Kunstig julete eller ekte?

Kunstig julete eller ekte?


  • Antall stemmer
    80
  • Avstemningen stengte .
Så da endte vi opp med et lettstelt til i stua i tillegg til det lettstelte vi kjøpte til loftstua ifjor. Det betyr at jeg slipper dette:

Jeg er i alle fall ferdig med å betale 5-6-7 hundre kroner for et såkalt "fyldig" tre, for så å bakse jævelskapen på taket på bilen, så inn i hus og deretter måtte støvsuge huset og katta etterpå. Pent å se på i en 3-4 uker og så...hvor gjør man av grønnhælvette etterpå da? Har pælma det over rekkverket på verandaen de fleste år, og selvsagt fått meg en deilig overraskelse påfølgende vår, da det halvråtne treet dukker opp under snø og is. Da er det frem med saga får å kunne kappe det i såpass mange biter at jeg får trøkt det sammen med matavfallet i avfallsdunken siden jeg ikke gidder å kjøre helt på dynga med det. Noen tradisjoner bør bare dø.
@KAB


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Noen tradisjoner bør bare dø.

Men nokon tradisjonar bør og få "leve"?
Kva tradisjonar står "vi" igjen med viss vi kutter 1 etter 1 for å få det meir lettvindt?

Det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit ferdigpynta plasttre. Men for meg ville det berre vere nitrist å trakke opp på loftet for å pakke ut eit plasttre frå ein bag stua ilag med den lite brukte golfbagen. Då trur eg at eg like godt kunne latt vere.
 
Men nokon tradisjonar bør og få "leve"?
Kva tradisjonar står "vi" igjen med viss vi kutter 1 etter 1 for å få det meir lettvindt?

Det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit ferdigpynta plasttre. Men for meg ville det berre vere nitrist å trakke opp på loftet for å pakke ut eit plasttre frå ein bag stua ilag med den lite brukte golfbagen. Då trur eg at eg like godt kunne latt vere.

Sett golfbagen i stua og gå rundt den. Vinn-vinn.
 
Ulempen med kunstig juletre er at man ikke kan kjøpe treet 2 dager før julaften og lempe det ut senest 2. januar. Har aldri hatt juletre på plass 2 uker før tiden. :rolleyes:

BF76F855-824F-457B-817D-4D6150282DEA.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Men nokon tradisjonar bør og få "leve"?
Kva tradisjonar står "vi" igjen med viss vi kutter 1 etter 1 for å få det meir lettvindt?

Det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit ferdigpynta plasttre. Men for meg ville det berre vere nitrist å trakke opp på loftet for å pakke ut eit plasttre frå ein bag stua ilag med den lite brukte golfbagen. Då trur eg at eg like godt kunne latt vere.

Her er vi vel en god samling med folk som liker å gjøre ting på den mer elegante (tungvint? Gammeldags? Eksklusive?) måte. Batteriklokker har de fleste positive momenter som et plasttre. Egentlig er jeg overrasket over at det er så mange her (inkludert meg selv) som kjører plastikk i julen.

Tradisjonen? Helt klart. Julen er bare tradisjon, akkurat som søndag og helgefri. Det er hyggelig og har ingen funksjonell verdi.
Til tross: jeg kjører plastikk, men ingen vegglus skal få med til å spise noe annet enn god Julemat i julen.

8
 
Som enkel sjel fra distriktene er det eneste riktige juletreet det man selv henter med mye bannskap i skogen. Det skal også stå fra 23.12 til senest 1.1 for så å brennes i en liten lystig seremoni.
Florø er jo by... Bra du og ser på den som distriktene... Kippen for the win:)
 
Florø er jo by... Bra du og ser på den som distriktene... Kippen for the win:)

Intet mindre en by ved kongelig vedtak om jeg husker riktig (så får vi se hvor lenge det varer) ;) Heldigvis har vi alltids Kjippen: med høy promille og lav moral :mrgreen:
173234

173236

(vedlagt mitt favorittinnspill til reservasjonsdebatten som gikk for fult i 2014 ;))
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Oddemann og Grendel
Men nokon tradisjonar bør og få "leve"?
Kva tradisjonar står "vi" igjen med viss vi kutter 1 etter 1 for å få det meir lettvindt?

Det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit ferdigpynta plasttre. Men for meg ville det berre vere nitrist å trakke opp på loftet for å pakke ut eit plasttre frå ein bag stua ilag med den lite brukte golfbagen. Då trur eg at eg like godt kunne latt vere.

Er veldig glad i julen jeg altså...Enig at tradisjonen skal leve, men noen ganger er det lov å være pragmatisk å tenke kost-nytte, når verden går videre med plasttrær som ser veldig bra ut.

Tradisjonen er ikke alt slitet med kostnader logistikk av et tre hvert år - men at man har noe pent å se på og legge pakkene under.

For meg starter også julen 01. desember og er ferdig 02. Januar - da er det nytt år, nye muligheter og julen er ferdig og MÅ ut av huset.