Lenge å vente til MC-sesongen!

Ja den er lekker, å utrolig god til sitt formål

Brukte den faktisk til/fra jobb idag men den blir som sagt alt for sjelden brukt.....

Har i sommer og høst klart kunststykket å kjøpe 2 mellomtunge motorsykler.

Kunststykket? Ja det har seg slik at jeg ikke har motorsykkellappen, en formalitet om man vil.

Det spørsmålet er da er om det er noen her inne som vet sånn ca hva man må ut med for mellomtunglappen? Ser for meg å bruke få kjøretimer.

Hva er realistisk å måtte punge ut da? 22-23 totalt? 28-30?

Mellomting lappen er vel den samme som tung?
Tipper at det idag er 30+ dessverre

Har i sommer og høst klart kunststykket å kjøpe 2 mellomtunge motorsykler.

Kunststykket? Ja det har seg slik at jeg ikke har motorsykkellappen, en formalitet om man vil.

Det spørsmålet er da er om det er noen her inne som vet sånn ca hva man må ut med for mellomtunglappen? Ser for meg å bruke få kjøretimer.

Hva er realistisk å måtte punge ut da? 22-23 totalt? 28-30?

Jeg tok lappen for tung motorsykkel i fjor, jeg slapp unna med rundt 16k. Da hadde jeg to kjøretimer som start, en enkelttime for noen småting, etter det var det bare langkjøring, banekjøring og oppkjøring.

Jeg var veldig fornøyd med opplæringen i motsetning til da jeg tok for bil. Ikke noe forn å skremselshistorier, bare god opplæring. Jeg tok den hos Team trafikkskole i Bergen.

Gøy med motorsykkel! Hva har du kjøpt?

16k bare? Da er jo saken biff, er jo akkurat det jeg har spart opp hittil til lappen :)

2 høgganes gamle tempo motorsykler. Restaurert den ene, og den andre er in the making. Bare få tilbake delene fra sandblåsing, så litt lakk, så litt motoroverhalling så litt montering, så MYE kjøring!!!

Hører også med logikken i disse kjøpene før lappen at det er 2 identiske sykler jeg har kjøpt

Jeg hadde ganske god kontroll på kjøringen før jeg begynte. Trengte litt veiledning på hvor jeg skulle plassere meg i veibanen. Tror det er lurt å gjøre et godt førsteinntrykk på kjørelæreren så han skjønner at du kan sakene. Lykke til!

Jeg kjøpte en 77' CB750 som jeg pusset opp. Var sjeldent nervøst på oppkjøringen, var veldig klar for å komme meg ut på sykkelen!

• Liker
Reaksjoner: crown guard
Er vel en stund til det er MC-vær her på innlandet men tanken om å skaffe seg sykkel igjen begynner å kværne litt i hodet. Forrige sykkel ble solgt i forbindelse med en større ombygging på huset. (I tillegg til alt for lite bruk)

Bør kanskje vurdere en litt mer komfortabel skyss nå som jeg har rundet 40o_O

• Liker
Reaksjoner: morini og crown guard
Jeg tok tunglappen for snart et par år siden. Var tidlig ute, og begynte vel med kjøretimer i mars. Kjørelæreren min snekret da sammen en pakkepris på 21k all inclusive (hadde riktignok trafikalt grunnkurs og det mc-kveldskurset på forhånd). Var vel 5-6 doble kjøretimer som var inkludert. Dette var riktignok i Bergen :)

Jeg tok MC lappen for 2 år siden. Da betalte jeg rett over 20 k, så det tror jeg du må regne med. Bare de obligatoriske kursene mener jeg å huske kom på rundt 18 k for min del.

Jeg har begynt å tenke mer og mer på å ta sykkel-lappen. Nå har jeg aldri kjørt (mye) på to hjul. Det begynte først i fjor da jeg fikk min bror sin moped på veien. Det var første gang jeg har færdes på "to hjuling". Da ser jeg bort i fra "å prøve kammeratens moped" da vi var i 16-17 års alderen.

Selv et så lite kjøretøy har gitt mersmak.

8

• Liker
Reaksjoner: Jone
Fikk "lappen" i posten når jeg var 17 og kjøpte meg Yamaha DT175LC...... Kostet prisen av frimerke, kunne kjøre inntil 350cc med den.

Oppkjøring til tung MC rundt 1985 husker jeg kostet meg £17, husker det fordi det var uke lønn som lærling på 2 år.

Dagens beist: 03 Kawasaki ZRX1200
IMG_0356_2.jpg

IMG_0124.jpg

Opp-Ned Gaffler fra ZX9 med Ohlins innemat, Service-gjennbygging av gafflene tatt av Kais suspension i England. Resten av tilpassninger er hjemmebygget.
IMG_0412.jpg

Redigert: