Kunsttråden

Har en del kunst. Men ikke street, eller pop-art @Chalshus (Foruten en digital tegning Pushwagner tegnet til meg i 2003 da jeg jobbet på Mac & Carry/Office line på Ullevål)

Har et par Håkon Bleken, et stort (for stort for veggene hjemme her så det er på utlån hos senior. Bildet her er tatt fra min gamle leilighet) Frans Widerberg), én Knut Bry, én Ludvig Eikaas noen Tone Dietrichson og en Runi Langum. Beklager dårlige bilder. Men disse var de som jeg fant sånn her i kveld.

01.jpg
02.jpg
IMG_1931.jpg
IMG_1937.jpg
IMG_1943.jpg
IMG_1949.jpg
IMG_2116.jpg
IMG_2118.jpg
IMG_2940.jpg
IMG_2944.jpg
IMG_2945.jpg
IMG_2948.jpg
IMG_2949.jpg
pushworld.png
 
Siden jeg etter huskjøp, oppussing og ikke minst møblering har både mager klokkekonto og klokkebeholdning så får jeg bidra litt her isteden :)

Jeg har samlet på kunst i ca. 10 år, og har kjøpt bilder jeg har likt - uten tanke på fremtidig verdistigning.

På kjøpslisten så ønsker jeg mer av norske kunstnere - et politisk trykk av Kleiva hadde ikke vært feil, mer Gunnar S, et Art Ranger med den feite ramma, "This is how I make money" av Melgaard, et stort foto++
Men for første gang på mange år så har jeg endelig fått plassert all kunsten min på vegg - enten hjemme eller på kontoret - så det er mer møbler som er fokus i 2016.

2. Etasje er under oppussing og kjelleren er under ommøblering, men her kommer iallefall det jeg har i 1. etasje:

Mitt første kjøp - 3x Marilyn. Disse har hengt i stua de stedene jeg har bodd siden - og jammen passet de ikke inn i det nye huset også :)


Mer Warhol i stua - en stor signert plakat


Pushwagner original #1


Pushwagner original #2


Silvia Papas


Erling Lindkjølen - liker fargene i dette!


Gunnar S


Skal prøve å få lagt ut litt annet senere..
 
Etter litt rullering av varelageret havnet drammenskunstneren Ronny Bank sitt nyeste litografi på veggen i spisestuen. Fantastisk fin blåfarge i dette! Bank! bruker mye tegneseriefigurer i kunsten sin - på forskjellige måter.. Bare vent til vi kommer opp i andre etasje :) Hyggelig og sympatisk kar, som nå begynner å få fart på sakene.. Hadde bla.a. utstilling sammen med Frank Brunner på Solli Brug for et par måneder siden.

Dette ble kjøpt under åpning av utstillingen hans her i Drammen nå nylig, og hentet fra rammemaker på fredag.. Det ble signert ved kjøp - med en liten personlig hilsen fra kunstneren:

 
Siden jeg etter huskjøp, oppussing og ikke minst møblering har både mager klokkekonto og klokkebeholdning så får jeg bidra litt her isteden :)

Jeg har samlet på kunst i ca. 10 år, og har kjøpt bilder jeg har likt - uten tanke på fremtidig verdistigning.

På kjøpslisten så ønsker jeg mer av norske kunstnere - et politisk trykk av Kleiva hadde ikke vært feil, mer Gunnar S, et Art Ranger med den feite ramma, "This is how I make money" av Melgaard, et stort foto++
Men for første gang på mange år så har jeg endelig fått plassert all kunsten min på vegg - enten hjemme eller på kontoret - så det er mer møbler som er fokus i 2016.

2. Etasje er under oppussing og kjelleren er under ommøblering, men her kommer iallefall det jeg har i 1. etasje:

Mitt første kjøp - 3x Marilyn. Disse har hengt i stua de stedene jeg har bodd siden - og jammen passet de ikke inn i det nye huset også :)


Mer Warhol i stua - en stor signert plakat


Pushwagner original #1


Pushwagner original #2


Silvia Papas


Erling Lindkjølen - liker fargene i dette!


Gunnar S


Skal prøve å få lagt ut litt annet senere..

Liker samlingen din av billedkunst, og din samling av flotte ikoner som AJ Svanen, Egget, LC2 , panthella og Arco.
La også merke til din McIntosh McAire. Har du noen link til Neby @HenrikTA ?
 
Liker samlingen din av billedkunst, og din samling av flotte ikoner som AJ Svanen, Egget, LC2 , panthella og Arco.
La også merke til din McIntosh McAire. Har du noen link til Neby @HenrikTA ?

Takk for det! Med interesse for klokker, kunst og møbler/lamper så har man iallefall ikke bruk for sparekonto i banken :) Har endel annen kunst også - skal prøve å få lagt ut litt mer etterhvert.

Ikke verst at du fikk med deg McAiren - tøff liten sak. Hvis du ser i speilbildet på Bank-litografiet så drar du nok kjensel på et par andre ting også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Takk for det! Med interesse for klokker, kunst og møbler/lamper så har man iallefall ikke bruk for sparekonto i banken :) Har endel annen kunst også - skal prøve å få lagt ut litt mer etterhvert.

Ikke verst at du fikk med deg McAiren - tøff liten sak. Hvis du ser i speilbildet på Bank-litografiet så drar du nok kjensel på et par andre ting også :)
Kongle og ph;) flott samling
 
Siden jeg etter huskjøp, oppussing og ikke minst møblering har både mager klokkekonto og klokkebeholdning så får jeg bidra litt her isteden :)

Jeg har samlet på kunst i ca. 10 år, og har kjøpt bilder jeg har likt - uten tanke på fremtidig verdistigning.

På kjøpslisten så ønsker jeg mer av norske kunstnere - et politisk trykk av Kleiva hadde ikke vært feil, mer Gunnar S, et Art Ranger med den feite ramma, "This is how I make money" av Melgaard, et stort foto++
Men for første gang på mange år så har jeg endelig fått plassert all kunsten min på vegg - enten hjemme eller på kontoret - så det er mer møbler som er fokus i 2016.

2. Etasje er under oppussing og kjelleren er under ommøblering, men her kommer iallefall det jeg har i 1. etasje:

Mitt første kjøp - 3x Marilyn. Disse har hengt i stua de stedene jeg har bodd siden - og jammen passet de ikke inn i det nye huset også :)


Mer Warhol i stua - en stor signert plakat


Pushwagner original #1


Pushwagner original #2


Silvia Papas


Erling Lindkjølen - liker fargene i dette!


Gunnar S


Skal prøve å få lagt ut litt annet senere..
20 i stil på dette! Kan jeg flytte inn?
 
Anbefaler de som bor i Oslo å dra innom galleri Holm på Majorstuen i morgen. Siste dag med Charles Fazzino. Særdeles morsom popart i "3d".

Ikke så svære verk som dette de har, men teknikken og uttrykket er likt. Jeg ble umiddelbart bergtatt i alle fall.
C_Fazzino-1445.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar og Paragrafen