Klokkespotting

Spottet en helgull Yacht master II på bryggen i Aalborg på lørdag, hørtes norsk ut. Men jeg turde ikke gå bort for jeg hadde 4 Carlsberg i hendene og klokka var 11 om morran :p

Spottet og en helgull DJ på mann i 60 årene på fergeleiet på søndag

Er det en Breitling vi ser på denne sympatiske mannen som nekter å betale bompenger, og skal dekke tapet med å sykemelde seg?

Andy_Taffs_12207824x3.jpg

Tror ikke du skal dømme han grunnet Breitlingen @ghaugen - tommel- og midtfingerringen + tripple gummiarmbånd gjør nok saken :)

Redigert av en moderator:
I fjellheimen møter jeg mange menn i 50-70 års alderen. Smale og tykke, høye og korte, bleke og brune, men på hånden kan du banne på at gjengen har kliss lik seiko Quartz fra 70-80 tallet. Ikke engang en jævla seamaster er å se på mils omkrets. I morgen kjører jeg Lahlum-style for å motvekte! Ser dere dusten, er det bare meg og nå vet dere hvorfor!

1) jævla + seamaster i samme setning?
2) Lahlum-style - denne må utdypes :)

Hans Olav Lahlum (født 12. september 1973) er en norsk historiker, biograf, kriminalforfatter, sjakkspiller og SV-politiker. Han har særlig forsket på ledelsen i arbeiderbevegelsen på 1900-tallet
?

Edit

En @RELOX hjelper på ...

Redigert av en moderator:
Jeg skal utdype:
1. 'Jævla seamaster' referer til omega seamaster (og geneven da) som var en gjengs klokke på 50-60 og 70 tallet. Disse burde det være en reell sjans for å spotte på den voksne garde, men neida!

2. Lahlum går med 2 klokker. Han har en gang forklart at det er fordi den 3. er i ustand...

Beste TS-venner!

Jeg har vært (og fortsatt er) mangeårig klokkeentusiast, herunder bruker av de fleste klokkefora rundt om.

Én ting jeg ikke er blitt klok på, er disse innleggene om hva av klokker en har spottet rundt omkring. Da gjerne med detaljer jeg har vanskelig å skjønne at noen har klart å få med seg i forbifarten....:confused: (F.eks årsmodell, modellnr o.l.)

Er hensikten å "brilljere" med egen klokkekunnskap og evne til nøyaktige observasjoner, eller hva?

Kan hensikten være å øke antallet på ens egne innlegg i forumet?

Dette er ikke kritikk av spotterne eller deres innlegg, men heller et spørsmål om å få en enkel og grei forklaring på spotte-fenomenet. :)

PS
Det ville vært mye mer kult, dristig og interessant om spottingen hadde blitt dokumentert med et snap-shot, "alle" har jo smarttelefon nå....

Fortsatt god sommer!

Redigert:
Når man sitter på restaurant, pub, olafiaklinikken, trikk, buss eller annet passivt fremkostmiddel er det jo ofte lett å spotte f.eks en TT Sub om man (jeg) får litt tid til å kikke. Om det faktisk var en TT Sub eller en chingchong frankenwatch er jo litt vanskelig å si.

Også er det gøy å se hva folk har og dele det med gærninger her :)

God fredag.

Brio, bilder er helt klart å foretrekke. Og jeg prøver de gangene jeg spotter. Noen ganger blir det bare helt feil å ta bilde, og andre ganger rekker man ikke.

For min del er det en liten drøm at den som blir spottet faktisk svarer her inne, og er en av "oss". Det har skjedd èn gang:)
Generelt synes jeg at det fungerer litt som en lite "puls" på klokkemarkedet. Hva er det folk går med for tiden liksom..

Når det gjelder spørsmål om innlegg... For min egen del er jeg der (og har vært en stund) at antall innlegg er pinlig å tenke på.
Man kan stille seg spørsmålet om jeg har brukt mest penger på klokker, eller tiden brukt på klokkerelatert prat. haha.

Uansett vil jeg si det har vrt vel investerte midler. :cool:

Panerai spottet på en ung kar syklende oppover Frognerveien nå nettopp. Det MÅ jo være noen herfra??