Klokkeplaner for 2019

Jeg skal ha en Panerai på 47mm! Gjerne 372, 422 eller en lignende. Gullvisere og sandwich!
0AADC853-39EF-488D-8994-BED5E130285D.jpeg

Vanskelig. Synes samlingen er ganske bra per nå.

PAM 372, PAM 233 og Milgauss er mine favoritter, og blir nok værende.

Speedy, Tudor Black Bay Harrods og 116610LN er alle kandidater for salg om noe nytt skal inn.

Jeg mangler en Radiomir av noe slag. Panerai er det merket som gir meg mest klokkeglede.

Jeg ønsker meg en Daytona C, men står ikke på liste noe sted, så det er nok bare å glemme.

Pleide å være en flipper. Har ikke solgt klokke på veldig lenge nå. Planlegging er gøy. Jakten er gøy. Kjøp er gøy. Salg er kjedelig.

Regner med at samlingen kanskje utvides med en Explorer 2 (polar) helt på tampen av året... men da må Montblanc’en ut :(

Edit:
Ja, da var MB solgt :) Explorer II (polar) rykker stadig nærmere, og kan fort bli med i familien på tampen av 2019. Jeg er usikker på om jeg heller skal sikte meg inn på en GMT Master II, men synes pr. i dag at polar har mer særpreg. Dessuten er jeg redd GMT Master II kan bli for "lik" Yacht-Master (samme størrelse, lenke og skive, men ulik farge og bezel).

Til slutt: Ingen jul uten ønsker ;) Har fått så sinnsykt sansen for Day-Date 40 i hvitt gull, presidentlenke og hvit skive!
Med mindre det kommer seilende 300+ laken fra intet, kan denne kanskje bli et langsiktig sparemål. Time will show...

I utgangspunktet er jeg fornøyd med det jeg har. 2018 var relativt rolig for min del. 2019 tror jeg blir enda roligere. Hvis det dukker opp en Skydweller til retail en plass er det nok mulig jeg slår til. Tulleprisene på bruktmarkedet vurderes ikke et sekund. Hvis ikke Skydweller dukker opp frister det med en DJ41 eller kanskje en Portugese 7-days igjen. En nydelig klokke med høyst diskutabel kvalitet på urverket.

Men ting blir jo aldri som man tror... :rolleyes:

I 2019 er planen å få brukt klokkene i en naturlig rotasjon - dress, vintage, beater, diver.

En diver kom inn i 2018, og svært fornøyd med det.

Kanskje finner jeg riktig kronograf til samlingen, eller kanskje det helt spesielle uret for samlingen dukker opp? Eller en winder?

I 2019 er planen å få brukt klokkene i en naturlig rotasjon - dress, vintage, beater, diver.

En diver kom inn i 2018, og svært fornøyd med det.

Kanskje finner jeg riktig kronograf til samlingen, eller kanskje det helt spesielle uret for samlingen dukker opp? Eller en winder?

Jeg tenkte også at jeg "manglet" en kronograf i samlingen, helt til kona spurte treffende: "Når brukte du sist en stoppeklokke?!" Ble svar skyldig, kan man si. Men, har vel landet på å gå for klokker som gir x-faktor på hver sin måte til mitt bruk. Kjøp noe du virkelig liker, og som har de komplikasjonene du setter pris på! Sekundviser og dato er noe jeg ofte "trenger", selv om min Panerai ikke har dato. Men den er så kul at dato ikke er et savn. Lykke til med å finne neste kandidat til samlingen :)

• Liker
Reaksjoner: Galakse
Enkelt og greit; 126710BLRO og Panerai 682, og beholde det jeg allerede har.

Førstnevnte er prisgitt ADs goodwill, den andre må jeg nok lete litt etter med mindre jeg i et svakt øyeblikk går på en «Bjerke-smell» :eek:

Det sagt, jeg kjenner en utrolig kløe etter noe motorisert moro i form av RS, M eller AMG-innpakning. I så fall kan det jo bli litt endringer i både bilpark og klokkeboks :D

Jeg tenkte også at jeg "manglet" en kronograf i samlingen, helt til kona spurte treffende: "Når brukte du sist en stoppeklokke?!" Ble svar skyldig, kan man si. Men, har vel landet på å gå for klokker som gir x-faktor på hver sin måte til mitt bruk. Kjøp noe du virkelig liker, og som har de komplikasjonene du setter pris på! Sekundviser og dato er noe jeg ofte "trenger", selv om min Panerai ikke har dato. Men den er så kul at dato ikke er et savn. Lykke til med å finne neste kandidat til samlingen :)

Du har nok rett, samtidig har jeg lyst til å finne den riktige kronografen for meg. Om det blir en ny penklokke, en klokke til bruk på Speedway-tribunen eller et typisk ikon, det får tiden vise.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg