Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!
Eirik her, fra Bergensområdet, 35 år, 2 kids.
Alltid likt klokker, fikk tidlig sansen for Omega Speedmaster og kjøpte meg en for 3 år siden, fra ebay. Fikk hakeslepp etter at jeg hadde den på service hehe. Men for et ur! Har lyst å utvide "samlingen" litt, innenfor realistiske rammer. Kunne godt tenkt meg et sportsur fra Rolex, men det får vente litt til. Kjekt å oppdage forumets eksistens under søken etter ur.
 
Hei!
Eirik her, fra Bergensområdet, 35 år, 2 kids.
Alltid likt klokker, fikk tidlig sansen for Omega Speedmaster og kjøpte meg en for 3 år siden, fra ebay. Fikk hakeslepp etter at jeg hadde den på service hehe. Men for et ur! Har lyst å utvide "samlingen" litt, innenfor realistiske rammer. Kunne godt tenkt meg et sportsur fra Rolex, men det får vente litt til. Kjekt å oppdage forumets eksistens under søken etter ur.

Velkommen hit til asylet! ;)
 
Tusen takk :)

Var sikkert på jeg skulle ha meg en Navitimer som neste klokke, men av å lese her ser det ut som jeg er kommet på andre tanker...we`ll see :)
 
Tusen takk :)

Var sikkert på jeg skulle ha meg en Navitimer som neste klokke, men av å lese her ser det ut som jeg er kommet på andre tanker...we`ll see :)

Navitimer er jo en knallklokke.:D Ser alt for lite til disse. Løp og kjøp!
Den har alt en WIS lan ønske seg. Historie - check. Design - check. chrono - check. bling - check. pålitelig urverk - check. osv....
 
21 år gammel, vært medlem en stund. Ikke veldig aktiv(skriving), men er innom hver dag. Mange mennesker med god kompetanse. supert forum.

Jarle B
 
Velkommen! Du kan se fram til mange timer foran PC når du først har kommet i gang med innleggene. ;)
 
Hei folkens,

Lars Erik her! Etter å ha blitt tipset om tidssonen av en kompis rundt nyttår har det blitt noen timers surfing på kveldstid. Utrolig spennende å lese tips og innspill fra så mange kunnskapsrike folk. Er i ferd med å kaste meg på karusellen med å skaffe meg min første mekaniske klokke, men er fremdeles "jomfru" på dette området. (forhåpentligvis ikke i alt for lang tid... 31 år får være nok!)

Er usikker på om tidssoner er bra for min mentale hygiene... Oppdager at for hvert foruminnlegg jeg leser finner hjernen min nye unnskyldninger for hvorfor jeg "trenger" både det ene og det andre, og ønskelisten vokser...

Gleder meg til fortsettelsen!

Lars Erik
 
I mental hyigene er vel definert utifra samfunnets forventning. Her inne er du altså helt normal, derfor kaller vi det asylet! :mrgreen:
 
25 fra Oslo. Driver for meg selv, og er ivrig seiler, snowboardkjører og har sansen for det gamle... Selvom jeg hittill ikke har noen gamle klokker.
 
Velkommen, prippa!
Er allerede fan av Perreleten din. Så det er bare å komme med mer!
Velkommen til galskapens forum, til antitetapi for totalt unyttig utveksling av tanker og følelser rundt meningsløst sløseri.
 
Hei!
Eirik her, fra Bergensområdet, 35 år, 2 kids.
Alltid likt klokker, fikk tidlig sansen for Omega Speedmaster og kjøpte meg en for 3 år siden, fra ebay. Fikk hakeslepp etter at jeg hadde den på service hehe. Men for et ur! Har lyst å utvide "samlingen" litt, innenfor realistiske rammer. Kunne godt tenkt meg et sportsur fra Rolex, men det får vente litt til. Kjekt å oppdage forumets eksistens under søken etter ur.

Velkommen! Samme her, var på jakt etter ny klokke etter at en gammel sliter fikk nok, og i prosessen oppdaget jeg TS. Kjekt å se at jeg ikke var alene i verden med mine "irrasjonelle" tanker om klokkers viktighet, og TS er en god drahjelp til forverring av tilstanden.
 
Kan vel skrive en liten presentasjon om meg selv jeg å :D

Jeg har brukt en del tid inne på forumet, uten å egentlig skrive så mye, men finner klokker usedvanlig fasinerende og tiltrekkende. Ble tipset om siden av selveste Juice, så all ære til han for at klokkegalskapen gror i meg!!

Jeg er for tiden student i Oslo, så klokkebudsjettet er foreløpig ikke det største. Det vil vel i starten dreie seg om "bang for the buck" klokker, for å så avansere når lommebok tillater det :D Av andre personlige opplysninger kan jeg opplyse at jeg er 23 år, født og oppvokst i Oslo, og bor sammen med kjæreste.

Andre interesser: Håndball, squash, ski(bortover), og sløve på sofaen :)
 
Er vel strengt tatt på tide å introdusere meg selv for resten av gjengen her på asylet nå ;)

Har vært medlem en liten stund og har for det meste lest endel, men har i den senere tiden forsøkt å bli litt mer aktiv. Jeg er 24 år gammel, fra Oslo, men tar min mastergrad i Danmark. Selv er jeg av den holdningen at det er bedre med klokke på armen enn sparepenger på bok. Derfor blir det endel ur-handling og flipping. Til min store glede.

Klokkefasinasjonen kom fra min far, men mener jeg har dratt fra han en smule etter at jeg ble medlem her på TS. Utrolig moro å lese innleggene til folk som holder et høyt horologisk kunnskapsnivå over hele fjøla, se unboxing-tråder og se bilder av ur en ikke ante eksisterte. Topp gjeng! :D