Klokkespotting

Traff @lobergen på Fanahytten på lørdag med Daytona med sort skive på lørdag og en ansatt på Høyer i dag med Daytona med hvit skive. Flotte ur!
 
Redigert av en moderator:
Traff @lobergen på Fanahytten på lørdag med Daytona med sort skive

@Flippin venter på en japansk vintage beater bedre tilpasset aktiv fritid :p

har egentlig utfordret skjebnen i altfor mange år og vært veldig heldig, hjelm har blitt knust, dyre plagg har gått rett i søpla men klokkene har aldri fått en skramme :eek:

var riktignok bare forelder/tilskuer/trener på lørdag men har nå tenkt å etterleve mottoet "don't race what you can't replace"

i dag spottet jeg @Tore på hjul med den flotteste vintage SM300 jeg vet om ( han treffer aldri asfalten, han)
 
Redigert av en moderator:
Fra filmen "Taking Care of Business" fra 1990. Kan noen navngi klokkene? Det er en egenprodusert screengrab, jeg får ikke bildet bedre. Det er forøvrig det eneste bildet av scenen på hele internettet... :)

 
Ø,N,H Spesialisten - Rolex Oyster Perpetual Datejust stål og gull (Der satt jeg med min i stål, alikevel liker jeg min bedre ;)

Selgeren for et software jeg skal bruke - Panerai Luminor Power Reserve 090, ble gjerne litt mer klokkesnakk en jobbsnakk :)
 
Burger King, Grums nå - fire norske gutter med både DJ (blå arabic skive å rifflet bezel) samt SevenFriday. Sonere på Harrytur? :)
 
Spotteheaven

Mye bra på Landsmøtet for tannleger på Varemessen i Lillestrøm i går. Spesielt imponert over antallet IWC-er.
Spottet bla.
-Yachtmaster I
- Explorer I
-Nautilus
-RO
-SD Deep Sea
-IWC Portofino
-IWC Big Pilot
-IWC Pilot Mk XVI
-Breitling Chronomat i stål
-2 Breitling f Bentley,vulgære greier...
-2 SD 116600, så vidt jeg kunne se[SUB][/SUB]
-Omega Constellation TT
-Planet Ocean 2500
-En rekke sub's(>10) deriblant en hulk
-Eldre Pepsi GMT
-Maaange SMPer
-En vakker SM300
-Lady DJer i fleng
- Nyere De Ville
 
På jobben kommer man i kontakt med folk som har jobbet en stund i petroleumsvirksomheten, og noen slår jeg i en liten klokkeprat når jeg ser de har noe "gammelt" på håndleddet.

I dag, så drøset jeg med en som kjøpte sin 5513 ny og har hatt den siden. Jeg fikk se den - og prøve den - og det er flott å se at klokka er i perfekt stand.

Urskiva var original (ikke service dial med luminova) med tritium. Kassen var upolert med skarpe kanter. Plexiglasset var visstnok byttet en gang fordi det var så ripete. Da fortalte jeg ham at man kan polere det bort og viste ham Pepsien jeg hadde i dag - og han trodde den var nesten ny. Så, jeg fortalte om Polywatch og det å rense lenka og børste den lett. Og, det viktigste; jeg fortalte han at klokka hans er ettertraktet og hva den ca. er verdt - slik at han kan avslå hvis han en gang skulle treffe en "grei kis" som ville kjøpe klokka for et urealistisk lavt beløp.

Kjekt med en klokkeprat med en som ikke bryr seg så mye om alt det surret vi driver med her inne, men som kun vet han har kjøpt den ny og hatt den på armen daglig siden. :)

Hva jeg skulle gitt for å ha den selv...
 
Redigert:
Spottet Brad Pitt´s Helgull GMT Master II 116718LN i Ocean's Thirteen
...Legg også merke til at Brad har på seg Rolex´n på høyre arm. Til vanlig er den på venste. Altså er dette kun få å vise frem gullrolex´en i denne scenen.

IMG_9578_2.jpg


IMG_9582_2.jpg


IMG_9583.jpg


Her er den på venstre arm...
01_365.jpg
 
Redigert: