Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Jeg er i 30'erne har kone og tre børn og bor i Trondheim. Jeg jobber i oliebranchen. Har interesseret mig for klokker en stund, men jeg har ikke haft anledning til at gøre noget ved det før de sidste par år. Jeg ønsker gennemgående at bruge de klokker jeg køber. Er ikke interesseret i en stor samling, da jeg ikke har noget glæde af at have et fint ur liggende i skabet. Det er glædesløse penge ud af vinduet, medmindre man har flaks eller er meget dygtig. Jeg køber det JEG vil ha og ikke det MAN bør købe. Det vigtigste med samlingen som sådan er, at jeg har en klokke til enhver andledning.

Mine ure pt:

- Casio Protrek 1300Y: uundværligt til eskapaderne med småungerne i marka.

- Baume et Mercier Classima Executives Chronograph GMT: Jobbrejse og dress-klokke

- Breitling Navitimer 806: Det vakreste ur der findes. Klassisk som bare pokker og hverken over eller underspillet.

- Fortis B-42 Cosmonaute Chronograph Ti LE: Veldig brukbart ur. I titanium, så ikke så tungt som Breguet'en, selvom den er like stor. Limited Edition med Lemania 5100 verk.

- Breguet XXI Transatlantique: Flott, eksklusiv og sporty. Jeg fikk få mig at jeg skulle ha en high end klokke, men den skulle kunne brukes til jeans og dress, hverdag og fest. Havde en shortlist med Rolex Daytona, Blancpain Leman og Breguet XXI. Rolex udelukkede jeg af principielle grunde. Faldt over Breguet'en og købte den...

- Omega Speedmaster 3575.20: Den med hvid skive, månefase og 18K WG bezel.

- Panerai PAM 74: 40 mm Panerai med el primero verk. Panerai design og zenith mekanik.... det er som Messi og Ronaldo på samme lag.

Velkommen! Vi vil gjerne se 806en i "dagens klokke"-tråden umiddelbart :)
 
opfordring fulgt....

... 806'eren er lagt på dagens klokke.

Tak for den personlige velkomst! koseligt at være blandt folk med samme mentale brist...
 
Fersking fra sør

Heisann

Etter innmelding på TS i januar og x antall timer med lesing og bildetitting før og etter det, er det vel kanskje på tide å gi en kort brief av undertegnende. Jeg er en 34 år gammel kar fra Kragerø og jobber til daglig i et reklamebyrå.
Klokkeinteressen har alltid vært tilstede, men det er først de siste månedene som interessen virkelig har slått til for fullt..

Har alltid ønsket meg en Breitling av noe slag men etter å ha gjort meg mer kjent med diverse andre merker, er det MYE annet som også frister. Så for øyeblikket er det Rolex, Omega, IWC og Breitling som er noe av det jeg har mest lyst på. Håper virkelig at 2012 blir året for innkjøp av et ur eller to..

Den lille samlingen jeg har består av følgende:

Citizen Skyhawk Blue Angels Limited Edition
Certina DS Podium
Seiko Skx007j1
+ noen få andre som jeg ikke finner nevneverdig :D

Prøver noen bilder i samme slengen jeg.

Seiko.jpg


Citizen.jpg


Certina.jpg



Mvh Halvors
 
- Fortis B-42 Cosmonaute Chronograph Ti LE: Veldig brukbart ur. I titanium, så ikke så tungt som Breguet'en, selvom den er like stor. Limited Edition med Lemania 5100 verk.

Viste ikke at den var titan.. Men min B-42 Flieger Crono. er den tyngste klokka i min boks... Monster av en klokke :p
 
Hei alle sammen

Hei.
Jeg er i førtiåra gift og har et barn og bor i Trondheim. Jeg jobber i oljebransjen og reiser world-wide som
service-ingeniør. Jeg har hatt interesse for klokker og kanskje spesielt mekaniske i mange år uten at jeg helt har
sluppet meg løs og gjort de helt store kjøp. Jeg ble tipset om dette forumet av Topale når jeg kjøpte en Doxa
1000T Sharkhunter av ham. Nå har jeg lest og fulgt med på forumet en stund så nå er det er på tide å si hei.
Jeg vil nok aldri bli noen stor klokke samler men jeg vil gjerne ha et lite klokke-arsenal av bruksklokker,
liker ikke tanken på å ha en klokke som jeg ikke tør å bruke. Min innstilling er at klokkene mine må tåle å være
med på hva det nå en er jeg gjør.

Så langt er jeg eier av følgende klokker:
Doxa sub 1000T Sharkhunter
Doxa sub 600T Pro
Eterna matic Airforce 1 (reissue av en pilot klokke fra 1936)
Citizen Ecozilla titan
tissot quartz gull-ur (arv)
i tillegg har jeg noen quartz ur som ligger og støver i en skuff, disse blir vel forsøkt solgt til fordel for noe mekanisk...
 
Hei.
Jeg er i førtiåra gift og har et barn og bor i Trondheim. Jeg jobber i oljebransjen og reiser world-wide som
service-ingeniør. Jeg har hatt interesse for klokker og kanskje spesielt mekaniske i mange år uten at jeg helt har
sluppet meg løs og gjort de helt store kjøp. Jeg ble tipset om dette forumet av Topale når jeg kjøpte en Doxa
1000T Sharkhunter av ham. Nå har jeg lest og fulgt med på forumet en stund så nå er det er på tide å si hei.
Jeg vil nok aldri bli noen stor klokke samler men jeg vil gjerne ha et lite klokke-arsenal av bruksklokker,
liker ikke tanken på å ha en klokke som jeg ikke tør å bruke. Min innstilling er at klokkene mine må tåle å være
med på hva det nå en er jeg gjør.

Så langt er jeg eier av følgende klokker:
Doxa sub 1000T Sharkhunter
Doxa sub 600T Pro
Eterna matic Airforce 1 (reissue av en pilot klokke fra 1936)
Citizen Ecozilla titan
tissot quartz gull-ur (arv)
i tillegg har jeg noen quartz ur som ligger og støver i en skuff, disse blir vel forsøkt solgt til fordel for noe mekanisk...

Velkommen hit.

Navnet forplikter, eller...?

En Cousteau Aquatimer fra IWC står vel på listen over "må ha"

IWCCousteau.jpg
 
Tidsnok

Hei

40 år, mann, 4 gutter, frue, 2 biler og villa med hage sånn ca midt i Norge. Jobber som HR manager i en mellomstor bedrift. Av interesser kan jeg nevne Familie, Fotball, Fluefiske/reise (Wordwide), mat & drikke og IKKE MINST klokker!! Har div klokker i huset både mekanisk og Quartz.. Mangler vel litt rød tråd i samlingen, men kan nevne at jeg har en forkjærlighet for dykkerur. Da helst klokker bygget etter "tanksprinsippet" :p som tåler et par kriger og alt av tøft bruk!

T
 
Edax

Hei,

Jeg er nybakt klokkeentusiast og ny på tidssonen. Forøvrig er jeg 34år med kone/barn/hus/hund, og har ellers en relativt velutviklet interesse for gamle VW's.
Mitt første "ordentlige" ur ble innkjøpt på lørdag, Omega Seamaster PO - og det blir garantert ikke siste :)

Virker som en kunnskapsrik gjeng her inne, som sikkert kan hjelpe en newbie med svar på diverse spørsmål ved behov :D

Mvh Endre