Klokkespotting

Svitsjet innom svensk idol.. han ene dommeren (Anders Bagge) sitter med en Hublot Big Bang rosegold...
 
Erik N skrev:
Svitsjet innom svensk idol.. han ene dommeren (Anders Bagge) sitter med en Hublot Big Bang rosegold...

Han norske idoldommeren, Jan Fredrik Karlsen, har en IWC Big Pilot?

1207868186.jpg


Da jeg jobbet offshore spottet jeg to Rolex Explorer II på håndleddene til godt betalte retningsborere. Ellers er Tissot T-touch populær blant ingeniører/ offshorefolk.

Dyreste klokken jeg har "spottet" er en gull Yacht-Master II. Tilhørte en kakse som besøkte oljemessa i Stavanger. 8)
 
Klokkespotting, joda – helt siden jeg var liten gutt har jeg drevet med det – tror jeg. I alle fall har jeg lagt meg til den vanen at jeg ser etter hva slag klokke folk har. Sist sommer hendte følgende.
Kona og jeg hadde vært nordover med bobil. På turen hjem kom vi til bomstasjonen ved Ranheim mellom Stjørdal og Trondheim. Jeg leverte penger med venstre arm og på den hang ferieklokka – en Panerai PAM 0113 på gummireim. Ut gjennom luka kom en arm med billett og vekslepenger, og på armen hang noe som jeg oppfattet som en PAM 0111 på ei skikkelig ”feit” lærreim.
PANERAI ropte jeg inn gjennom luka og svaret innenfra kom på ækt trøndersk: JA FØRR FAEN!!
Det var kø bak. Det hele tok noen sekunder og kjerringa holdt på å daue av latter.

mvh,
Gringo (Øyvind).
 
Ikke akkurat noen kjendis, men Halvor Bjerke (eier av Urmaker Bjerke kjeden) har kontor der jeg jobber, og han bruker for det meste en Rolex Explorer I.
 
Så Max Manus på Vika 1 i kveld. Jeg observerte en gutt (ca samme alder som meg - 27) et par seter bortenfor med en relativt stor klokke. Vanskelig å se i dus belysning, men det var nok en Panerai. Klokken hadde stållenke. Noen som erkjenner å ha vært på stedet? :)

Vedkommende hadde tynn ullgenser over mansjettskjorte. Hehe.. man blir jo rar av dette! Hadde ikke mulighet til å snakke der og da, og etter filmen ble vedkommende bare borte.. Vel, vel.. jeg hadde "Pepsi" GMT II'en på lufting om du observerte det.
 
Hadde det bare vært så vel.. de har jo hatt mye suksess i det siste i utlandet, så en klokke til rundt 50k har de nok fått råd til..
 
Her forleden så jeg en Panerai på armen til en ansatt i en klesbutikk i Trondheim. Første Paneraien jeg har sett på en arm i Norge. Klarte dessverre ikke få med meg hvilken pam det var, men så grei ut. Fikk meg ikke til å spørre (var på nippet). Ble litt jøger av opplevelsen, hehehe
 
Appropos klokkene til madcon, hadde en fake 16613... Brukte den på en date en gang, og vi var kommet hjem til dama, så styra vi litt og bezelen datt av :D Klarte å ro den i land uten for mye styr, og vi har vært sammen lenge nå :) Konklusjonen må være at det er litt farlig med sånn derre fake... Så nå har jeg gått til anskaffelse av en ekte 16613... Vi får håpe at bezelen til en av madcon-gutta detter av med pressen til stede, hehe (dersom de er fake)
 
Erik N skrev:
Ufff.. ser til min store skuffelse i VG avis utgaven at madcon har fått kjøpt seg hver sin Rolex Sub stål/gull... nå vurderer jeg nesten å selge min...
..

Med de inntektene de gutta har håvet inn i 2008, som også er sannsynlig vil bli gjentatt i 2009, tror jeg neppe at det er kopier de har på armen... :roll:

Verre er det at jeg for ikke så lenge siden, påtraff en bruker av vårt forum med en ytterst tvilsom PAM fake på armen !! :eek:
Vedkommende innrømmet dette faktisk :oops: og begrunnet det med at han ville "spare" sin egen PAM... Dette har jeg vanskelig for å skjønne, har forøvrig ikke sett vedkommende i forumet siden....
 
Observerte idag et par karer med Audemars Piguet Royal Oak Chronograph og Rolex Submariner gull/stål. Fancy.

Noen her?
 
Så Transporter 3 her forleden dag og så at Jason Statham hadde en Panerai på armen.
Etter litt googling viser det seg at det er en Daylight Chrono av noe slag. Er ikke kjent med alle PAM modellene desverre så klarer ikke å si hvilken det er :oops:
Det sies også at han visstnok bruker en Panerai i de fleste filmene han spiller i siden han er litt av en Paneristi(Er det ikke det det heter?)



Marius
 
Tydeligvis lenge siden noen har "spottet" noe her ser jeg..har vært noen ganger på Nodee (oslo, majorstua) og spist i det siste (kan anbefales, vedlig god mat) og hver gang har jeg lagt merke til en av de som jobber der som har en fet Panerai (104 tror jeg) på armen med gummirem (enkelt å se at det er en Panerai)....sist gang kommenterte jeg klokken, satt selv med samme så det virket kanskje litt teit. Jaja...