Lume Shots

Takk, fikk ikke sove i natt, og tenkte at jeg skulle sjekke om det gikk an å lade lum'en men lyset på mobilen, mens jeg så*på mad men. Det funket gitt. Eneste jeg ikke liker er at lum'en holder seg sykt dårlig iforhold til f.eks Seikoen min :mad:

må si jeg ikke er imponert over lumen på min Breitling heller. Den varer ikke lenge, ikke i sammenlikning med Orisen... :(

fint om folk poster bilde av klokken også uten lume/i dagslys, så man ser hvilket ur det er snakk om :D

Her kommer Certina DS First (Ref.: C115.7184.42.51) og Seiko SKX009;

Råeste lume?

Av mine klokker så er det nok denne Eterna klokken som har den beste lumen:
HPIM0032.jpg

HPIM0030.jpg

HPIM0013.jpg

Tenkte jeg skulle teste ut litt undervannslume på Doxa, Eterna og Seiko. (Allerede etter første setning vet vi vel hvem som har best lume;)) Testsubjektene ble senket ca 10 cm ned i en standard Ikea metallskål til kjøkkenbruk. Ingen klokker ble skadet under dette eksperimentet.

IMG_0072.jpg

IMG_0070.jpg

IMG_0069.jpg

IMG_0075.jpg

IMG_0074.jpg

IMG_0073.jpg

IMG_0077.jpg

IMG_0078.jpg

Og vinneren er............. Seiko!
Basert på mine funn ville jeg valgt Seikoen ned til 200m, men hvis jeg skulle dykke noe dypere ville jeg skiftet til Doxa, fordi den er så barsk! (les: vanntett til 1000m):D

Hva bruker du som lyskilde til lumen? Synes den så veldig svak ut, prøv med en uv-lampe:)

Utrolig kult, topale!
Jeg er fan avale tre klokkene. Doxa i særdeleshet. Har jo akkurat den samme...:cool: