny medlem på tidssonen.no :)

Hei alle entusiaster!

Mann 29 fra Meløy i Nordland her, og jobber som lærer og koordinator på en barne- og ungdomsskole. Jeg fikk min første ”voksen” klokke i konfirmasjonen min, en Clipper klokke. Denne har urverket stoppet på, og jeg vil få den reparert grunnet nostalgien. Denne klokken brukte jeg 10-12 år, da jeg kjøpte meg en Citizen AT1091-54F. Denne begynte å fuske noen måneder etter jeg fikk den (subdials som hele tiden falt lengre ned enn startposisjon), og klokken ble levert inn til reparasjon tre ganger. Ingen av gangene klarte de å ordne dette, så jeg fikk pengene tilbake. Dette gjorde at jeg begynte å bruke min gamle Clipperklokke igjen, helt til den tok kvelden for 2 måneder siden.

Jeg er veldig opptatt av kvalitet i alt jeg kjøper, om det er mobiltelefon, verktøy eller turutstyr. Så nå skal jeg for første gang kjøpe meg en ny klokke av god kvalitet. Jeg har sett på Baume et Mercier klokker (lager egen tråd for spørsmål rundt denne), og falt for utseende til disse. I tillegg liker jeg noen av speedmasterklokkene til Omega (lager også en egen tråd på disse). Vurderer også å gå til innkjøp av en Hamilton Jazzmaster.

Clipper:
bilde_zps1a5add4b.jpg


Citizen:
CitizenEco-DriveAT1091-54F_zps9f635ca5.jpg
 
Enda et nytt medlem

Da har jeg funnet ut at jeg skal delta litt mer aktivt på dette forumet i stede for å kun være en "free ride in a fancy car" som jeg har vært de siste to årene.

Jeg er 33 og jobber i Stavanger. Jeg har egentlig alltid vært interessert i klokker, men tidligere var det mest det estetiske som som sto i sentrum. I de senere år har jeg også funnet ut at innmaten er vel så interessant.

Jeg tror ikke jeg har funnet helt ut av hvilken samling jeg har lyst på (selv om jeg har en viss forkjærlighet for Rolex, samt sportslige ur), men antar at dette faller på plass etterhvert... For tiden har jeg en lett blanding av alt, morro/retro klokker, noe ordentlig og litt annet.

For tiden består samlingen min av følgende: Casio A-168WG-9EF, Casio klassisk kalkulator klokke, Magrette Moana Pacific Diver, Mr. Jones sun & Moon, Rolex sub 116610LV, Rolex Explorer II 16570 og Baume & Mercier Classima Executive.

Tidligere var en Rolex Explorer II 16550 og en Glashutte Original PML XL også i stallen, men de ble dessverre videresolgt...

Neste klokke som lurer i mørket er en Day date med lærreim uvisst av hvilken referance, tips tas imot med stor takk!
 
Hei ja.

Har nå vært medlem her siden august, men har enda ikke presentert meg (hvor er manerene?)
Jeg er 23 år, opprinnelig fra Bærum men bor i Oslo, hvor jeg studerer medievitenskap (master)

Fikk øynene opp for skikkelige klokker i 2008, og siden da har Breitling, Omega og Rolex vært drømmeklokker for meg. Har siden da og frem til nå kjøpt inn litt ymse av klokker, fordi jeg ikke har kunnet ta meg råd til noe dyrt. Dette har typisk vært Tissot og enkelte motemerker. Gikk til innkjøp av første skikkelige klokke i august i år, og er helt bitt av basillen.

Ser frem til mange diskusjoner, bilder og handler her fremover
 
Heisann,

Er vel på tide å presentere seg for meg også. Kjøpte mitt første brukbare ur for 6-7 år siden, valgte da etter rask research en Orange Monster. Først og fremst fordi jeg likte utseendet og at det var automatisk.

10098094855_4f8d89a23e.jpg


Sluttet å bruke dette for noen år siden, sluttet å bry meg om klokker og brukte som så mange andre mobiltelefonen for å holde tiden. Arvet noen gamle lommeur og annet diverse i sommer og det vekket interessen igjen. Etter noen ukers research og tankevirksomhet falt valget på en Certina DS Action Diver:

10098057614_4b25050854.jpg


Problemet var bare at mens jeg gjorde denne researchen fant jeg andre rimelige ur som jeg syntes var tøffe, så mens jeg ventet på min Certina var to nye ur i posten. En Vostok Amphibia:

10098094935_3493c6999a.jpg


Og en Orient Mako Pepsi:

10098094755_de53996b84.jpg


Da tenkte jeg at klokkeinnkjøpene var over for en stund. Problemet er jo bare at jo mer jeg tenkte på jo mer skjønte jeg jo at jeg absolutt trengte et dressur også. Helt åpenbart. :cool: Så når dette dukket opp på forumet her om dagen så slo jeg til. IWC Yacht Master:

10098094945_09cc464773.jpg


Så da var vi her da. Skjønner nå at jeg bare kan gi opp og bli "ferdig" med klokkekjøpene. Akkurat nå er en Universal Geneval Polerouter på vei i posten og jeg googler frenetisk på gamle Omega Seamastere og Tudor Oysterprince...

Foreløpig så holder jeg meg i det rimelige prissjiktet. Det er jo så mye moro der ute! Før eller siden kommer jeg nok til å gå bort fra kvantitet og over mot mer kvalitet. Har en langsiktig drøm om en av 70-tallets Genta ur...vi får se hvor lang sikt det blir. Jeg kan alltids selge noe, leiligheten?

Litt flere bilder. Har skjønt at denne hobbyen også kommer til å påvirke en annen hobby. Trenger et makroobjektiv!

10098057774_4ae14b4571.jpg

10098058124_1ce1964b62.jpg

10098129236_878a859a1d.jpg
 
Etter å ha smyglest på forumet her i månedsvis har jeg nå tatt mot til meg og blitt medlem :eek:

Jeg er 33 år gammel og bor i Oslo. Min klokkehistorie er ganske trist frem til vinteren 2009/10 da jeg fikk opp øynene for mekaniske klokker etter å ha levd med digitalklokker og iPhone i mange år. (Strengt tatt å sjekkes vel tiden fortsatt like ofte på iPhone som med armbåndsuret). Alt startet med at jeg fikk øye på en TAG Heuer Links under en tilfeldig tur til Paleet i Oslo. Etter en og en halv måned med googling og vindusshopping gikk turen til Protid for å kjøpe. Lang historie kort, jeg forlot sjappa med en Aquaracer isteden og har ikke angret ett sekund. Aquaraceren passer meg og ikke minst mitt hverdagsbehov bedre enn Links.

Aquaracer001_zps6b3971b6.png


Men en ting passer ikke Aquaraceren altfor godt til, og det er til dress. Noe måtte gjøres og i søket etter dressklokke ble det fort veldig klart at det ikke er noen klokke som overgår Jaeger-LeCoultre for min del. Jeg skjønte også at jeg ikke er klar for en firkantet Reverso helt enda, så valget falt på en Master Control Chronograph. At jeg en dag blir voksen nok til å bære en Reverso håper jeg bare er et tidsspørsmål.

jlc002_zps69bd3b74.png


For meg er dette manifesteringen av uttrykket ”klokken er mannens smykke”. Jeg blir glad hver gang blikket faller ned på den, og tro meg, det skjer ofte :eek:

jlc003_zps98df71b8.png


Foruten de to over så har jeg arvet tre lommeur (Zenith, Revue og Eurora) fra slutten av 1800 og begynnelsen av 1900-tallet. Morsomt å se så gammel mekanikk tikke og gå. Dessverre har de ikke sett dagslys på altfor lenge og de fortjener strengt tatt litt kos og en tur til urmakeren.

Etter noen måneder med forumlesing blir man jo litt gal. For min del betyr det at det har dukket opp en ønskeliste på skrivebordet, med en drøss klokker med vurderinger. Øverst på lista står det Omega Speedmaster ’57 med hvit skive, tett fulgt av Zenith El Primero Striking 10 og Tudor Heritage Advisor. Det eneste som er sikkert er at det blir hvit/lys skive på neste klokke, og at valgmulighetene/beslutningsvegringen holder økonomien i orden.
 
Hei, er fra Arendal og i de glade 30 årene. Har alltid vært glad i å samle på ting og har vært innom frimerker, penner, mynter og ellers alt av elektroniske duppeditter. Som dere skjønner har interessen dreid seg over på klokker :) Noe jeg merker kommer til å koste penger, men morro er det! Første dyre klokkemerke jeg fikk sansen for var Breitling, men om det blir noe innkjøp av klokke i denne prisklassen er jeg meget usikker på :confused:

Melder meg inn her for å lære generelt om klokker og muligens unngå de største tabbene når det kommer til klokkekjøp.

Per dags dato har jeg:
Suunto Ambit black HR (brukes til trening, friluftsliv)
Division Furtive Type 40 (bare for morro)
Airnautic AN-24 pilot v2, ETA 2893-2. (Brukes til daglig)

og en russisk 24 timers klokke uten noe merke, som garantert er noe ræl, men den tikker og går.



Prøver meg på å legge ut et bilde av Airnautic AN-24
 
Hei og god kveld klokkefolk. Jeg har trasket rundt her inne en liten stund, og fått god hjelp av flere av dere. Så da tenkte jeg det var greit å introdusere meg, treg, men normal folkeskikk.

29 år gammel mann fra Bærum. Har lenge hatt en interesse for klokker, men økonomien som student er ikke akkurat omforenelig med merker som Breitling, Omega og Rolex. Så nå som økonomien har fått satt seg litt kan man faktisk begynne å se på nevnte merker.

En klokke jeg alltid har hatt lyst på er Breitling Navitimer, men den er fremdeles litt utenfor økonomisk rekkevidde. Så da har jeg nøyd meg med to flotte Omegaer istedenfor:)


Første klokken kjøpte jeg på finn for en tid tilbake. Omega Seamaster 30. fra 1963. Går mest som dress-ur.
dfdfgsdgfsdrgre.jpg





Andre klokke kom i posten i dag. Her er link til unboxing; http://http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/unboxing-nummer-en-klokke-nummer-19168/

Og bilde:
bilde4.jpg
 
God aften godtfolk, når jeg har flesket til med min første unboxing så jeg bør vel også introdusere meg selv!

Mann på 25 fra Fredrikstad her. Min klokkelidenskap startet vel egentlig for 10 år siden, med at jeg begynte og gå i den nærmeste klokkebutikken å sikle på klokker.
Jeg har derimot ikke klart og dra meg ut fra butikken, med ett bredt glis og en månedslønn gjort om til ei finere klokke.

At jeg kom inn på forumet her, var egentlig litt tilfeldig og bunner i at jeg mistet klokken jeg hadde.
Jeg måtte jo ha ny klokke, men var usikker på hva jeg burde gå til anskaffelse av, noen minutter på google og tidssonen tittet frem.
Det tok da noen timer fra jeg hadde meldt meg inn, og ei ny klokke hadde fått beskjed om og ta turen i retning Fredrikstad.

Som jeg så vidt er inne på i tråden her, så har ikke jeg ei stor flott klokkesamling (enda) men de jeg har er da: