Klokkeplaner for 2019

Har kjøpt bolig og slanket boksen grunnet det. Er foreløpig godt fornøyd med en skx013 på hånda, men søken etter den evige keeperen fortsetter. Krysser fingrene for en 40mm pelagos eller kanskje en BB58 som ikke prøver å se gammal ut.. Etter det kan jeg glemme TS og begynne å dyrke hobbyer som invistorene ikke bryr seg om.
 
Muligens bytte ut 16808 mot 5513/16520. Ut over dette, få servet alt i vintage boksen og kjøpt meg en ny/nyere slank beater.

Ellers beholde alle mine dykkere og nyte at flippefoten ikke rykker lenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Det er ingen store planer på innkjøpsfronten. Hyttehandel har satt dype spor i den likvide reserven.
Derimot er planen å finne på noe morsomt med denne som jeg har liggende.
2.JPG


8
 
Vanskelig og selge, men 116710 ut?
Usikker på om maxicase var noe for meg. Day date kanskje inn, eventuelt AP 15450. Året er ungt, mange muligheter til å ombestemme seg.
 
Veldig fornøyd med POen, men kunne godt tenkt meg noe med farge i tillegg. Tenker enten den nye Hydroconquesten i blå, eller en Tudor GMT
 
Håper og satser på 126710 BLRO. Ellers tror jeg det blir et rolig år fir min del. Pam 1312 tror jeg kanskje blir byttet i noe annet da Panerai blir for stort for min del. Men vet ikke hva som evt skulle erstattet den.
Edit
Da er jeg halvveis i mål allerede for 2019. Nå er det å få byttet Pam 1312 med noe. Den blir dessverre for stor for meg. Liker det ikke men sånn er det. Skummelt dette når ting går for fort kan det jo kanskje balle på seg med flere handler.

samling klokker.jpg
 
Planen for 2019 er å selge en Visodate og bygge videre på en ganske slunken klokkekonto.
Vurderer også å selge min Seamaster 2255.80, og å kjøpe noe fra Nomos. Det er ikke lett å bestemme seg for om jeg vil selge, eller hvilken Nomos jeg har mest lyst på. Det blir nok flere turer til Urmaker Næss...
Disse er blant kandidatene:
130-tangente-38-datum-3d-front.jpg
380-orion-38-datum-3d-front.jpg


Ellers håper/tror jeg det dukker opp en anledning for en lokal GTG, eller flere.
 
Eg har noken klokker i boksen som egentlig ser for lite armtid så burde kanskje selge noken .

Har ingen planer om nye , men mulig der kan dukke opp en seiko tuna eller en ny speedmaster.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Å prøve diverse klassikere:
- IWC flieger mark XVII
- Omega Speedy
- JLC Reverso
- IWC ingy
- annet gøy

PO 43,5 er betalingsmiddel per nå. Høy sirkrate. Målet er testing. Si fra om bytte opp/ned er aktuelt (stort sett ned for nevnte alternativer).