Kopier/fakes på Finn.no

Selger forteller at han arvet klokken da jeg spør om hvor han har kjøpt uret. Jeg har sagt at jeg er interessert i uret, men at jeg vil møte han slik at vi kan få uret taksert hos en urmaker. Venter på svar.....
 
Får en litt dårlig følelse av denne. Skiven virker usentrert og de "diamantene" burde jo være nevnt i annonseteksten. Generelt sett ser hele pakken veldig suspekt ut. Flott med Omega klokke i Victorinox boks...

Om jeg tar feil, så er ihvrtfall annonsen humor i seg selv. Liker den kommentaren om at sprekken i glasset ikke vises på lang avstand:D Må være fra månen det da isåfall, Bah-zing!! ;)

Nydelig Omega dameklokke - FINN Torget

Sendte selger en melding, fikk svar tilbake at han skulle fjerne annonsen umiddelbart, eller "endre" sa han. Truet han med rapportering for svindel på finn, han ble vel redd :p
 
Hva tror folk om denne: Omega Seamaster Professional - FINN Torget

To ting jeg umiddelbart ser: garantikortet tilhører ikke denne klokken, men modellnr 5290.50.40 som er en helt annen modell

Så kan jeg heller ikke se den vanlige seamaster inskripsjonen på lenkelåsen. Man burde vel kunne se det tross ukurrant vinkel på bildet?

Selger sier han har fått uret i gave og ikke vet så mye om klokken. Styr unna?
 
@benbjo - min anbefalling ville være å styre unna ja.
Med papirer og manual fra en Omega Dynamic anno 1999 til en Electric Blue er han noe på jordet ja.
Mener som du skriver med at lenkelåstekst burde vært lesbar der ja
 
Redigert av en moderator:
Burde ikke også de små tynne "stripene" mellom leddene vært polert på denne klokken? På samme måte som på en Speedy Pro?
 
Hva tror folk om denne: Omega Seamaster Professional - FINN Torget

To ting jeg umiddelbart ser: garantikortet tilhører ikke denne klokken, men modellnr 5290.50.40 som er en helt annen modell

Så kan jeg heller ikke se den vanlige seamaster inskripsjonen på lenkelåsen. Man burde vel kunne se det tross ukurrant vinkel på bildet?

Selger sier han har fått uret i gave og ikke vet så mye om klokken. Styr unna?

De vanligste tell-tales på fake SMP`er er at den manuelle heliumventilen står litt for lavt (Sett forfra skal kronen kl 11 ca stå midt i 50 merket på bezelen, altså midt mellom 5 og 0) Og crown protectionen skal være helt flat innmot kassen, og ikke se ut som en "U". Begge ting ser helt fint ut på denne. Men, lenken lukter det litt rart av. Kan selvsagt være at det er noe mtp vinkel som gjør at logo osv ikke er lesbart, men snodig. Og som et minimum er lenken polert/satinert, så de tynne mellomleddene ikke lenge er polerte som de jo bør være.

Jeg hadde styrt unna ja. Prisen er jo helt grei om ALT er på stell, men ser jo ikke helt sånn ut her da.
 
Jeg tror klokken er ekte, og at den har hatt en "uprofesjonell" person til å polere/børste lenken.

Kanskje en "klipp og lim" klokke sammensatt av deler til over på et klokkeverksted?
Selger har stadig klokker ute for slag.

Tommy
 
ser ekte ut den, men har vel safirglass i alle fall :)

Som "klokkoholiker" (om det er noe som heter det) så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg tenker "skulle bare hatt fri tilgang til penger"...
Men, nå gjelder det å holde fokus på de prosjektene man har planlagt :)