Konfirmasjon - hjelp!

Penger i fond var mitt valg.
Kjedelig, men fornuftig sett fra min side med tanke på hvor uvettige unger kan være med cash og dyre ting.;)
Ellers er Tudor et veldig godt valg som nesten garantert kommer til å være like flott om 30 år som idag.:)

En slik Tudor vil være en nydelig gave. Det er høyere beløp enn våre barn fikk, men er det innenfor budsjett; kjør i vei!!

Som omtalt så bør det vurderes om ikke klokken bør ha roterende bezel. Dette er en litt artig feature som vil falle i smak hos ungdom. 40-43mm ville jeg valgt. Det må være en klokke som vil passe bruk også som voksen.

Solid modell: Selvfølgelig. Jeg vet hvordan min konfirmasjonsklokken ble utsatt for alt mulig. Heldigvis overlevde den...

8

Vi har hatt to konfirmasjoner de siste par årene, og landet på at gaven ble festen pluss 5k på begge to. Skal sies at det var jenter, og begge fikk bunad av besteforeldre, og her i Asker virker det som alle jentene fikk nettopp bunad. Hva gutta fikk aner jeg ikke, men synes klokke er midt i blinken. Hvis BB36 passer både kropp og budsjett, så kjør på.

Æsj. BB36 er ALTFOR LITEN:( Datejust 36 er en gigant i forhold. Snodig. Nydelig skive på Tudoren, den blå. BB med blå bezel og stål-visere var superflott, men litt tjukke. Skulle gjerne hatt dette utseendet i BB58!

Altså denne i 39mm:
A5F2BE5B-696C-43C8-8C10-B3F0E0C6C132.png
D40401EB-3B4B-4B70-9E46-304FF96AADCC.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Ved å gi poden en så fin klokke, som det her snakkes om, (uansett valg), så bør det være avklart at dette er noe som han vil ta vare på og sette pris på.

8

• Liker
Reaksjoner: Genta
Vanskelig å komme med råd fra sidelinjen. Alt koker vel ned på familiesituasjon og hvor reflektert konfirmanten er. For mange ten-åringer tror jeg det passer bedre et tilsvarende beløp på en globalt indeks fond. Så kan en (dyr) klokke komme som en gave til 18 årsdag eller etter endte studier.

Hos oss hadde vi samme diskusjon da våre skulle konfirmeres. Vi endte opp med bunader til konfirmasjon og klokker som 18-års gave. Rett og slett fordi vi synes (våre) 14-15 åringer var litt i yngste laget til å gå med dyre klokker. Dessuten er det ikke så stor sannsynlighet for at man glemmer bunaden i garderoben etter trening:)

Vanskelig å komme med råd fra sidelinjen. Alt koker vel ned på familiesituasjon og hvor reflektert konfirmanten er. For mange ten-åringer tror jeg det passer bedre et tilsvarende beløp på en globalt indeks fond. Så kan en (dyr) klokke komme som en gave til 18 årsdag eller etter endte studier.

Som de fleste i den alderen, høyst varierende modenhet:) Men nok til å kunne ta vare på og sette pris på en fin gave som er ment å være et minne fra barn->voksen-markeringen.

Å gi tilsvarende penger i fond syns jeg er dørgende kjedelig... også monner ikke beløpet særlig heller.

Problemet nå er å få produsert en BB med blå bezel og stålvisere i 39mm;)

Brukt SMP300 kan være aktuelt, men litt kjipt med brukt gave. Den nye er blitt for klumpete, liker ikke skiva og designet på h-ventil er ille. Også er den dyr.