Klokkeplaner for 2016?

Planen for 2016 er at en eller annen relativt rimelig sporty variant skal inn.
Black Bay og Omega Seamaster SMP eller Planet ocean er vel mest nærliggende, med mindre jeg kommer over en Nomos Ahoi.
 
Bygge samling av alle hvitt gull rolexer og så gult-gull, hittils er det ikke dritlett ;)
Daytona hvitt er i boks, sub/YM II er neste ut
 
Ingen konkrete planer men har lyst på en Omega seamaster 2254.50. En dressklokke hadde også vært greit men innenfor levelige summer pr idag er det ikke noe som frister, for ikke levelige summer frister Portuguese mest.
 
Min plan før neste år er att min sorte Exp II ska få en hvit broder :)
T8XRG3p.jpg

H3kdtLA.jpg

LdTljoe.jpg

EH1wW45.jpg

3oQ7FHV.jpg

M5ld6Aw.jpg

EN5yZkl.jpg

KIh9SIh.jpg


Man måste hålla vad man lovar :D
 
Er på jakt etter noe som skiller seg ut i boksen. Solgte Daytona i 2015, og planen har vært å få inn en rimeligere klokke. Svart keramisk Tudor kan kanskje oppfylle mine krav til noe annerledes. Nytt materiale og den kan fylle plassen som den "tøffe" i boksen:)
 
2016 - nedtrappingsåret.
Jeg skal selge meg ned fra 3 til 2 klokker. Ganske utrolig med tanke på de samlingene jeg har hatt og hva jeg har i dag. Exp 1 beholdes - Glasshutte eller GP skal ut. Da sitter jeg igjen med en allrounder og en dressklokke. Trenger man egentlig mer?
 
2016 - nedtrappingsåret.
Jeg skal selge meg ned fra 3 til 2 klokker. Ganske utrolig med tanke på de samlingene jeg har hatt og hva jeg har i dag. Exp 1 beholdes - Glasshutte eller GP skal ut. Da sitter jeg igjen med en allrounder og en dressklokke. Trenger man egentlig mer?
Ja! Sjokk og vantro! :eek:
Beater
Badeklokke
Bad ass
Bordellklokken ;)
Vintagealibiet
Kronografen
Rem-bytte-klokken
Klassikeren (Sub)
etc :D
 
  • Liker
Reaksjoner: quaoar
2016 - nedtrappingsåret.
Jeg skal selge meg ned fra 3 til 2 klokker. Ganske utrolig med tanke på de samlingene jeg har hatt og hva jeg har i dag. Exp 1 beholdes - Glasshutte eller GP skal ut. Da sitter jeg igjen med en allrounder og en dressklokke. Trenger man egentlig mer?


GO ut ;) Når jeg testen GP´n i en times tid fikk jeg veldig godfølelse, og trenger den vel til firmafester og lignende ;) Hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: The Player
Playern er blitt gal:) nei, selvfølgelig trenger du ikke mer. Men så, hva trenger du egentlig. Dette handler ikke om hva man trenger, men hva man ønsker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Ingen endringer. Det ble to nye ifjor.
Nyttårsforsett er forøvrig å ikke kjøpe noen nye gjenstander i 2016. Vedlikeholdsrelatert og kostholdsrelatert er tillatt.
Kansje kan jeg begrave samlergenet i 2016? Kansje vil det kun vokse som en ond byll slik at 2017 blir eventyrlig?
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
To klokker på blokka: En ny Rolex 114060 og forhåpentligvis en ny oppgradert Daytona. Vi får se hva Baselworld har å by på.
Håper også på en ny Explorer på 36mm- kommer den så må den inn. Irriterer meg at jeg byttet bort en 114270 for å få på plass en Hulk som senere ble byttet i en 116300 som senere ble solgt:)
 
Playern er blitt gal:) nei, selvfølgelig trenger du ikke mer. Men så, hva trenger du egentlig. Dette handler ikke om hva man trenger, men hva man ønsker.
Tror ikke han er blitt gal, men jeg har sett noen nye bilder av ham på nett, syns har ser litt gammel ut, og kanskje litt grinete? :p



Forøvrig planlegger jeg å kjøpe en Daytona. Kjekt å ha lissom.
 
2016 - nedtrappingsåret.
Jeg skal selge meg ned fra 3 til 2 klokker. Ganske utrolig med tanke på de samlingene jeg har hatt og hva jeg har i dag. Exp 1 beholdes - Glasshutte eller GP skal ut. Da sitter jeg igjen med en allrounder og en dressklokke. Trenger man egentlig mer?

Räcker med mobilen ;)
 
Tror ikke han er blitt gal, men jeg har sett noen nye bilder av ham på nett, syns har ser litt gammel ut, og kanskje litt grinete? :p



Forøvrig planlegger jeg å kjøpe en Daytona. Kjekt å ha lissom.
He-he.
Så ille er det nok ikke - det er mer mitt bruksmønster som ikke forsvarer flere enn to klokker. Jeg kan til og med gå med samme klokka i over to måneder i strekk:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Genta
Min enkle plan er tredelt.:
1) bruke grand seiko hele tiden
2) selge bomkjøpet fra 2015
3) se om jeg finner en rem til grand seiko (Kanskje)

LarsB
 
To klokker har forlatt meg de siste to ukene.. Nå lurker jeg forumet, som gjedda i sivet. Klar til å glefse i meg en Explorer 1 eller en Seamaster 300. Svøm forsiktig, folkens!
 
Det begynner å lukte Bruvik på meg i løpet av året. Kombinasjonen av norsk design og sveitsisk urverk er forlokkende :) (Til tross for hvilket verk som sitter i og verditap)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner