Dagens klokke

16600 er klar for vannet.....

4865850374_73a8819ffa_b.jpg
 
Har bare kommet til bind 9 i Carl Barks Samlede verk, 21 bind igjen. Finner jeg flere klokke eller tidsrelaterte historier "ducker" nok Donald opp igjen! :D

Finnes det ikke en CB-historie hvor Petter Smart finner opp en gullfinner i form av en slags fugl, og denne igjen ødelegger et gullur?
 
Da er helgen (nesten) kommet og jeg "dresser meg litt opp". Og jada, jeg skal stille uret! La ikke merke til det før etter at bildene var tatt.

Kanskje noe også andre sliter med, man ser på klokken, men vet ikke hva tiden er :D

010.jpg
 
Da er helgen (nesten) kommet og jeg "dresser meg litt opp". Og jada, jeg skal stille uret! La ikke merke til det før etter at bildene var tatt.

Kanskje noe også andre sliter med, man ser på klokken, men vet ikke hva tiden er :D

010.jpg

ojoj. nydelig klokke! zenith med el primero er absolutt på må-ha lista.
 
Fullstendig off topic, men tør jeg spørre hvor du kjøpe CB-samlingen? :D:D

Carl Barks Samlede verk ble gitt ut mellom 2005 – 2008. Serien ble bare solgt gjennom abonnement. Serien ble bare utgitt i Norge, Sverige og Danmark i et forholdsvis lavt opplag. Den norske utgaven ble gitt ut i 2500 eksemplarer.
 
Min favoritt fritidsbeater

en Gerber med samme finish er greit når en skal til fjells
P1000129.jpg
 
Jeg startet dagen på beste vis, frokost med min kjære i parken, Daytona på hånden. Koste meg så mye at jeg glemte å ta et wrist shot før jeg kom hjem. Amatørmessig :) En nydelig dag i hovedstaden, handlet mye godt på bondens marked og koste oss i solen.

Klokkebilder414.jpg


Vel hjemme tok jeg en tur på postkontoret, hvor det lå litt smågodt og ventet :D

Først ur var et pent lite vintage Rolex display. Trengte en puss, men veldig dekorativt!

Klokkebilder415.jpg


WIS-accessorarer all ære, men neste pakke var til å ha på hånden.

Seiko SNN211 "rose gold plated" :D Tilgjenglig i diverse stålfinisher også, men litt bling må til. Dette uret er handlet inn ene og alene fordi det matcher et par $10 solbriller som jeg bruker under sensommerfylla. Så det blir vel sjebnen til dette uret også. Dessverre quartz, men et karismatisk ur likevel. Tror de har glant litt på Luminor da de designet kassa, men heldigvis er det langt fra noe hommage eller kopi av noe som helst. Fin størrelse på ca 42-43mm, og en bedre rem enn jeg hadde regnet med.

En fin ting med hobbyen vår er at man kan la seg begeistre av både stort og smått. Jeg tror jeg lar denne bli på, legger Daytonaen hjemme og drar på trening :D

Ha en fortsatt fin lørdag folkens!

Klokkebilder417.jpg


Klokkebilder419.jpg


Klokkebilder421.jpg


(Hm, datoen må stilles :) )
 
Bra det er andre enn meg som nyter siste rest av sommeren i Oslo. Men får nesten dårlig samvittighet av å høre at du drar på trening en lørdags ettermiddag Anders. Her går det andre veien :p
DSC00013.jpg
 
Sørvågen, Moskenes kl 1900. Ble for blendet av solen og de flotte fjellene til å huske å ta bilde av min PAM 106 også :)

141942419.jpg