Kopier/fakes på Finn.no

Tyrolerhus

Sikker ikke fake denne, men verdt å ta en titt på. Selv om det overrasker meg om Trump trenger å putte navnet sitt på klokker for å få til salt i maten, er dette neppe noe annet enn det den utgir seg for å være. Hvor ettertraktet den er blant klokkesamlere er en annen sak: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22913865

Bortsett fra klassisk finn.no - grammatikk og komisk orddeling, liker jeg uttalelsen om Donald Trump som garantist for horologisk kvalitet:
"Siden det er en Donald Trump klokke,så sier det seg selv at denne god biten er av kvalitet.. =)"

@miczer: Du har nok rett angående brosjen, så nå prøver jeg å forestille meg hvem som ville føle seg pyntet og fin med et tyrolerhus hengende på brystet.

Tja, kanskje dama til Donald T? Ikke akkurat noe jeg hadde kjøpt til dama mi, men jeg har da sett verre brosjer enn denne. Donald Trump setter Navnet sitt på mange større og mer eller mindre glorete ting, men den klokken der har jeg ikke noen tro på. Jeg har sett akkurat samme klokken med Sultan of Brunei på og et par andre varianter, bare humbug, ikke fake:p:cool:
 
QXL

QXL auksjon har også innimellom fake klokker. Kanskje ikke så mange som på Finn.no, men til gjengeld sletter ikke QXL slike annonser når de først dukker opp:

http://www.qxl.no/pris/klokker-smyk...tomatisk-opptrekk-mkjent-logo-/v/an611542534/

http://www.qxl.no/pris/klokker-smyk...ega/omega-kopi-fra-1960-tallet/v/an610973748/

Jeg trodde nesten ikke at det var noe annet enn juks og fanteri på QXL? Finnes det klokker som er noe å ha der? Jeg slutta å se der for flere år siden, ihvertfall for å se etter klokker.:D

Jeg var inne på en kinesisk side som liknet veldig utseendemessig på ebay, jeg husker ikke hva den heter men der var det så og si 100& fake. Fikk flere tusen sider som resultat da jeg søkte på Omega. Til og med nettsidene var kopi. Det er ganske drøyt:eek:

Skal se om jeg finner igjen dette nettstedet og poste linken. Det var nesten komisk å se det de annonserte der. Prisene var for enkelthvis en og en eller 10, 100, 1000, 5000 og 10000.
Jeg lurer på om det er mange som kjøper eller bestiller 10000 stk Omega Seamaster sånn i slengen.
 
En Seiko eller Casio til tusen kroner eller mindre hadde jeg kanskje kjøpt på QXL.

Men man får jo de fleste slike rimelige klokker til bedre priser på eBay...

I tillegg føler jeg det faktisk er tryggere å kjøpe en Seiko fra en eBay-selger i f.eks. Hong Kong enn en norsk selger på QXL. Synd at det er sånn, men de som styrer QXL tillater kopier av alt mulig (i motsetning til Finn.no som faktisk sletter fake varer).
 
Kanskje ikke fake, men...

Hva skal man si om denne?

Bildene er hentet fra denne annonsen.

Kan selvfølgelig hende at det er samme klokke som er kjøpt av selger fra USA, men er det ikke litt drøyt at en "Near Mint" med småriper på kasse og lenke har blitt "ubrukt med plomberingen på"?

Gi bort prisen blir også litt pussig når man ser prisen i den originale annonsen.
 
QXL

En Seiko eller Casio til tusen kroner eller mindre hadde jeg kanskje kjøpt på QXL.

Men man får jo de fleste slike rimelige klokker til bedre priser på eBay...

I tillegg føler jeg det faktisk er tryggere å kjøpe en Seiko fra en eBay-selger i f.eks. Hong Kong enn en norsk selger på QXL. Synd at det er sånn, men de som styrer QXL tillater kopier av alt mulig (i motsetning til Finn.no som faktisk sletter fake varer).

Helt enig i dette;) QXL suger.
Jeg gidder ikke inn på QXL for å kikke etter noe som helst.
Jeg har kjøpt en eneste ting der og da ble det så mye styr og kål at jeg ble helt matt. Og alt dette for en gjenstand til kr 175.-
 
ETERNA KonTiki

Hva skal man si om denne?

Bildene er hentet fra denne annonsen.

Kan selvfølgelig hende at det er samme klokke som er kjøpt av selger fra USA, men er det ikke litt drøyt at en "Near Mint" med småriper på kasse og lenke har blitt "ubrukt med plomberingen på"?

Gi bort prisen blir også litt pussig når man ser prisen i den originale annonsen.

Det virker jo noe rart at den samme klokken skal stå til salgs på et annet forum for en annen pris, jeg ville nok sett klokken før jeg evt ville kjøpt den. Men alt av tilfeldigheter er jo mulig. Klokkenes verden er ikke så veldig stor som man kanskje ville tro.

Ikke godt å si noe om denne annet enn at det er en FEEET klokke, skulle gjerne hatt den jeg. Jeg digger Eterna klokkene da de har noe av den samme utstrålingsfaktor som IWC klokene. Det er undrestatement så det holder. Jeg tror faktisk den ny-prisen som oppgis her kan være riktig eller at den til og med kan være høyere enn dette også.

Eterna er et sterkt undervurdert klokke merke mener jeg, de burde hatt en mye høyere plass på stigen enn det de nå har hatt i en årrekke. Eterna er jo "moderen" for nåtidens produksjon av klokker med tanke på hvor mye deres verk har blitt brukt i andre klokkemerker. :D
 
Ikke godt å si noe om denne annet enn at det er en FEEET klokke, skulle gjerne hatt den jeg.

Det er jeg enig i! :)

Mitt poeng var egentlig bare at selger enten:

a) Presenterer bilder tatt av annen klokke som sine egne.
Eller...
b) Presenterer en "near mint" men like fullt brukt klokke som spillter ny.
 
Jada, bare kødder. Det er vel helt naturlig at en klokke veier 1-2 kg og at lenka er 4 meter lang, pluss at den lades når den kommer i kontakt med huden.
Den er meldt til finn.no
 
Jaaadaa....:) må visst følge litt mere med ser jeg.. Det jeg reagerte mest på var dette med pass og førerkort, resten var bare bullshit.
 
Tror nok at denne selger seg selv mer eller mindre. Faktisk vært 270 stykker som har tittet på annonsen.