Lenge å vente til MC-sesongen!

Enda en som gleder seg til MC-sesong. Har ikke gjort noe med sykkelen denne vinteren, trengte en pause etter ombygging forrige vinter. @Nessuno79, jeg har Bell Bullitt allerede og den er veldig kul! Kanskje ikke verdens mest funksjonelle hjelm, men det er da ikke derfor vi liker motorsykler.

Her er min 77´ CB750.

P5082234_zps6c6nbmvu.jpg
 
Enig @bjojo er rett og slett helt rått! Og med et litt bredere styre er det nok enklere å styre den også. Men man forsaker jo en del kjøreegenskaper for look her, utvilsomt.
Tiden da jeg ville a R-sykkel er for lengst forbi, og det er helt andre ting som appelerer nå om dagen;)

Jeg kjører på Avon Cobra whitewall på min. Gir et kult retrolook, men hvis jeg bygger om til bobber til sommeren skal jeg finne noen skikkelig grovmønstrede "ballongdekk" ☺ Det ser knallbra ut. Lurer på bobbersett fra bluecollarbobber.com. Enkle ombyggingssett for hvermannsen ☺
 
Virker ikke som om fruen din er så begeistret for noen av dine interesser @Skogsmatrosen :p

Flott Honda @Flippin
Har sansen for disse, og sykler i fra denne tidsepoken, særlig pga. en GS750 min far hadde, fra '77. Mye skrik og lite ull, men du verden så morro det var og sitte på som liten pjokk!
Driver og selger inn det å ta lappen hos fruen, men får ikke helt aksept gitt...
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Råfet Honda @Flippin ! :)
Hadde en lengre snakk med min far i dag, som har drevet med customizing av sykler professionelt i mange år (for en del år siden vel og merke, og BARE HD som gjaldt. Han måtte svelge et par ganger før han gikk med på at Triumphene og var fete) Han var veldig på at vi skulle begynne prosjektet med en Yamaha motor, da "det er japansk, og bare fungerer ..." Synes dog estetikken rundt Triumph går de fleste japanere en høy gang, og må da bare leve med kommentarere som "ja ja, de gjør jo mye rart disse engelskmennene da ..." og "skulle nok brukt noe annet en britisk her ja ..." mens det bygges sykkel.
han var ikke så alt for imponert over at ikke det var et must at på død og liv ALT måtte lages selv, eller at diverse custom deler kunne bestilles, pakkes opp og monteres uten særlig triksing og modifisering.

Skal leve med kommentarene greit, særlig iom han stiller med ekspertise, ALT som kan tenkes av verktøy og maskineringsutstyr samt ikke minst varm stor garasje:)

Det sagt, så er jo ikke akkurat disse feil ...Pretty far from it
cafe_all_details_01.jpg
IMG_5705-825x510.jpg
yamaha-xjr1300-cafe-racer-iron-heart-1.jpg
 
VN 800 drifter, som bobber :)

Med enkelt kit fra bluecollarbobbers.com kan jeg kjøre denne stilen til sommeren


e635bfa4e598dca355df85c95b105fae.jpg


Utgangspunktet ser omtrent ut som bildet under. Har ikke noe bilde av min på pc`n så jeg fant et bilde av en relativt lik sykkel. Sort med sølvdetaljer. Jeg har ikke solosete, men whitewall dekk som jeg synes gjør seg bra. Har også litt mer sort, slik som hovedlykt, styre, motor etc...

Dette er for de fleste en elsk/hat sykkel. En litt avansert smak, som vel egentlig ble mer eller mindre en flopp for Kawasaki i Norge. Jeg ELSKER den. Utrolig god å sitte på og den appellerer overhodet ikke til noen form for "utbrudd" som kan sette sertifikatet i fare ;) Når nåla bikker over til tresifret er det egentlig nok :)

Kawasaki%20VN800%20Drifter%2099%20%202.jpg


Usikker på om det er her jeg vil bruke penger, for jeg er egentlig fornøyd
Men igjen, forandring fryder. et enkelt kit, så har man to sykler :):)
 
Redigert:
Starta sesongen på tirsdag (etter å ha brukt hele mandagskvelden på å overhale støtdempere....)

Solgte sykkelen på onsdag o_O

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til den nye kommer like over påske (håper på en måte at været ikke blir fantastisk i påsken ;))

I motsetning til @Nessuno79 så blir det ikke ett prosjekt jeg setter igang med denne gang, da sesongen allerede er igang så må jeg ha noe som er kjørbart fra dag 1.....

Gleder meg som en unge til å få denne i hus :)

image.jpeg
 
Veldig stas @Jone !! Ser med lengsel i øynene på alle som fyrer igang om dagen, og tyter ut den ene etter andre i det fine påskeværet ...Der jeg kjører rundt i elbilen min :(

Fruen driver med massiv psyops i feil rettning her, og drar inn irrelevante ting som "farlig", "hva med ungene", "hvor skal den stå?" og min favoritt så langt ..."Hva skal du med den?"
 
Har hun plutselig endret mening nå?

Farlig? Ja konsekvensen ved en ulykke er høyere enn i bil, men statistikken viser at antall dødsfall på motorsyklister i Norge går ned hvert eneste år.
Jeg vet med meg selv at jeg er blitt en bedre trafikant etter at jeg begynte å kjøre sykkel, du blir på en måte mer oppmerksom på eventuelle farer.

Hva med ungene? Forsøk på å gi deg dårlig samvittighet, uenig i påstanden/spørsmålet ;)

Hvor skal den stå? Du skal jo selvsagt bygge en egen bod til den om du ikke har plass i garasjen ;) kan om mulig også brukes til "mancave" :)

Hva skal du med den? Du skal selvfølgelig kose deg en hel haug, få ett lite fristed hvor tankene kan vandre avgårde :)
Nevnte jeg at det er kult?? :cool:
Oppleve veiene på en helt my måte.
Å så vil du ganske kjapt treffe masse nye folk, MC folket er det mest inkluderende folket jeg vet om ;)

Veldig stas @Jone !! Ser med lengsel i øynene på alle som fyrer igang om dagen, og tyter ut den ene etter andre i det fine påskeværet ...Der jeg kjører rundt i elbilen min :(

Fruen driver med massiv psyops i feil rettning her, og drar inn irrelevante ting som "farlig", "hva med ungene", "hvor skal den stå?" og min favoritt så langt ..."Hva skal du med den?"
 
  • Liker
Reaksjoner: bjojo og Grendel
Jeg har jo gode svar på samtlige spørsmål/innspill selvsagt, men er i hennes narrativ hun mener ting, så samtlige av mine svar ikke visst ikke godt nok.
Men, som jeg har sagt til henne, maaaange ganger ...Har ikke så alt for mye å si hva hun vil og ikke ang dette;) Deet skjer enten hun vil eller ikke.
Har og dratt kortet selv om at nå har jeg droppet å hoppe fallskjerm for hennes skyld (sannheten var at jeg ikke hadde tid mer, men jeg solgte meg dyrt;) ) Ikke får jeg tid til så mye jakt mer, og klokker og andre småtterier jeg driver med tar jo lite tid. Og, ikke minst er det viktig å unne hverandre ting i et forhold:) hehe, hun så bare dumt på meg
 
A man's got do what a man's got to do

07ba80a3-8867-448c-abd9-af403d2fd5bf.jpg


Joda, "sånn derre traktor", "landbruksmaskin", osv osv osv

Har kjørt noen år og er definitivt ferdig med RR kjøring - siste gang på en Yamaha R6. Morro men i lengden slitsomt og ikke minst dyrt, når UP står langs veien..... Nå handler det om kos og cruise, "det er ikke målet men turen dit, bla bla" :pTok en helgetur til Lübeck for noen år siden - 86 mil en vei - og det gikk fint på denne jernhesten.

There's two bulls standing on top of a mountain. The younger one says to the older one: "Hey pop, let's say we run down there and fuck one of them cows". The older one says: "No son. Lets walk down and fuck 'em all".

Med andre ord, ingen vist å haste seg men ta det med ro!
 
Råfet Honda @Flippin ! :)
Hadde en lengre snakk med min far i dag, som har drevet med customizing av sykler professionelt i mange år (for en del år siden vel og merke, og BARE HD som gjaldt. Han måtte svelge et par ganger før han gikk med på at Triumphene og var fete) Han var veldig på at vi skulle begynne prosjektet med en Yamaha motor, da "det er japansk, og bare fungerer ..." Synes dog estetikken rundt Triumph går de fleste japanere en høy gang, og må da bare leve med kommentarere som "ja ja, de gjør jo mye rart disse engelskmennene da ..." og "skulle nok brukt noe annet en britisk her ja ..." mens det bygges sykkel.
han var ikke så alt for imponert over at ikke det var et must at på død og liv ALT måtte lages selv, eller at diverse custom deler kunne bestilles, pakkes opp og monteres uten særlig triksing og modifisering.

Skal leve med kommentarene greit, særlig iom han stiller med ekspertise, ALT som kan tenkes av verktøy og maskineringsutstyr samt ikke minst varm stor garasje:)

Det sagt, så er jo ikke akkurat disse feil ...Pretty far from it
Vis vedlegg 2428 Vis vedlegg 2429 Vis vedlegg 2430

@Nessuno79 Dette var et særdeles vakkert skue! Råflott sykkel!!
 
Jobben skal flytte innafor bomringen, og det er verdens beste unnskyldning til å kjøre MC (hvertfall fire mnd i året). Har tittet litt på BMW F 800 R. Noen som har noen formening om det er en grei "startsykkel"? Jeg kjørte lettsykkel fra 16-18, og tok lappen på mellomklasse ved fylte 18. Har kjørt en del R-sykkel, og det har vært moro nok det. Men nå har jeg bikka tredve, fått ei datter, og blitt voksen nok til å tenke på konsekvenser. Jeg får horn i panna av ren R-sykkel, så det utgår med høye kneløft. Samtidig ønsker jeg kjøreegenskaper som gjør at man kan ha det litt moro når anledningen byr seg. Sykkelen bør også være lettkjørt, da jeg føler jeg starter på scratch igjen, da jeg har kjørt lite de siste årene. 0-200 er ikke lenger like viktig, så 90hk holder nok plenty. Har F 800 R noen konkurrenter jeg bør sjekke ut?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Da er jomfruturen unnagjort i år. Det ble for vanskelig å la være i går ettermiddag, så det ble en liten tur på butikken. Det åpnet sesongen, for jeg var en liten tur hjemme i lunsjen i dag og det ble nok en gang for fristende. Sitter nå på kontoret og ser sykkelen bade i sola ute :) Bare så synd at sola ikke varmer noe enda for med ca 6 grader måtte jeg nesten bruke brekkjern for å få fingrene løs fra styret :confused: Men det er definitivt verd det :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
F800R er en utrolig lettkjørt og morsom sykkel (blir vel også brukt til stuntsykkel i enkelte kretser??)
Hadde ikke vært redd for å gå for en slik, men som med alt annet: prøv den først, se om den er passende for deg.....Vet ingenting om høyden din etc. ;)

Jobben skal flytte innafor bomringen, og det er verdens beste unnskyldning til å kjøre MC (hvertfall fire mnd i året). Har tittet litt på BMW F 800 R. Noen som har noen formening om det er en grei "startsykkel"? Jeg kjørte lettsykkel fra 16-18, og tok lappen på mellomklasse ved fylte 18. Har kjørt en del R-sykkel, og det har vært moro nok det. Men nå har jeg bikka tredve, fått ei datter, og blitt voksen nok til å tenke på konsekvenser. Jeg får horn i panna av ren R-sykkel, så det utgår med høye kneløft. Samtidig ønsker jeg kjøreegenskaper som gjør at man kan ha det litt moro når anledningen byr seg. Sykkelen bør også være lettkjørt, da jeg føler jeg starter på scratch igjen, da jeg har kjørt lite de siste årene. 0-200 er ikke lenger like viktig, så 90hk holder nok plenty. Har F 800 R noen konkurrenter jeg bør sjekke ut?
 
Sesongen er offisielt i gang, fikk nye sykkelen levert i går :)
Utrolig hvor gøy det går an å ha det på en sykkel, foreløpig lite som gjør at jeg savner R-sykkel....

@Thomas84 Kanskje ikke en direkte utfordrer til F 800 R, men stiller i samme klassen ;)
849ccm, 132hk sparker godt nok ifra til å være nakensykkel :)

IMG_2928.JPG
 
Redigert: