Kopier/fakes på Finn.no

Jeg har fremdeles siden åpen etter at jeg klikket på den i dag morges, så her er et screenshot servert :) Også litt morsomt at den er annonsert under "Elektronikk og hvitevarer / Annet". :)
Screenshot%202016-06-21%2015.47.00_zpskivzecfw.png
Strålende +1 ;)
 
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78172174

Lurte på å kjøpe denne til dama. Selger ville møtes på Esso Alnabru, noe som i utganspunktet hørtes litt sketchy ut.. Vi møttes, selger dro opp en mini zip-lock pose av lomma med en tilsynelatende fin 69173 nedi. Så tok jeg i den, og den veide nesten ingenting. Lenken så kliss ny ut, og selger mente den var overhalt av en råflink type. Synes dette var suspekt, og spurte om dok. Selger namedroppa noen kjente brukthandlere i klokkemiljøet, hvor mye erfaring han hadde med klokker og bransjen generelt og sa at han selvfølgelig kunne skaffe en takst pronte. Har aldri holdt i en slik klokke før - men antar at denne jubileelenken har en viss tyngde!? Satt meg hvert fall i bilen og droppet den handelen.. Vil ikke være bastant og si at det var satt på en falsk lenke, men det kjentes utrolig feil ut.
 
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78172174

Lurte på å kjøpe denne til dama. Selger ville møtes på Esso Alnabru, noe som i utganspunktet hørtes litt sketchy ut.. Vi møttes, selger dro opp en mini zip-lock pose av lomma med en tilsynelatende fin 69173 nedi. Så tok jeg i den, og den veide nesten ingenting. Lenken så kliss ny ut, og selger mente den var overhalt av en råflink type. Synes dette var suspekt, og spurte om dok. Selger namedroppa noen kjente brukthandlere i klokkemiljøet, hvor mye erfaring han hadde med klokker og bransjen generelt og sa at han selvfølgelig kunne skaffe en takst pronte. Har aldri holdt i en slik klokke før - men antar at denne jubileelenken har en viss tyngde!? Satt meg hvert fall i bilen og droppet den handelen.. Vil ikke være bastant og si at det var satt på en falsk lenke, men det kjentes utrolig feil ut.

Kan ikke se noe galt med denne.. Og - nei, disse veier nesten ingen ting;)
 
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78172174

Lurte på å kjøpe denne til dama. Selger ville møtes på Esso Alnabru, noe som i utganspunktet hørtes litt sketchy ut.. Vi møttes, selger dro opp en mini zip-lock pose av lomma med en tilsynelatende fin 69173 nedi. Så tok jeg i den, og den veide nesten ingenting. Lenken så kliss ny ut, og selger mente den var overhalt av en råflink type. Synes dette var suspekt, og spurte om dok. Selger namedroppa noen kjente brukthandlere i klokkemiljøet, hvor mye erfaring han hadde med klokker og bransjen generelt og sa at han selvfølgelig kunne skaffe en takst pronte. Har aldri holdt i en slik klokke før - men antar at denne jubileelenken har en viss tyngde!? Satt meg hvert fall i bilen og droppet den handelen.. Vil ikke være bastant og si at det var satt på en falsk lenke, men det kjentes utrolig feil ut.
Dersom dette er han Trond jeg tror det er, skal alt være ok. Litt rart at han står som registrert på finn under et år. Han har operert på finn i mange år, men mulig han har byttet konto.
 
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78172174

Lurte på å kjøpe denne til dama. Selger ville møtes på Esso Alnabru, noe som i utganspunktet hørtes litt sketchy ut.. Vi møttes, selger dro opp en mini zip-lock pose av lomma med en tilsynelatende fin 69173 nedi. Så tok jeg i den, og den veide nesten ingenting. Lenken så kliss ny ut, og selger mente den var overhalt av en råflink type. Synes dette var suspekt, og spurte om dok. Selger namedroppa noen kjente brukthandlere i klokkemiljøet, hvor mye erfaring han hadde med klokker og bransjen generelt og sa at han selvfølgelig kunne skaffe en takst pronte. Har aldri holdt i en slik klokke før - men antar at denne jubileelenken har en viss tyngde!? Satt meg hvert fall i bilen og droppet den handelen.. Vil ikke være bastant og si at det var satt på en falsk lenke, men det kjentes utrolig feil ut.

En Jubilee-lenke kan lett føles "slarkete". Det har selvfølgelig med konstruksjonen å gjøre og at leddene blir slitt. Denne ser fast og fin ut. Jeg er ikke ekspert, men en grei sak for å sjekke disse DateJust-urverkene på er at datoen skal skifte "nedenfra og opp" og ikke "ovenfra og ned". Dette siste er jo det vanligste på klokker. Det foreligger også mange nummer-oversikter på nett, som skal matche med klokkens alder. Forstørrelsen skal være ca 2x (mener jeg å huske) og det skal selvfølgelig være sentrert. Dette stemmer med klokken.

Dersom klokken er ekte kan du be om å få en skriftlig avtale på at klokken er ekte, med henvisning til klokkens serienummer. Ta den med til en seriøs butikk og be dem bekrefte. Dameklokker er vel heller ikke så ofte fake-produsert. Selv om det kunne vært en rimeligere Tudor (eller liknende) som hadde fått på en Rolex skive etc...

8
 
Virker ekte for meg denne, er nok bare overpolert. Ringer ingen varselslamper iallefall. Du merker det når du holder i klokken uansett. Før du kjøper, ta av lenka og sjekk nummeret kl. 6 på kassebunn ved lug.
 
Syns bare fresingen til feste til lenka (J.. Dårlig forklart) virka litt brå. Har vært avrunda på de jeg har sett tidligere.

Som du sier, ser overpolert ut.
 
Ekte tilsynelatende. Dog som nevnt, overpolert.

Hadde ikke kjøpt denne, men i tilfelle la handelen foregå hos en AD slik at serienummer kan sjekkes opp mot database på savnede/stjålet ur
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Syns bare fresingen til feste til lenka (J.. Dårlig forklart) virka litt brå. Har vært avrunda på de jeg har sett tidligere.

Som du sier, ser overpolert ut.
Breitling kassene varierer veldig fra modell til modell og nesten år til år virker det som for meg. Chrono24 er e fint sted å sammenligne mot andre. Der kan du gå ned til årsmodeller og sjekke