Kopier/fakes på Finn.no

Hva tror folk om denne: Omega Seamaster Professional - FINN Torget

To ting jeg umiddelbart ser: garantikortet tilhører ikke denne klokken, men modellnr 5290.50.40 som er en helt annen modell

Så kan jeg heller ikke se den vanlige seamaster inskripsjonen på lenkelåsen. Man burde vel kunne se det tross ukurrant vinkel på bildet?

Selger sier han har fått uret i gave og ikke vet så mye om klokken. Styr unna?

De vanligste tell-tales på fake SMP`er er at den manuelle heliumventilen står litt for lavt (Sett forfra skal kronen kl 11 ca stå midt i 50 merket på bezelen, altså midt mellom 5 og 0) Og crown protectionen skal være helt flat innmot kassen, og ikke se ut som en "U". Begge ting ser helt fint ut på denne. Men, lenken lukter det litt rart av. Kan selvsagt være at det er noe mtp vinkel som gjør at logo osv ikke er lesbart, men snodig. Og som et minimum er lenken polert/satinert, så de tynne mellomleddene ikke lenge er polerte som de jo bør være.

Jeg hadde styrt unna ja. Prisen er jo helt grei om ALT er på stell, men ser jo ikke helt sånn ut her da.

Jeg tror klokken er ekte, og at den har hatt en "uprofesjonell" person til å polere/børste lenken.

Kanskje en "klipp og lim" klokke sammensatt av deler til over på et klokkeverksted?
Selger har stadig klokker ute for slag.

Tommy

ser ekte ut den, men har vel safirglass i alle fall :)

Som "klokkoholiker" (om det er noe som heter det) så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg tenker "skulle bare hatt fri tilgang til penger"...
Men, nå gjelder det å holde fokus på de prosjektene man har planlagt :)

26_1863567455.jpg

Kommer ikke med noen påstand, men stiller meg undrende og smått skeptisk: Strøken Rolex GMT 2 - FINN Torget

seamaster 600

Har den siste tiden begynt å kikke litt etter en dressklokke, men som student har jeg et meget begrenset budsjett. Fant denne på ebay og leder nå auksjonen med noen timer igjen. Men er litt bekymret for at den skal være fake. Hadde satt stor pris på hjelp, siden jeg ikke har god nok kunnskap til å se forskjell.

rare vintage gents Gold Omega Seamaster 600 watch +box | eBay

Og om den er ekte, hold dere unna :p

Har den siste tiden begynt å kikke litt etter en dressklokke, men som student har jeg et meget begrenset budsjett. Fant denne på ebay og leder nå auksjonen med noen timer igjen. Men er litt bekymret for at den skal være fake. Hadde satt stor pris på hjelp, siden jeg ikke har god nok kunnskap til å se forskjell.

rare vintage gents Gold Omega Seamaster 600 watch +box | eBay

Og om den er ekte, hold dere unna :p

Etter å ha sjekket ut selger så ser det legit ut. Selger har vært registrert siden 2006 og har 98 % positive tilbakemeldinger. Selgeren har "omega" i navnet sitt, så troligvis en som spesifiserer seg på omegaer. Siden du dessuten kjøper en klokke til en så lav pris så tviler jeg veldig på at selger ville risikert sitt rykte for en omega til 2k. Jeg tror du kan føle deg veldig trygg! Husk at du må legge til 25% til kjøpesummen til moms.

Edit: jeg kan ikke verifisere klokken, men utifra informasjonen jeg har gitt deg over, tror jeg du kan anse deg som trygg.

Etter å ha sjekket ut selger så ser det legit ut. Selger har vært registrert siden 2006 og har 98 % positive tilbakemeldinger. Selgeren har "omega" i navnet sitt, så troligvis en som spesifiserer seg på omegaer. Siden du dessuten kjøper en klokke til en så lav pris så tviler jeg veldig på at selger ville risikert sitt rykte for en omega til 2k. Jeg tror du kan føle deg veldig trygg! Husk at du må legge til 25% til kjøpesummen til moms.

Takker!

Denne dukket opp i dag. Hadde vel kanskje ikke akkurat hivd meg over denne "Breitling' en" :)

"Jeg veit hva denne egentlig er verdt så det er ingen grunn til pruting!"
FakeBreitling_zps8e42b867.jpg