Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei, er rimelig fersk her inne. Meldte meg inn etter ei stund med lesing her. Har lært rimelig mykje frå forskjellige tråder her. Har ingen high end klokker, men kjøpelysten er til stede og som brukernavnet tilseier er det Seiko i alle varianter som fasinerer. Mange andre eg kunne tenkt meg og, men tar tida til hjelp og ser utviklinga :)

Finner ivertfall mykje god informasjon her inne.

PhSeiko
 
Nettopp laget meg en profil her, 19 år gammel og har en begynnende interesse for klokker. Har ingen flotte ur å vise til, men jeg jobber for tiden hos en urmaker, og plukker opp mye nytt. For øyeblikket har jeg satt meg som mål å sikre meg en Longines Legend Diver, men må nok først gjøre meg ferdig på vgs før jeg tar meg råd til det. Uansett, klokker er utrolig gøy, og jeg satser på å lære mye nyttig her :D
 
Hei! 20 år gammel gutt fra Ålesund som studerer i Trondheim her. Vært en "long time lurker" her, men har planer om å bli mer aktiv. Fikk en plutselig å intens fascinasjon for klokker for et par år siden, og klokkesamlingen består pdd av ymse billige seikoer, samt min nåværende kronjuvel, en Stowa Marine. Har store planer om å oppgradere samlingen etterhvert, men som fattig student er det dessverre ikke alltid like lett :)
 
Noobie

Hei alle sammen,

Ny på forumet, mann 48 med generell klokkeinteresse. Har noen ikke så dyre, men gode bruksklokker, tre stk Citizen Ecodrive som rett og slett bare fungerer non stop, en Cerruti 1881, pluss noen andre som ligger her eller der.
Nå vurderer jeg noe dyrere, Rolex, Breitling, Tag Heyer, eller den jeg kanskje har mest lyst på, en Ball Hydrocarbon Engineer.
Den siste har jeg sendt en request på via Chrono24, ikke noe svar foreløpig, Breitlingene klør jeg meg litt i hodet over. Det ligger flere Chronoer på Finn til rundt 35000 (og her) men jeg kan kjøpe de samme via Urverket nye til samme pris?
En Bvlgari Pro hadde heller ikke gjort vondt, på Finn ligger det en til 42000.
En veldig skeptisk til å handle brukt, så dersom klokker ikke kan dokumenteres 100%, så er de uinteressante.
Litt research her på forumet er nok på sin plass.

Så sånn var det.

Upps, glemte min Certina Blue Ribbon gullklokke. Arvestykke som jeg ikke har fått tilpasset enda siden den har armlenke i mursteinsstil. Den er for stor, og ikke så enkel å korte inn.
 
Redigert:
Stor pågang med nye her nå - noe som er kjempebra. Velkommen til dere siste.

Hyggelig å se at aldersforskjellen er innpå 30 år og bra at det dukker opp en og annen "gamling" også.
 
Hallo! 19 år gammel gutt ifra Bergen. Har lenge lest gjennom diverse tråder her inne, å lært en del av det. Virker som ett bra forum med mange seriøse og kunnskapsrike brukere i et godt miljø!
Alltid vært fascinert av klokker, å har samlet litt og litt siden 15 års alderen, og plukket med meg en del godbiter! :)
Blir gøy å følge med med her, å delta i forumets tråder!

Mvh. Kristian/Sloppmann!
 
Nytt medlem frå Oslo

Heisann!

Klokka mi er nokså gamal, men fungerer godt. Omega 30TC fra 1945 som går som ei... klokke. Den militære typen med svart skive. Overhala, med nytt glass frå Omega.

Gav elles bror min ein sjølvopptrekkande Longines frå 60-talet i julegåve for nokre år sidan. Han vart hekta han òg, og har bygd seg opp ei imponerande samling sovjetiske, antimagnetiske Raketa-ur (gudane veit kvifor).

Eg er 26 år og har arbeidd fire år som journalist. Har tidlegare vore sykkelmekanikar. No startar eg og partnarane mine butikk for syklar og barbersaker (Har ikkje tenkt å misbruke forumet til marknadsføring, så det er alt eg seier om den saka).

Tips til gode stader for service på gamle Omega-ur tek eg imot med takk!
 
Redigert:
Velkommen til Sloppmann og VeloBrox. Nå må vi få bilder av skjønnhetene - jeg mener selvsagt klokkene - ikke dere.

Seljaren sine bilete er nok framleis dei beste:

XL9jl0M.jpg


lC74KX1.jpg
 
Takk! Fint når det er litt patina utanpå samstundes som innsida er rein.

Må forresten korrigere meg: Urverket heiter 30T2, ikkje 30TC som eg sa før. Det er etter det eg skjønar ikkje spesielt sjeldant, men skal vere ein triveleg design. Held tida svært godt.
 
Courtesy greeting!

Heisann,


har hatt klokkefeber i ca halvannet år nå. Startet karrieren med en Breitling SO Steelfish, etter dette har det vært en delklokker, og i dag har jeg en Breitling Chronomat Gull/stål m/ gullbesel besatt av diamanter. Veldig fornøyd :)


Jeg studerer på BI, og driver et selskap(i mindre skala) for meg selv.


Håper jeg blir kjent med noen urfanatikere, da mine egne ikke forstår min lidenskap :)


/M