Klokkespotting

Jobber for tiden deltid på Meny i Åsane i Bergen. Er sjelden jeg ser flotte klokker blant kundene her ute. Åsane er ikke den bydelen med flest rikinger (dette er kanskje mest basert på fordommer fra et sentrumsbarn, hva vet vel egentlig jeg), men i dag så jeg to.

En Panerai på lanken til en eldre herre, har ikke inngående kunnskap om merket, men lignet en PAM00321, hvis den kan komme på gummireim. "Fin Panerai!" sa jeg. "Ja." svarte han og gikk. Første gang jeg har sett en Panerai IRL, positivt overrasket over hvor fin den var.

En Omega Seamaster 300 (tror jeg?) på håndleddet til en noe yngre kar. Samtalen her var betydelig hyggeligere, og førte til litt kø bak ham :p
 
Den mannlige megleren på Boligjakten på TV3 med IWC i fokus!
image_zps20b00487.jpg


(Beklager elendig bilde:))
 
Så fifty shades of gray igår. Glem sexen og se på alle de flotte klokkene isteden! (og dressene) Har ikke klart å finne alle modellene etter googling, men Aqua terra er det en av i hvertfall. Har skjønt at omega klokker er nevt flere ganger i bøkene også.
 
Spottet en 116710BLRO og PAM000 på familiefedre på Oslo - Stavanger-flyet i dag. Det var ikke verst.
 
Så denne med samboeren i forrige uke, og ja, det var de ulike Omegaene som virkelig løftet filmen fra det bunnløse til det middelmådige.

Så fifty shades of gray igår. Glem sexen og se på alle de flotte klokkene isteden! (og dressene) Har ikke klart å finne alle modellene etter googling, men Aqua terra er det en av i hvertfall. Har skjønt at omega klokker er nevt flere ganger i bøkene også.
 
Sd 16600 (?)

Labbet innom en butikk tidligere idag, mer eller mindre i koma. Gjennom tåka registrerte jeg at det var noe kjent med klokken til han i kassen, og siden jeg hadde stirret nokså åpenlyst spurte jeg like godt om jeg fikk ta en kikk. Deretter falt jeg så i staver over @Danvoll sin Sea-Dweller at jeg presterte å taste feil kode når jeg skulle betale :)

Skal sies at jeg fra tid til annen spotter morsomme ur, men dette er første gang jeg har spottet en medasylant. Hyggelig!
 
Redigert av en moderator:
Omega PO på Jeremy Clarkson i siste Top Gear episode. Mener jeg har sett han bruke denne noen ganger i siste sesong(22).
 
Omega PO på Jeremy Clarkson i siste Top Gear episode. Mener jeg har sett han bruke denne noen ganger i siste sesong(22).

Generelt mye klokkespotting på Top Gear.
PO'en til Clarkson har han brukt noen sesonger nå. Han har også brukt en IWC Top Gun Chrono. De tidligere årene brukte han en Bond Seamaster.
Hamster bruker mye rart, hvit Breitling Chrono Avenger, Speedmaster, Submariner, Navitimer etc.

Synes jeg så en Omega Olympic Quarts på James May i S22E04. Ganske mye rart på håndleddet hans generelt. I Australia hadde han en hvit Milgauss såvidt jeg kunne se.
 
Ser ut til at Daniel Craig kommer til å bruke bl.a. en Seamaster 300 på nato i den kommende Bond-filmen:

attachment.php
attachment.php
464029914-english-actor-daniel-craig-gestures-during-gettyimages.jpg
 
Så fifty shades of gray igår. Glem sexen og se på alle de flotte klokkene isteden! (og dressene) Har ikke klart å finne alle modellene etter googling, men Aqua terra er det en av i hvertfall. Har skjønt at omega klokker er nevt flere ganger i bøkene også.

@AndreasLie En kollega (kvinne), sier at han blant annet hadde på seg denne:

31163445101001-30.jpg


Kjapt Google søk viser at det stemmer. Fant bilder fra filmen med flere av modellene og boken her forøvrig(blir nok det nærmeste jeg kommer å se akkurat denne filmen):

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=2124839&rid=0
 
Redigert av en moderator: