Kunsttråden

Kjøpe Victor Ash - Astronaut online i dag. Får det i morgen, og tenker jeg leverer rett til innramming.

Spennende å se om det finner en vegg å henge på, eller om det forsvinner ut igjen..
 
Kjøpe Victor Ash - Astronaut online i dag. Får det i morgen, og tenker jeg leverer rett til innramming.

Spennende å se om det finner en vegg å henge på, eller om det forsvinner ut igjen..

Må si meg enig med @Olando. Skulle det imidlertid ikke finne seg en passende vegg kan det fort hende jeg kan bistå dette ;) Gratulerer med nytt!
 
Redigert av en moderator:
Watch av Gerald Murphy (1925)

Dessverre er denne litt vanskelig å få fatt i originalt:

LFMRrb0.jpg


Gerald only painted from 1921 until 1929; he is known for his hard-edged still life paintings in a Precisionist, Cubist style. During the 1920s Gerald Murphy, along with other American modernist painters in Europe, notably Charles Demuth and Stuart Davis created paintings prefiguring the pop art movement that contained pop culture imagery, such as mundane objects culled from American commercial products and advertising design. (Wikipedia)

I IKEA-ramme:

jucR1K8.jpg


Bilder komplett med refleksjonen av fotografen i glasset... :)
 
Har noen bilder på veggene jeg og, men ikke stensilkunst. De gir meg ingenting. Noen bilder fra Fredrikstad og omegn, der jeg tilbragte mye tid da jeg var mindre.

Dette kjøpte jeg da jeg var jevnlig innom på jobb på SHKS da det lå i Ullevålsveien 5. Fikk med både et trykk i farger og et i svart hvitt. Kjenner at jeg må få det i svart hvitt i ramme også. Liker den "skitne" stilen. Kunstner er Are Burås.

DSCF3313_zpsetitiypf.jpg

 
Så bra med en kunst tråd. Jeg har såvidt kommet igang med kunsthandling etter jeg ble stormforelsket i Zebra av Martin Whatson, som jeg enda ikke har kjøpt. Ble heller diamanter..
Liker også veldig godt stilen til Hush.

Har foreløpig bare stickers rammet inn rundt omkring, og de blir byttet ut og flyttet på endel.

Sandra Chevrier - 4 forskjellige la cage
Whatson - Lovecops
Og Icy & Sot - Molotov
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Moro med kunsttråd. Jeg synes det er moro med kunstnere som (ennå?) ikke har fått et navn og dermed kan kjøpes billig. Jeg synes f.eks motivene til www.carlwolf.no er ganske kule. Min favorittkunstner er forøvrig Kenneth Blom. Dessverre koster originalene hans en del, men dette litografiet har jeg nettopp fått på veggen. :)
IMG_7473_zps7vifct0s.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Vi som er så opptatt av at klokker skal være originale; er reprint og trykk kunst eller bare lovlig kopi? Selv har jeg "bare" originaler jeg liker, dog av mindre kjente kunstnere + et stort Monet trykk kjøpt for nesten 20 år siden som har litt affeksjonsverdi.
Ingen må føle seg "truffet", jeg bare spør hva andre mener :)
 
Redigert:
Tja, jeg er ikke helt med på sammenlikningen. Du får muligheten til å kjøpe et arbeid du liker veldig godt, signert av kunstneren, men til en rimeligere penge. Selv om det er en kopi i ordets rette forstand, føles det jo ikke som en kopi. Å eie én av hundre signerte litografier føles vel så stas som å eie én av noen millioner submarinere. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mitah
@Rød - Jeg har kun litografier selv, da originalen er utenfor min prisklasse for de kunstnerne jeg vil ha på veggen(burde kanskje si utilgjengelig, for det høres så mye bedre ut;)

Signerte og nummererte litografier er vel kanskje som du sier en "lovlig kopi", men det er en mulighet til å få et kunstverk som er godkjent av kunsteren selv på veggen. Noe jeg syntes er en grei deal for begge parter.

Det kommer vel en tid hvor jeg skal ha noe originalt opp på veggen, men inntil da så holder jeg meg til litografiene mine :)
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Er det noen som har vært borti John Doe?

Det er to bilder av han jeg kunne tenkt meg. Reach Blue og Miss Universe.

Noen som tilfeldigvis vet om et til salgs? :)