Klokkespotting

Såvidt meg bekjent har kongen stort engasjement for IWC. Godt mulig han har noen kroneur også..

Spottet en submariner på ullevållseter idag.
 
Spotter en Doxa Sub på hovedrolle mannen i Sahara på TV2 i går kveld! (Mener det var en Doxa i alle fall).

Jepp. Sahara-filmen er jo basert på en bok av Clive Cussler. Helten heter Dirk Pitt, og er kjent for å bruke Doxa :)

Filmen stinker forøvrig gymsokk i forhold til boken, som er svært underholdende, en av Cusslers beste!
 
Var på foredrag med Børge Ousland i går, klarte ikke å se hvilken klokke han hadde, men så ut som den var på norgesnato?
 
Spottet en Patek Philippe under kinofilmen Drive.

ryan-gosling-watch-in-drive-41.jpg


....den er dog kun en replica, ref:http://themonsieur.com/2011/10/09/movie-watch-ryan-goslings-watch-in-drive-patek-philippe/
 
Hvitskivet 16570 på en ung mann fra Norge, samt en 116519 på en eldre sikkerhetskontrollør på Schiphol på fredag :)
 
Patek Philippe Nautilus på en ung gutt i byen idag.

Eneste jeg reagerte på var at det var en modell uten komplikasjoner (à la 5711/1A) i stål (kan muligens ha vært WG), en grå/sort skive, på en sort skinnrem.
Den så ekte ut på noen meters avstand, men jeg har aldri sett en Nautilus med dette "oppsettet" før, og fant heller ingen bilder som liknet på google som ikke var replikaer til $250.
Er det noen Pateksperter på sonen som kan bekrefte/avkrefte om den kan ha vært ekte?
 
Patek Philippe Nautilus på en ung gutt i byen idag.

Eneste jeg reagerte på var at det var en modell uten komplikasjoner (à la 5711/1A) i stål (kan muligens ha vært WG), en grå/sort skive, på en sort skinnrem.
Den så ekte ut på noen meters avstand, men jeg har aldri sett en Nautilus med dette "oppsettet" før, og fant heller ingen bilder som liknet på google som ikke var replikaer til $250.
Er det noen Pateksperter på sonen som kan bekrefte/avkrefte om den kan ha vært ekte?


Påberoper meg selvsagt ingen ekspertkompetanse, men det er å nevne at 5711 kommer i alle edle metaller: RG/5711R, WG/5711G og YG/5711J. Alle med skinnrem originalt. Og uten komplikasjoner.
Så ja, uret kan ha vært ekte nok det.
:cool:
 
Breitling B1 og colt chrono, samt dame-constellation på jobb i dag. Så, i resepsjonen, i går morges en 11613, navitimer, en ingieneur, en aquatimer og noe som så ut som en tudor på skinnrem; OK start på arbeidsdagen! :)
 
Påberoper meg selvsagt ingen ekspertkompetanse, men det er å nevne at 5711 kommer i alle edle metaller: RG/5711R, WG/5711G og YG/5711J. Alle med skinnrem originalt. Og uten komplikasjoner.
Så ja, uret kan ha vært ekte nok det.
:cool:

Takk for hjelpen. Ja, det var mest sannsynlig en 5711G. Syns den blinket litt mye til å være stål. Ungdommen nå til dags har tydeligvis utviklet god smak (noen av dem ihvertfall ;) )
 
Klokkespotting?

I natt hadde jeg grillfest i hagen i det gode sommerværet. Det var mange mennesker der, og alle var kledd i hvite linklær, drakk boblende drikke og var glade. Men etterhvert ble stemningen merkbart dårligere, og gjestene forandret seg. Alle vennene mine begynte på merkelig vis å bli borte, og istedet ble det flere og flere grove, skitne, store menn med dårlige tenner og et ubestemmelig østeuropeisk tungemål. De begynte å flokke seg rundt meg, ble aggresive og høyrøstede, og så oppdaget jeg at alle sammen bar gull/stål GMT-Master med rootbeer-skive og nipple dial. I samme øyeblikk våknet jeg med et rykk, klissvåt av svette.

Etter et glass vann sovnet jeg igjen, bare for å befinne meg bukseløs i en slags swingersklubb. Det var nakne, svette, tykke mennesker overalt rundt meg, og kvinnene gjorde sitt beste for å dra meg med inn i noen uapettitelig utseende avlukker med oransje forheng. Jeg prøvde å rive meg løs, finne min kone og komme meg ut, men ble holdt igjen av to enorme karer som la hver sin kjøttfulle neve på skuldrene mine. På hver hånd satt det en gull/stål GMT-master med rootbeer-skive og nipple dial. Oppvåkningen skjedde på samme måte.

Jeg tror underbevisstheten prøver å fortelle meg at jeg bruker for mye tid på dette forumet. Eventuelt at jeg burde hørt på luktesansen fremfor mageromlingen da jeg la den litt alderdomspregede sylterullen på kveldsmaten igår.
 
...
Jeg tror underbevisstheten prøver å fortelle meg at jeg bruker for mye tid på dette forumet. Eventuelt at jeg burde hørt på luktesansen fremfor mageromlingen da jeg la den litt alderdomspregede sylterullen på kveldsmaten igår.

Eller så forteller den deg at du har fryktelig lyst på en gull/stål GMT-master med rootbeer-skive og nipple dial ;)

Lykke til!
 
Hahaha.... Genialt hopalong.

Kanskje det mest imponerende er at du husker to drømmer fra samme natt. Det er sjelden vare :)