Klokkeplaner for 2016?

TS fenomenet med og sprenge budsjetter har egentlig ikke virket så hardt på meg ennå. Jeg føler at budsjettklokker i pris fra 1-7000kr gir meg enormt mye klokkeglede. Jeg er rett og slett en klokke "hoarder" som de sikkert ville sagt over there... Jeg håper og utvide samlingen med kanskje etterkommeren til skx i prospex serien og kanskje en cocktail time og kanskje en Steinhart osv osv.... Jeg har bare to for meg dyre klokker og det er LLD og Muhle Quadrant og de blir i samlingen. Jeg tror jeg lander rett og slett på at jeg vil ha mange klokker :p Kanskje en Certina DS action finner veien til meg også... Mye vil ha mer enkelt og greit og det er ingen jeg vil skille meg fra hehe
 
Det store målet for 2016 må ver ein Omega Aqua Terra.

Check

019712EB-7AF6-4B97-A2CD-CBD1E5FCDD2E_zpspqdwuiut.jpg
 
Planen for 2016 var en JLC reverso. Var heldig med salget på Bjerke, så duoface er allerede i hus. Problemet er at da røyk de avsatte pengene til restskatt, så den blå Pelagosen må muligens ut.. Burde egentlig tatt opp lån på huset og kjøpt en Lange 1 Moon Phase.
 
Hyffsen på et dress ur, 116234 eller en master control. Noe må ut, før noe blir kjøpt. Kanskje en av gmt'ene ? Bare februar enda så det er god tid :)
 
Gjorde kort prosess og realiserte planen med en AP RO 15300 i januar. Tviler på at jeg får fylt klokkekontoen til PP 5167- nivå innen året er omme. Dersom jeg hadde klart det tror jeg at dama ville takket for seg...

Vi har alltids 2017 :)
 
Siden første del av planen for 2016 nå er realisert, gjelder det å oppdatere både planer og mål. For å bevare freden i heimen inkluderes nå min bedre halvdel i planene for 2016:

Datejust eller OP i 36 mm med blå skive så snart lommeboken har kommet seg etter julefeiring
Glashütte Original Seventies med blå skive

Da var del 2 av klokkeplanene for 2016 i boks. Så nå gjenstår det å jakte ned en GO Seventies med blå skive så snart klokkekontoen har kommet seg etter sjokkstart på året.
 
Planlegger å kjøpe en brukt Orient Bambino v3 i hvit som førstegangsklokke, og et ur som kan brukes til mer krevende aktiviteter. Merker allerede at jeg har lyst til å svi av mangfoldige tusen kroner på et ur, dette ser lovende ut. :)
 
Må bare oppdatere litt; bambino er kjøpt. Har nå lyst på en Seiko SKX007 eller en annen stygg fisk. Er veldig fornøyd med min bambino, flott klokke for under lakenet brukt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Libra
Tja, hva skal man si?

Det er et par klokker som fortsatt ligger høyt på ønskelisten; Patek 5726 eller 5726/1 og noe massivt i gull fra en anerkjent produsent av spikerstål – Yachtmaster 116655.

På et eller annet tidspunkt skal en av disse inn, men jeg har ikke lyst til å flippe noe av det jeg allerede har. Det må mao. gjøres noen harde prioriteringer, og det er jo ikke sikkert at kona blir like fornøyd dersom konebilen plutselig er byttet ut med en el-sykkel og Patek :D

Jeg er også meget forelsket i JLC Grande Reverso Duo og Grande Reverso Calendar – og “trenger” et flott dressur. Kanskje JLC duger som eksklusiv ventepølse i påvente av noe større? Eller kanskje jeg skal gå for en noe rimeligere Radiomir?

Fortsettelse følger :)

Denne planen gikk rett i dass, godt det er 10 måneder igjen av 2016....

IMG_0074.JPG


Ny bil ble det også, ikke til konemor - men til meg :D
 
Är på jakt efter en kronograf med brun urtavla. Speedmaster professional med safirmacka finns i brunt så den ligger högst på önskelistan. Tips till alternativ mottas med tacksamhet (kronograf, ca 42 mm, brun urtavla). Funderar också på att flippa en seamaster SMP 300 då jag har fått dilla på krono's.

Något med El Primero måste också in så fort som möjligt!!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oscr
Planen for året var å (1) kjøpe en klokke ifm mitt tredje avkom. Og så skulle det (2) en Oris 65 inn, og utover det (3) ingen klokker over 5.000. Har hatt noen klokker i litt høyere prisklasser det siste året, og selv om det er en klar korrelasjon mellom pris og kvalitet, så har jeg vel endt på at det er mye kult nok i lavere prisklasser også.

(1) - check. Omega Constellation inn.
(2) - check. Oris 65 på plass.
(3) - godt i gang:
CHipVWA.jpg
 
Jeg klarer fremdeles ikke å få taket på Rolexer, så må nok på befaring i den verdenen i 2016 for å finne ut av om dette er noe for meg. Shortlisten er en 114060 eller en 116520...

Dersom klokkekontoen settes i sport så kan det fort hende at overnevnte blir vraket til fordel for en 5167A...... :D
Jøss! Jeg var såpass clairvoyant i Desember ja! Er jo old news nå, men Rolex ble vraket til fordel for PP... Strålende fornøyd! Dog lurer jeg på om jeg skal ta steget opp til enten en 5167R eller en 5164A, men blir nok bare med tanken :)

 
Usikker om det blir noe mer i boksen i år. Kunne tenke en speedy pro og Reverso 976, men det kan hende det må vente. Explorer II har blitt brukt stort sett hele tiden etter jeg kjøpte den sommeren 15
 
Vurderar Sjokotona, men stygt redd for at den vert for fin til kvardagsbeater slik som Hulk'en er no....
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Vurderar Sjokotona, men stygt redd for at den vert for fin til kvardagsbeater slik som Hulk'en er no....
Hva legger du i hverdagsbeater da? Er det mye drit og tyngre arbeid etter jobb, så har du jo sikkert en SKX til slikt.
Så sjokotona - go for it!