Kopier/fakes på Finn.no

Typisk fake Daytona. Altfor tykke subdial ringer, lett å se selv på dette dårlige bildet. Tittelen på annonsen "Daytona 1992 24h" henspeiler på en inngravering som er veldig populær på fake Daytonaer.

Ja, det gis ut Daytonaer som premier på Daytona racet, men av en eller annen grunn er alle fakes vunnet i 1992 ;)


Ille nok å selge åpenbare fakes på billigsalg, men 30.000? Burde vært anmeldt. :evil:
 
Ille nok å selge åpenbare fakes på billigsalg, men 30.000? Burde vært anmeldt. :evil:

Men hadde han lagt den ut til 5000,- så hadde vel selv den mest innsnervede personen skjønt at det var en fake? 30000,- så gir iallefall prisen litt trodverdighet om at klokken kan være ekte, og at dette er et kupp ?

Men for all del, bur de inne:D
 
Det er det jeg mener. De som gjør det klart at de selger kopier (eller setter prisen deretter), er i alle fall ærlige kjeltringer. I dette tilfellet er det jo grov svindel.
 
Det er det jeg mener. De som gjør det klart at de selger kopier (eller setter prisen deretter), er i alle fall ærlige kjeltringer. I dette tilfellet er det jo grov svindel.

Enig! Jeg stilte meg i selgers posisjon. Men er uansett for jævlig...
 
Jeg tror at i akkurat det tilfellet der kan jeg også forstå hvorfor den er fake, innbilller meg blant annet annet at de blanke ringe rundt subdials er for tykke. Men, det hadde vært veldig fint om man i slike tilfeller kan påpeke opplagte feil ved urene - det er interessant og nyttig å lære seg slike ting!

Er det andre ting ved den Daytonaen som avslører at dette er en opplagt fake?
 
Jeg tror at i akkurat det tilfellet der kan jeg også forstå hvorfor den er fake, innbilller meg blant annet annet at de blanke ringe rundt subdials er for tykke. Men, det hadde vært veldig fint om man i slike tilfeller kan påpeke opplagte feil ved urene - det er interessant og nyttig å lære seg slike ting!

Er det andre ting ved den Daytonaen som avslører at dette er en opplagt fake?

Beklager dette, skal forklare grundigere hvorfor neste gang.

Man ser dette som du sier på ringene som er for fete, fonten på bezelskriften er også helt feil, og i tillegg ser man jo at lenken absloutt ikke er original...