Klokkeriet

Blir også meget spesielt når "profilert" person lager en post om han skal bli eller melde seg ut. Må være deilig å lese alle hyllestene om å bli utover dag/kveld. Latterlig :confused:

Men jeg synes det er litt sjarmerende med førstepostere og nye klokkeinteresserte som ber om råd/svar. Det er viktig - vi har alle vært der.

Kjøp/salg og kunnskap føles tryggere her inne, så jeg håper aktiviteten her inne opprettholdes.
 
Slik det har blitt på Klokkeriet er jeg bare enda mer her inne. Begynner å bli lei Klokkeriet. Håper og er veldig sikker på at aktiviteten her holder seg om ikke tar seg opp:)
 
Ny Blir også meget spesielt når "profilert" person lager en post om han skal bli eller melde seg ut. Må være deilig å lese alle hyllestene om å bli utover dag/kveld. Latterlig :confused:
Haha ja det er meget spesielt. Er lissom en helt uunnværlig kilde til kunnskap
 
Jeg er forholdsvis ny på både klokkeriet og som medlem her inne.
Jeg har riktignok vært her inne å lest poster i noen år, men ikke medlem.
Klokkeriet blei jeg invitert inn rett før jul.
Må si jeg er enig med de lenger opp i tråden her att nivået er skyhøyt over klokkeriet. Og håper att folk opprettholder trykket her. Alt føles mer seriøst her inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Har faktisk vurdert å lage en tråd om Klokkeriet her selv. Selv om jeg ikke har spesielt høy postcount her inne, er jeg en lurker som bruker flere timer i uka på å lese her, og jeg synes det virker som aktiviteten her inne har gått betraktelig ned de siste månedene (dette kan sikkert @Jon Henrik bekrefte/avkrefte hvis han føler for det).

Det stemmer hverken ift. til tallene fra Analytics eller statistikken fra forumet på tråder/innlegg :)
 
13392823_1728580677399998_2099655209_n.jpg


Nuff sauid
 
Jeg ble heldigvis medlem på TS lenge før jeg hørte om Klokkeriet. Mitt medlemsskap i Klokkeriet varte i nøyaktig en og en halv dag. Hele newsfeeden var full av DW, Triwa, fakes og kverulanter. Det er sikkert masse flinke folk på Klokkeriet også, men for min del ble det litt sånn som Egon vs Maemo. Sonen er et forum med god takhøyde, men hvor de som skriver stort sett faktisk har peiling på det de uttaler seg om og brukerne bidrar til forumet. Jeg opplevde at Klokkeriet ofte var stikk motsatt.

Komikeren Danny Bhoy har en fantastisk analogi på dette: "A motel is like a hotel in the same way a McDonald's is like a restaurant." Bytt ut "motel" med Klokkeriet og "hotel" med TS så er du der.
 

Jeg synes det er problematisk når en såpass kommersiell aktør opererer på Klokkeriet i ly av å være "nøytral". Eller gjorde det da jeg var der, meldte meg ut for et halvt år siden. Vi vet alle hvem dette er (men kvier oss kanskje for å nevne navn, da aktøren er knyttet opp mot Tidssonen i form av annonsering/sponsorat). Her er vi midt i FB-problematikken og etiske vurderinger som ligger bl.a. i Vær varsom-plakaten punkt 2.6-2.8. Det gjelder kanskje ikke FB, men faen heller; det er lov til å ha litt integritet selv om du ikke er formelt pålagt gjennom diverse plakater og lignende.
 
Redigert:

Admin Morten sitt svar på tiltale var vel faktisk at dette ble ordnet på hans eget initiativ, og Urmaker Thorbjørnsen etter det jeg kjenner ikke ha betalt et rødt øre for dette. Jeg syns det er vanskelig å forholde seg til spekulasjoner og løse rykter utover dette.

@SpaceCowboy : Facebook-grupper er nok ingen ideell plattform for næringsinteresser og private å "sosialisere", men Urmaker Thorbjørnsen er vel strengt tatt ikke akkurat en som har forsøkt å seile under falskt flagg. Snarere tvert i mot.

Da er det kanskje mer kritikkverdig med bransjeaktører blottet for informasjon om sitt virke på sine Facebook-profiler (eller uten å gi uttrykk for hvem de er i det de skriver), som opererer eller har operert i samme gruppe. Det tror jeg helt sikkert det er mange som ikke har fått med seg.

Angående fronting av merker, er nok virkeligheten den at det å ta inn et merke – eller for en liten aktør å få tillit fra et merke – kan være en prestasjon som krever en del engasjement og hardt arbeid. Jeg syns ikke det er noe unaturlig eller ikke-genuint ved at en forhandler fronter sine merker (så sant man ikke farer med løgn). Vurderingen av klokker er langt på vei subjektiv.

Ja, jeg er enig i at visse aktører (inkludert Urmaker Thorbjørnsen) kan være litt slitsomt aktive med å poste stoff og info om klokker jeg personlig ikke nødvendigvis har så stor interesse av (og hvor det kan være et næringsartet motiv). Og man får alt i trynet – det er jo litt sånn Facebook fungerer.

Men jeg irriterer meg kanskje minst like mye over reaksjonene det fremprovoserer fra enkelte, hvor det tidvis er de som påberoper seg å sitte med fasit på hvilke klokker som er bra og dårlig, basert på kriterier som jeg vet i realiteten er ganske naive.

Og for all del – nevn "aktøren" gjerne med navn. Hvem som evt. har kjøpt et banner eller to her i fortiden (eller har en kampanje gående), bør være helt irrelevant ift. hva som skrives på forumet :)

Angående Klokkeriet generelt, syns jeg utviklingen har vært bra. Forum? Nei, det er en Facebook-gruppe, med alt det dette innebærer av positive og negative følger.

Jeg er ikke alltid enig i linjen admins legger seg på, men klarer å respektere de avgjørelsene som tas. Kanskje er det streng moderering og litt "jernhånd" som må til for å holde det hele sammen, hvem vet.

Syns også det er problematisk med sammensuriet av bransjeaktører og private, som bidrar til å skape en atmosfære og dynamikk som jeg personlig syns er litt slitsom.

Men netto syns jeg Klokkeriet er en positiv greie, hvor klokkeinteressen spres til et bredt publikum :)

Anyway, det er mine 2 cent om Klokkeriet :)
 
Jeg ble invitert til Klokkeriet for en liten stund siden og meldte meg inn. Det er jo en helt annen verden enn TS, men også sted med lavere terskel for et innblikk i galskapen. Har også sett flere bekjente i gruppen som jeg ikke visste var interesserte i klokker. Så da blir kanskje den obligatoriske tørrpraten litt mer spennende neste gang jeg treffer på en av de.

Må også ærlig innrømme at jeg humret godt av en salgsannonse jeg kom over. Selger skrev i annonsen at klokken hadde x-antall juveler og flere i kommentarfeltet påpekte at de ikke så noen juveler på klokken. Lol, men vi har vel alle vært der!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Klokkeriet fungerer bra nok som underholdning/tidsfordriv for min del.
Aldri vært noen stor "poster" på noe forum, men jeg leser og får med meg veldig mange tråder og er vel ikke tvil om at jeg trives bedre her. :)
 
Forsåvidt greit at den slettes. Den har jo ikke selgers tag, men din ("...den har Rød tag..."). :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta