Longines

Den på finn er jo en Chrono som ligger en god del høyere enn vanlig hydroconquest, så i hvertfall til en finn.no pris synes jeg det er hyggelig. Ikke noe å gå mann av huset for, but still.....blir vel kanskje en subjektiv vurdering. Men at den ikke er gått forteller kanskje at det ikke er det mest etterspurte på bruktmarkedet heller.

Husker Grand Vitessen din Rousp, slet med å ikke slå til for den var hyggelig priset, men kom jo tilbake til den evinnelige leken "for bare så mye mer kan jeg jo få....." og den tror jeg ganske mange som selger blir straffet av. Det er ikke at man ikke har priset klokken etter det som med all fornuft burde være en grei pris, men man har ikke akkurat det folk er på utkikk etter.

Så hjelper det neppe at Swatchgroup har bestemt seg for tydelig å differiensere mlm Longines og Omega. I frykt for å kannibalisere sitt eget produkt har de bestemt lagt seg på forskjellige linjer. Omega skal høre til i luxury, det skal ikke Longines.

Men når det er sagt, hvis folk kommer og spør meg om et bra merke til ikke så mange penger tar jeg meg selv i å titt og ofte komme tilbake til Longines. Synes det er supre klokker til en hyggelig pris, og for folk flest så liker de gjenkjennelsesfaktor som gjør at Hamilton, Sinn, Baume Mercier, Maurice Lacroix etc etc. (uten å sammenligne disse) er klokker de ikke gidder høre om.

Syns dette er litt rart selv. Kjøpte selv en Longines Master Collection Chrono for et års tid siden for en ganske hyggelig pris. Syns man får ganske mye ur for pengene, samtidig som det er et veldig allsidig ur med den hvite skiven og mørk brun skinnrem.

Men som tidligere sagt så får man jo mange andre ur som kanskje er mer attraktiv i samme prissegment, spesielt dersom man måler ny Longines opp mot et brukt ur fra en annen produsent.

Dersom man ser mot utlandet kan man få en brukt Longines til en svært hyggelig penge. Har sett ur fra masterserien ned i 1200$ på WUS.

Jeg liker godt flere av modellene til Longines. Her vært på nippet til å kjøpe en flere ganger.
For min del tror jeg det har stoppet opp i følgende:
Legger jeg på litt til kan jeg få en brukt Rolex.;)
Etter å ha studert en modell jeg har lyst på har jeg på en måte sett meg mett på den.:confused: Dette tyder jo på at man kan gå fort lei.
Eneste sportsmodellen deres som tiltaler meg er LLD. Denne hadde et par småting som gjorde den uaktuell for meg.

Ellers liker jeg godt barleycorn mønsteret. Mange i Master-serien er lekre, men synes de mangler et eller annet jeg ikke klarer å sette fingeren på. Kanskje en liten mangel på særpreg? Nei, det stemmer ikke helt. Jeg vet ikke.:confused::smile:

Det er en viss mulighet for at denne blir min neste anskaffelse :)

L4.754.4.72.4.jpg

Eg har veldig sansen for Longines sine modeller. Og eg venter i spenning på denne:

longines.png

Håper den dukker opp hos nokon forhandlere snart, for denne har eg lyst til å få prøvd på armen.

Eg har veldig sansen for Longines sine modeller. Og eg venter i spenning på denne:

longines.png

Håper den dukker opp hos nokon forhandlere snart, for denne har eg lyst til å få prøvd på armen.

Likte "løk"krona på den der. Hvilket str. er det på kassen? Tipper 42mm.

longines.png

Litt info ifra hjemmesiden til Longines :

L2.751.4.53.4
Collection Heritage Collection
Case: Round, in stainless steel with sapphire crystal with several layers of anti-reflective coating on the underside. Diameter: 47.50 mm. Water-resistant to 3 bar.

Movement: L704.3 self-winding mechanical movement beating at 28,800 vibrations per hour and providing 46 hours of power reserve

Functions: 24 hours, minutes, seconds and date at 3 o'clock.

Dial: Black mat dial with white and Super-LumiNova® luminescent material printed numerals. Silvered hands with Super-LumiNova® luminescent material.

Bracelet: Black alligator with extension and buckle.

L704
47.50