Klokkeriet

Medlem
18. feb. 2015
Innlegg
583
Hvem er på Klokkeriet?

Og hva tenker dere om TS i forhold til Klokkeriet? Pros/Cons?
Tråden kan også brukes til å diskutere ting relatert til Klokkeriet.

For min del har jeg blitt mer og mer glad i TS. Det er jo tross alt et forum og enklere å navigere og bla gjennom gamle tråder etc. Klokkeriet syns jeg var triveligere før når det ikke var 15 000 medlemmer. Da var det alltid samme folka som diskuterte. Nå ser jeg at det er mange av de gamle som ikke er like aktive.

Et nettforum og en FB side blir jo ikke helt det samme men, jeg holder iallefall en knapp på TS.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta, andr og Bond
Klokkeriet er blitt bedre siste året med seriøse administratorer. I 2015 herjet det administratorer og moderatorer som solgte franken-Rolex som originale Rolex og en hver protestant ble blokkert fra gruppa. Var også etter jeg ble kastet ut en svindelsak med bruker og administrator, så egentlig ville vesten en periode. Da var det 4000 medlemmer. Etter mer seriøse folk tok over Klokkeriet har medlemsmassen økt med 11000, til nå 15000. Er enig i det du sier at det er blitt litt mange.

Tidssonen vs Klokkeriet bør ikke være en sammenligning en gang. Her på TS har vi en eier som bidrar med innholdsrike dybdeomtaler av snasne ur, billedomtaler av messer og forhandlere samt en god nettbutikk. Forumdelen er meget bra med en brukermasse med høyt kunnskapsnivå, som egentlig ikke er sammenlignbart med Klokkeriet i det hele tatt. Klokkeriet har selvfølgelig noen kyndige medlemmer de og, men majoriteten er folk som er nye i klokkegamet (som forøvrig er greit, vi har alle vært nubs, men blir slitsomt lese gjennom 20 forskjellige spørsmål om Invicta er bra hver dag, dette slipper vi på TS.)

Men ja, jeg er blitt nylig medlem av Klokkeriet igjen. Det er en grei gruppe med folk som deler samme interesse som oss her inne, men det er vel ingen tvil hvem av plattformene jeg henvender meg til dersom jeg har et spørsmål jeg selv ikke klarer finne svar på f.eks Google
.
 
Enig der det var litt vilt en periode. Og husker han som startet Klokkeriet solgte vell en haug med Datejust. Helt klart veldig seriøse og ryddige admins nå. Men syns og det blir veldig mye "tulleinnlegg" som tar veldig mye plass. Og veldig mye salgsinnlegg som man må bla igjennom. Og ikke akkurat bare interessante ur:p

De 2 plattformene kan helt klart ikke sammenlignes enig i det. Dette er jo et forum og fb er jo ikke lagd for å brukes som forum. Så et forum er jo mye ryddigere.

Enn annen ting jeg liker med TS at man kan sitte mer i "ro og mak" og kose seg med de forskjellige trådene. Man sitter ikke på Facebook lissom.
 
Klokkeriet er vel eneste forum jeg vet som kaster ut folk på grunn av aktivitet på helt andre forum. Seriøse og ryddige admin... tja... Siden påstand uten bevis bare er drittslenging, så postet jeg ett bilde av CFB butikken i Paris på en annen Norsk klokkkeforum (Tidsindikator) på facebook, noen kommenterte "Grail" og ble kastet ut ikke av det forumet det ble publisert på, men av klokkeriet med beskjed om at kommentaren på Tidsindikator var årsaken. Men de reelle koblinger mellom enkelte CFB representanter i Norge og klokkeriet kommer vel for en dag.
 
Klokkeriet er vel eneste forum jeg vet som kaster ut folk på grunn av aktivitet på helt andre forum. Seriøse og ryddige admin... tja... Siden påstand uten bevis bare er drittslenging, så postet jeg ett bilde av CFB butikken i Paris på en annen Norsk klokkkeforum (Tidsindikator) på facebook, noen kommenterte "Grail" og ble kastet ut ikke av det forumet det ble publisert på, men av klokkeriet med beskjed om at kommentaren på Tidsindikator var årsaken. Men de reelle koblinger mellom enkelte CFB representanter i Norge og klokkeriet kommer vel for en dag.
Hæ? Det er jo meget vilt å bli kastet ut pga av noe sånt. Var dissing av CFB årsaken da eller? Jeg sa de var ryddige, det er de til en viss grad, men jeg er også enig i at enkelte episoder er noe spesielle. Kan lissom aldri føle seg helt trygg, sier man noe feil kan det være rødt kort. Føles litt som at man er velsignet med et medlemskap der av og til. Men for all del bra at det er regler der.
 
Det er synd å se hvordan enkelte utnytter uvitenhet for å tjene penger på salg der, og hvordan deler av medlemsmassen (i hvert fall den aktive massen) ikke har noe problem med det. Dårlige varer blir solgt langt over reel verdi på det som selges, spesielt via auksjoner. Det er åpenbart at noen utnytter seg av dette, og det er moralsk forkastelig i mine øyne. Selvsagt er folk ansvarlige for å gjøre undersøkelser selv, men å utnytte at enkelte mangler evner til kritisk tenkning er langt over grensen. Ser at noen av administratorene problematiserer det, så man kan jo håpe på en endring.

Dog dukker det opp morsomme innlegg der av og til. Det drukner dessverre litt i svada, men noen av bidragsyterne der er jo åpenbart kunnskapsrike.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Ble kastet ut da jeg stilte spørsmålstegn ved at en admin fisket etter tips om å unndra mva på en klokke som skulle kjøpes gjennom Danmark, dette etter jeg satt "nådestøtet" som fikk kastet ut han som solgte franken DJ. Like greit i grunn, admins er ikke mer ryddig nå en før tror jeg.
 
Det er som jeg alltid har sagt...
Klokkeriet:

deliv01-465x348.jpg


Tidssonen:

6ca956e5001cfd05c95f512ca132c806.jpg


;)
Edit: Glemte smilefjes...
 
Redigert:
Relasjon mellom klokkeriet og CFB har vært omsnakka litt tidligare.

http://www.tidssonen.no/forum/threads/carl-f-bucherer-tråden.33465/

Skal vel vel ikkje mykje tankekraft til før ein veit kvem det er snakk om.
Vedkommande var og kjendt for å pusha Oris...

Ellers tykjer eg beskrivelsen om bilkræsj over er glitrande? Kjenner meg att der....
Nei, de mørke koblingene er fortsatt skjulte påstår jeg. Hele sannheten kommer vel fram, ikke bare de delene som har kommet ut allerede.
 
Har faktisk vurdert å lage en tråd om Klokkeriet her selv. Selv om jeg ikke har spesielt høy postcount her inne, er jeg en lurker som bruker flere timer i uka på å lese her, og jeg synes det virker som aktiviteten her inne har gått betraktelig ned de siste månedene (dette kan sikkert @Jon Henrik bekrefte/avkrefte hvis han føler for det).

Jeg tror mye av "skylden" kan legges på Klokkeriet.
Ja- det er lettvint å sjekke FB for å få sin daglige horologiske fiks, men jeg håper ikke folk slutter å bruke TS av den grunn. Kvaliteten på både klokker og innlegg her inne ligger jevnt over mange hakk høyere enn på Klokkeriet- i tillegg til at et klassisk forum er mye ryddigere og langt mer behagelig å lese.

Mine to øre..
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo og Rød
Relasjon mellom klokkeriet og CFB har vært omsnakka litt tidligare.

http://www.tidssonen.no/forum/threads/carl-f-bucherer-tråden.33465/

Skal vel vel ikkje mykje tankekraft til før ein veit kvem det er snakk om.
Vedkommande var og kjendt for å pusha Oris...

Ellers tykjer eg beskrivelsen om bilkræsj over er glitrande? Kjenner meg att der....
Vet godt hvem du mener. Han er også sterk motstander av å kjøpe brukte ur. Alle klokker skal kjøpes ny hos AD.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Bears