Klokkespotting

Svarte, @gmortens før jeg leste innlegget ditt, @ChristianN.

Ønsker ikke å dele nøyaktig hvilken butikk jeg jobber i, men det var i et butikksenter utenfor Ålesund. Jeg tenkte det samme, og kikket etter to ganger, og visst var det en smurf. Kan ha vært en svært god fake, men der og da så ingenting ut til å være feil.

Hehe, jeg og smurfen var i Oslo i dag så må evt være noen andre :).
 
Redigert av en moderator:
Spottet en Tag Heuer Monaco på Oslo S for noen dager siden.

En utrolig velkledd herremann som hadde valgt en sort urskive fremfor den blå. Må si at det gjorde seg! Klokken gikk fra å være en retro racing-klokke til å bli en svært spennende dress-klokke.
 
Jeg er ikke Panerai ekspert, MEN!
Inne i Napoli så jeg en. Munk, i brun kutte og tau rundt livet. På håndleddet en Panerai. Jeg la merke til den store skiven og den karakteristiske låsen til kronen. Jeg kan ha tatt feil, men...

:cool:
Håper det var korrekt spottet. Hehe.
 
Hehe, jeg og smurfen var i Oslo i dag så må evt være noen andre :).

Samme her:)

Er vel bare våre to her på sonen? Innmari nysgjerrig på hvor mange som er solgt i Norge. Er nok en del med penger (ikke klokkenerd med spinnville prioriteringer) som liker sub i edelt metall.
 
Samme her:)

Er vel bare våre to her på sonen? Innmari nysgjerrig på hvor mange som er solgt i Norge. Er nok en del med penger (ikke klokkenerd med spinnville prioriteringer) som liker sub i edelt metall.

Ja, det er flere ute in the wild enn vi sikkert vet om. Jeg vet i alle fall om noen salg av 116619 fra norske butikker, men like fullt er det et sjeldent skue.

Jeg kunne gjerne tenkt meg og fiklet på en daydate i platina med glacier skive. Da snakker vi sjelden, og latterlig dyr, Rolex. Husker Trond Jørgensen fortalte meg om salg av to slike til en herremann i Bærum. Kona skulle visst også ha en..
 
Ja, det er flere ute in the wild enn vi sikkert vet om. Jeg vet i alle fall om noen salg av 116619 fra norske butikker, men like fullt er det et sjeldent skue.

Jeg kunne gjerne tenkt meg og fiklet på en daydate i platina med glacier skive. Da snakker vi sjelden, og latterlig dyr, Rolex. Husker Trond Jørgensen fortalte meg om salg av to slike til en herremann i Bærum. Kona skulle visst også ha en..

Når vi er inne på emnet... Det finnes en Rolex Daytona "African Gerilja Dictator" Leopard klokke i Stavanger :rolleyes:
 
Godt nok for Walter White, godt nok for meg ;)

20131029_224220.jpg
 
Spotting på The Voice

Har lenge prøvd å se hva det er Lene Nystrøm (Rasted /aka Aqua-Lene) har på armen i de senere eposodene (duett-finalene). Det er noe gull, men hva? Tenkte lenge på Rolex Yacht-Master II eller Sky-Dweller, men får det ikke helt til å stemme. Det ser ut som det er chrono-pushere der...
Espen Lind har i alle fall hatt både Big Pilot og en eller annen Panerai Luminor på stållenke.
 
The Voice - Espen Lind

Espen Lind er jo ikke noen storvokst mann, men han liker tydeligvis litt store klokker, Big Pilot (sett tidligere i The Voice) og denne 44mm med stållenke fra Panerai:
20131026_004112_resized_zps3edb6d00.jpg
 
Stoppet på statoil ved avkjøringen til lindeberg/alna på vei ut av Oslo i dag morres. Ung gutt bak disken hadde en DSSD på armen og sjefen hans (antar det var det) hadde en stål daytona m hvit skive. De kommenterte min 16570 når jeg betalte, så var nærmest en micro GTG på ti sekunder, hehe.
 
Stoppet på statoil ved avkjøringen til lindeberg/alna på vei ut av Oslo i dag morres. Ung gutt bak disken hadde en DSSD på armen og sjefen hans (antar det var det) hadde en stål daytona m hvit skive. De kommenterte min 16570 når jeg betalte, så var nærmest en micro GTG på ti sekunder, hehe.

Ser ut som Statoil bensinstasjoner betaler mer enn Statoil sin plattformer....Eller var det Thailandske modeler?
Ung gutt har råd til det og servere pølse for moroa?:confused:
 
Prøvde meg som paparazzi, ikke så vellykket, fikk mest bilde av alkoholen som forhåpentligvis dekker lørdagens behov, men det den dyktige og hyggelige kassereren på Vinmonopolet hadde var altså en meget pen Rolex GMT Coke:
DSC_0082_zps6dbdbc90.jpg
 
Ser ut som Statoil bensinstasjoner betaler mer enn Statoil sin plattformer....Eller var det Thailandske modeler?
Ung gutt har råd til det og servere pølse for moroa?:confused:

Hehe, ja jeg stusset litt jeg også, men ba jo ikke akkurat om å få sjekke hverken DSSD`en eller Daytonaen, men den godt voksen sjefen med Daytonaen sa noe sånt som "jasså, de deler ut klokker i staten nå eller?" (Jeg gikk i uniform ...) og jeg svarte " Ser i hvertfall ut som de gjør det her hos Statoil ..." Hvorpå han svarte "Fattigfolk drar til Mallorca de vettu ..." Må si jeg ikke HELT forstod den siste der, men han insinuerte vel at han ikke var fattig da ??? hehe jadda, nei ikke det jeg forventet å se bak disken nei.
 
Hehe, ja jeg stusset litt jeg også, men ba jo ikke akkurat om å få sjekke hverken DSSD`en eller Daytonaen, men den godt voksen sjefen med Daytonaen sa noe sånt som "jasså, de deler ut klokker i staten nå eller?" (Jeg gikk i uniform ...) og jeg svarte " Ser i hvertfall ut som de gjør det her hos Statoil ..." Hvorpå han svarte "Fattigfolk drar til Mallorca de vettu ..." Må si jeg ikke HELT forstod den siste der, men han insinuerte vel at han ikke var fattig da ??? hehe jadda, nei ikke det jeg forventet å se bak disken nei.

Jeg husker godt første gangen jeg ble spottet og fikk kommentar på klokken. Han sa: "Jeg tar gjerne klokken din som betaling." Jeg ble ganske paff, men sa noe sånt som: "Flott Daytona" før jeg hastet videre, litt forlegen. I ettertid angret jeg litt på at jeg ikke tok meg tid til en klokkeprat. Jeg bar forresten en Zenith Defy Aero, så mannen bak disken på den Statoilstasjonen er nok over gjennomsnittet interessert. :D