Klokkeriet

Mulig eg tok litt hardt i, eg skriv posten basert på min antagelse av at personen var nokså ny til hobbyen, ikkje sjølverklært WIS. Eg skal også innrømme at eg humra litt når eg las posten. Antageligvis valgte eg å lese meir mellom linjene enn det som stod der. Det har vert kjedelig dag på jobb så det var godt med tid å sitte å verte hårsår på andre sine vegner :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Usedvanlig hyggelig av dere å gi meg all denne oppmerksomheten, fortjent eller ei. At dere anonymt kan være her inne og legge ut screenshots av våre innlegg på klokkeriet må føles godt. Hvorfor bruke tid på å gjøre narr av noens forsøk på å lage tråder på klokkeriet er over min fatte-evne. Selverklært WIS ?? Virkelig ?? Ville jeg stilt alle disse spørsmålene da egentlig. Jeg håper jeg aldri må ty til anonyme innlegg for å gjøre narr av noen. Ønsker alle en fin dag
 
Ikkje kan eg jussen, og eg har ikkje studert Vær Varsom plakaten.( Den gjeld vel kun pressen?)
Men eg synes ikkje dette er noko ugreit fordi:
1: Han ha frivillig lagt det ut på si gruppa, som har 17.000+ medlemmar.Noko som i mine auge gjer det offentlig.
2: skal det være greit å skrive spaltemeter på spaltemeter om dopingsakene til Johuag,Sundby og fyllekjøringen til Northug i norske aviser(henge dei ut med navn,bilde og subjektive vurderingar om dei er skyldig eller ikkje),men å screenshote eit dumt spm på eit lite forum som TS er ugreit?

Fair enough. Jeg bare synes generelt at man kan sensurere navn når man poster slike ting, selv om Facebook i og for seg er en offentlig plass.
 
Minner om Tidssonens regler om å være snill og grei.

Den nedlatende holdningen som flere har uttrykt i denne tråden, tror jeg de fleste er enige om at ikke hører hjemme her på Tidssonen. Skjerpings!

Det finnes ulike måter å glede seg over klokker på, ulike folk, og ulike kunnskapsnivåer. Det burde det hverken være spesielt vanskelig å forstå, eller spesielt vanskelig å forholde seg til på en sympatisk måte.

Angående spekulasjoner om "en stor avsløring" foreslår jeg at man holder kjeft, eller kommer med noe håndfast backet av solide fakta. Å piske opp stemningen på bekostning av folk som er uskyldige inntil det motsatte er bevist, er helt bak mål.
 
Redigert:
Vel @ztalin - som administrator på kakleriet så kaster du jo ut alle og enhver som er uenig med deg. Da er det vanskelig å ta deg helt seriøst nå. At du synes det er dumt at vi er anonyme her inne er en ting, men når vi facer dere under fullt navn, så takler du/dere ikke det heller.
 
Synes at dagens tråd på klokkeriet hvor folk med dyre klokker kritiseres og mobbes er lavmål.
 

Vedlegg

  • IMG_4400.PNG
    IMG_4400.PNG
    741,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Nei nei,sparking oppover er ikkje mobbing. Alt er lov så lenge det går oppover! Då er det skråblikk/stikk/på bekostninghumor til "eliten". Absolutt ikkje mobbing eller å gjere narr!
Og ikkje kom her med noko " stein glasshus" argument, og dei er i alle fall ikkje annonyme når dei postar på FB. Slik som me annonyme nett-troll her inne er.

Så logikken til Klokkeriet er kanskje at det er ok og mobba/gjera narr oppover, så lenge ein gjer det med fullt navn?

*Skriftelig ironi kan væra vanskelig å legga merke til for nokon

Vet ikke helt hva Julien egentlig mente med at den tråden var mobbing og sparking oppover, men det kan kanskje du forklare om du er enig ?
 
Jeg har faktisk lest gjennom hele tråden...
Sitter igjen med et guffent inntrykk, det var ikke særlig givende. Føler egentlig det var ganske wasted.
Heldigvis kan jeg finne en annen, kul tråd med en gang og anbefaler andre å gjøre det samme! :) TS4lyf
 
Klokkeriet drukner i salgsannonser for tiden. Auksjon på reim til 100kr...og idag en Monaco Sixtynine til 52k...fram med Ibuxen.
Får for tiden kun opp en blanding av diskusjon og salgsannonser der for tiden. Føler det er kun annonser da. Får ikke valgt kun diskusjon prøvd flere ganger. Ikke vits i å gå inn der.