Konfirmasjon - hjelp!

Her gjelder det å kjenne sin konfirmant, og selv om jeg er enig i at dykkerklokke eller en form for toolwatch vil være best for en aktiv ungdom, så er det ikke for alle. Noen vil nok kanskje helst ha en klokke som er "penere", men som allikevel bør tåle litt bruk. Da ville jeg slått et slag for Tudor 1926, som både ser mer dressy ut (noe for en hver smak) og tåler en del. Fint prispunkt i overkant av 20' for en bra pakke og et kjent merke. Litt lenger ned i pris er jeg svak for Seiko Alpinist, både med og uten GMT. Det siste er en komplikasjon som kan treffe overraskende bra hos kids som har venner i andre verdensdeler, litt kult å alltid vite hva klokka er hos gamingkompisen i Japan...

Tissot er jo også et godt valg. Fin klokke som går litt under en (banditt) radar.

Denne fikk jeg til min konfirmasjon. Den har tålt både snehuleturer og herjing...

Lever enda...

8

WP_20161218_18_42_02_Rich (2).jpg

• Liker
Reaksjoner: hanse
Vil også slå et slag for Seiko.
Mye for pengene.
Vi må heller ikke glemme Certina, som har mye spennende til vettuge priser.
At man må over 15 lapper for å unngå såkalte moteklokker er jeg ikke enig i.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Enig med @GrimReaper og @El Gringo - selv om jeg har vokst opp og bodd over 35 år «på et postnummer i enkelte områder i hovedstaden» :p

Mine to eldste har fått hver sin Seiko Turtle til sine konfirmasjoner, og begge to er strålende fornøyde. Eldstemann har riktignok begynt å spare til en dyrere klokke, noe jeg har skikkelig sansen for = hardt arbeid og egne penger som man ser verdien av!

Enig med @GrimReaper og @El Gringo - selv om jeg har vokst opp og bodd over 35 år «på et postnummer i enkelte områder i hovedstaden» :p

Mine to eldste har fått hver sin Seiko Turtle til sine konfirmasjoner, og begge to er strålende fornøyde. Eldstemann har riktignok begynt å spare til en dyrere klokke, noe jeg har skikkelig sansen for = hardt arbeid og egne penger som man ser verdien av!
Ikke meningen å stigmatisere postnummeret ditt kompis, men når jeg fikk vite at enkelte kvinnfolk i nevnte område forventer en presang i 100k-klassen for å kalve så er det fort gjort å bli litt anta at man er litt blasert der 😉

Nå ble jeg litt usikker her. Jeg "låner" en explorer 1 (36mm) som er birthyear for min datter. Jeg hadde tenkt at hun skulle få denne til konfirmasjon (eventuelt 18-årsdag). Jeg tenker jo at verdien er helt underordnet. Er jeg helt på viddene?

• Elsker
Reaksjoner: mr_frodo og Genta
Nå ble jeg litt usikker her. Jeg "låner" en explorer 1 (36mm) som er birthyear for min datter. Jeg hadde tenkt at hun skulle få denne til konfirmasjon (eventuelt 18-årsdag). Jeg tenker jo at verdien er helt underordnet. Er jeg helt på viddene?

Nei, jeg synes ikke du er på viddene - man får gjøre det man selv synes passer best. At jeg ikke gjør det betyr jo ikke at andre kan gjøre det.

Poenget mitt var vel heller at jeg synes en veldig dyr klokke til en konfirmant er unødvendig, og gir en uheldig signaleffekt. En dyr klokke er jo et smykke og et statussymbol, og jeg synes ikke en 15-åring trenger dette.

Kanskje gaven passer bedre når et studie er ferdigstilt, eller liknende? Og jo eldre barna blir, jo større pris setter de nok på verdien.