Klokkeplaner for 2019

12 nye håpløse måneder på ventelister :(

waiting.jpg
 
Siden det ser ut som det blir utskifting av bolig i løpet av neste år blir klokker sisteprioritert. Planen er at det ikke blir så dyrt med bolig at Speedmasteren må gå.
 
  • Liker
Reaksjoner: OldemorsPiquet
Inn:
Hus
Tudor BB58

Ut:
116610LN
Tudor GMT Pepsi
Seiko SLA017

"Keeper":
16710
 
Her kunne jeg selvsagt listet opp et lite knippe klassikere som har fristet over lengre tid, men klok av skade (les. Klokkeplaner 2018-tråden) så går jeg for "nyte det jeg har og bruke pengene til mer fornuftige ting*"


*fornuftige ting er her definert som hva enn min samboer mener er mer fornuftig enn klokker i gjerningsøyeblikket. F.eks lamper til den allerede lyse stuen eller en doodle-doo valp som uforklarlig nok koster 52 ganger mer enn den forrige hunden.
 
Redigert:
Inn..
Huff begynner bli litt gammel da man vurderer en FP.Journe eller Lange&Søhne.
Kanskje noe mindre uavhengig merke men er nok da et tapsprosjekt.
Ut..
SD4k forsvinner nok sammen med Ed White speedy, noe må ut hvis noe kommer inn..
 
Tudor Black Bay 36 med sort skive.

Ble frelst etter et hyggelig besøk hos Bjerke for noen uker siden. Den satt som støpt.
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg
Går inn i 2019 etter å ha barbert ned klokkebanken til Speedy Tuesday 1 og Nomos Club (Incoming!), samt en G-Shock. Det åpenbare som mangler er kanskje noe Seiko i blått? En GS quartz, kanskje? Eller en håndjaget Farer? Time will show...
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Selge IWC Mark XV (eller bytte til noe mindre) og Hamilton W10.
Få tatt service på King Seiko og kanskje 6306.

Lære meg å skru på hobby basis. Bli bedre klokkefotograf.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
.......... Eller en håndjaget Farer? Time will show...

Ble litt nysgjerrig på denne merket jeg:rolleyes:

Selv tror jeg det må bli en kronograf på meg i 2019. Skal jeg gjøre enda et forsøk på Speedy Pro eller en annen Speedy? Kanskje en El Primero eller hvorfor ikke en Breguet XXI?
 
  • Liker
Reaksjoner: frj og Ringeklokke
2019 blir forhåpentligvis året jeg får min første AP, men basert på tørken tviler jeg vel egentlig på at det blir noe av...
 
Med nyankommet barn og utgifter forbundet med dette tror jeg ikke det blir mulig med noe særlig spennende nytt neste år.

Black Bay GMT, Speedy og OP39 med hvit skive står på ønskelista. Så får vi se.

Skal forsøke å kvitte meg med klokkene jeg ikke bruker noe særlig som bare ligger i boksen. Det kan generere opp litt cash