Kopier/fakes på Finn.no

Jukse marked

Dette må være verdens største marked for kopier av alle slag:
http://www.dhgate.com

Romaine Jerome til 57,- US-Dollar hvis man bestiller 100 eller 1000 stk. Er ikke dårlig det på en klokke med total produksjon på 50 enheter?
 
Du får jo faktisk en ekte automatisk in-house Seiko for under 700kr ny på eBay.
 
Dette er jo et kupp! Uff, for en gjeng som driver med dette fortsatt.
 
DH Gate

Jeg tror ikke det finnes en eneste original gjenstand til salgs på DH Gate. Til og med nettsiden iseg selv er jo en kopi den også.

Jeg så et tv program om kopi produksjonen i Kina. i følge dem så var produksjonen av falske luksus varer som klokker, ligthere, vesker og klær osv et mindre problem i sammenhengen.

Så intrevjuet de en kar som laget falske hønse-egg!!!:?: Dette var mye billigere enn å holde høns sa han. Disse eggene sto han og lagde for hånd med noen bøtter med diverse matrialer. Eggene var som vanlige egg og kunne stekes og kokes foruten at de inneholdt en del tungmetaller og div andre giftstoffer. Folk ble sjuke som f av å spise disse.

ganske ille, sånn alt i alt.?
 
Jeg trodde dette var en spøk, men etter litt googling viser det seg at sannelig er ikke dette 'ekte vare' (dvs, det finnes noe som dette...om dette faktiske eksemplaret er ekte er forsåvidt uinteressant)

Nå hva sier dere....frister det å sette av litt under 200 laken for noe sånt? (den går sikkert rimelig nøyaktig, i det minste, i.o.m at det er quartz)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22979880

Perfect size
80_2024847060.jpg
 
Denne klokken har senket mang ereksjon når jeg har tittet på pris høy-lav på finn.no

Fantastisk stygg, hadde jeg hatt en hatt skulle jeg spist den om dette makkverket av et bling besatt quartz klokke ble solgt.
 
Hvis du ser nærmere på bildene så er dette altså en "rolex" ikke roles! Skremmende at det medfølger diverse sertifikater som garantibevis og COSC.

En ser jo fort at disse ikke er ekte, men hvis han hadde lagt ut dette uret som ekte rolex, kunne han sikkert lurt noen som ikke kunne identifisere dette som et falskt ur.

Nå skal jeg banne i kirka: For noen år siden kjøpte jeg et falskt ur bare for å se om de var noe tess. Kjøpte uret på swiss-expert.net eller noe for 300$. Uret ankom inni en USB-radio. Jeg måtte skru den opp og der lå uret. Neste dag ankom boks og sertifikater etc, samt garantikort som ikke var utfylt. Med andre ord, nok til å legge ut en særs troverdig annonse på Finn.no
Det skal sies at klokken (6mnd senere) sluttet å fungere.

Jeg vil understreke at jeg tar avstand til falske ur og kjøp av disse, og dette bare var en hjernefjert i det som jeg karaktirisaerer som "mine ungdomsdager"..

Med det sagt så ser jeg at det er mye som virker veldig bra i første øyenkast, men vær BESTANDIG skeptisk til det som ligger ute på Finn/bukta
 
Legg merke til siste punktet på listen...


Beskrivelse
Har du lyst på et ur som er barskt og tåler en trøkk men som samtidig kan bæres til fest og pent antrekk?

Dette uret har Roles's klassiske utseende blandet med Seiko sin tøffhet (blå og rød maritim bezel], alt pakket inn i en beskyttende rem med Mexgrip borrelås.

Man velger selv om man vil benytte Mexgrip remen eller Roles sin Nato-strap. Begge følger med.

Korte fakta:

*Ur Roles GMT-Master II Pro-Hunter

*Uret er kinetisk (intet batteri).

*Roles sin kjente "sweep" sekundviser.

*Toveis bezel justering for worldwide tidsberegning.

*Mexgrip rem.

*Natostrap (rem).

*Roles Swiss Medallion medfølger.

*Attestation De Chronometre Officiel.

*Translate booklet

*Roles GMT-Master II instruksjonshefte.

*Roles 2010/2011 lommekalender.

*Roles visa/bankkort mappe.

*International Warranty Certification bevis.

*Uret er inspirert av en mye dyrere urtype.
 
Jøss, skummelt å se at alt stæsjet, som boks, sertifikater, kalender, hefte, hangtag osv følger med! Jeg er helt sikker på at mindre rutinerte klokkekjøpere lett kunne gått på en smell om denne hadde vært lagt ut som autentisk (noe den på et eller annet tidspunkt antagelig blir...).

Noen som finner frem høygaflene, henter tjæra og ribber noen høns?
 
skremmende! Ser dumt ut når ingen har fyllt ut noe på garantikortet..
Sett bort i fra klokken i seg selv, som ser billig ut, ikke minst reimene, så virker boks, papirer o.l veldig troverdig ut, jeg er sikker på at jeg selv kunne blitt lurt om klokken var en bedre kopi.. :(
 
Jepp, dette var heldigvis en elendig kopi. Font-tykkelse og alt er helt på jordet.