Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Ny episode! Denne gangen med Radium Instruments i studio :)

Hva heter Hans på instagram? :)
 
Fersk episode! Denne gangen med Hans Wang, som en del sikkert kjenner igjen fra kommentarfeltene på Klokkeriet på Facebook.
Sjekk bilder av samlingen her, om du lurer på noen av klokkene vi prater om.

NERD! På en meget positiv måte. Artig episode (y)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Tirsdag betyr ny episode! Denne gangen snakker vi litt om alt. Prisene på hypeklokker, de største nyhetene fra Geneva Watch Days og et samarbeid mellom Bucherer og Sotheby's. Samt Dufours Wikipedia for klokker: Horopedia.

Vil også gjerne oppfordre til å rate Klokkelandslaget i din podcastspiller. Det hjelper oss mye! Samt abonnere på Youtube, for de som foretrekker videoformatet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bromle og Henrik C
Flott episode i dag!
Opplevde også at telefonlinjen var betydelig bedre enn forrige gang det var over telefon.

Tipper det er produsenten som har hatt mer tid til å pusse :) Begge ganger er det brukt samme setup med opptaker og Røde mic. Men rommet er ikke ideelt med mye klang.

Neste uke er vi tilbake i studio :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Koser meg med podcastene! :D
Et lite ønske, (kan hende jeg ikke har lett og ikke funnet, på websiden, men det er likevl relevant);
Fordelen med video er at man kan legge på bilder/video av de aktuelle klokker man snakker om, samt tekst med modell/referansenummer. Det hadde gjort det både mer interesant å se på og visualisere klokkene man snakker om. Når det googles/blas på weben er dette også noe man kan vise frem tenker jeg.. (Kanskje tekniske eller opphavsrettslige ting som gjør det vanskelig, men er vel bare å undersøke og ha tungen rett i munnen?)
Hadde ikke vært noen ulempe med opplisting av nevnte klokker i teksten under video også, gjerne med linker (inkludert til artikkel på eventuelle artikler/tråder på tidssonen.no).
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Flotte greier ja. Et ganske annet nivå enn det klokkepodden driver med. Mulig at jeg er en dinosaur, men hvem i huleste er producer Michael, og hva har han med klokkeinteresse å gjøre??
 
Hehe, ser sånn ut. Passer bra inn da, er jo ikke måte på hvor kult, tøft og rått det er med steiner og bling på NBA-spillere. Joachim Bjerke er jo helt komisk redd for å si ett kritisk ord om sine leverandører, og han andre programlederen prater jo bare vås.
Nei, tommel opp til klokkelandslaget!
 
  • Liker
Reaksjoner: pistasjkis og kire
Ja til mangfold! Klokkepodden (Bjerke-podden) er veldig tro mot sine merker, men de har hatt mange bra gjester som gjør de verdt og høre på. Klart Klokkelandslaget er hakket hvassere, men det er viktig at de andre har noe å strekke seg etter. Keep up the good work! Gledes hver tirsdag når ny episode kommer
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Ja til mangfold! Klokkepodden (Bjerke-podden) er veldig tro mot sine merker, men de har hatt mange bra gjester som gjør de verdt og høre på. Klart Klokkelandslaget er hakket hvassere, men det er viktig at de andre har noe å strekke seg etter. Keep up the good work! Gledes hver tirsdag når ny episode kommer
Enig i at de hadde en del interessante episoder i begynnelsen, men nivået har falt raskt og nå er det for meg bare drit dårlig. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg begynner å tilhøre en rimelig smal lyttergruppe...
 
Ny episode, denne gangen med @Collettmuller :)
 
Ny episode, denne gangen med @Collettmuller :)
Hvordan i huleste er den Cartier-bezelen ripefri?
 
Koser meg med podcastene! :D
Et lite ønske, (kan hende jeg ikke har lett og ikke funnet, på websiden, men det er likevl relevant);
Fordelen med video er at man kan legge på bilder/video av de aktuelle klokker man snakker om, samt tekst med modell/referansenummer. Det hadde gjort det både mer interesant å se på og visualisere klokkene man snakker om. Når det googles/blas på weben er dette også noe man kan vise frem tenker jeg.. (Kanskje tekniske eller opphavsrettslige ting som gjør det vanskelig, men er vel bare å undersøke og ha tungen rett i munnen?)
Hadde ikke vært noen ulempe med opplisting av nevnte klokker i teksten under video også, gjerne med linker (inkludert til artikkel på eventuelle artikler/tråder på tidssonen.no).

Angående mer klokkebilder og scrolling i video, så skal vi se hva vi kan gjøre innenfor de ressursene vi har i dag :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Fortsatt en trivelig og variert lytteopplevelse. Men jeg forstår ikke helt hvorfor dere sourcer gjester fra klokkeriet når du/dere har Norges beste klokkeforum å plukke gjester fra? Jeg synes det hadde vært langt mer interessant å høre litt fra og om noen av medlemmene her fra TS. Ellers tommel opp :)
 
Fortsatt en trivelig og variert lytteopplevelse. Men jeg forstår ikke helt hvorfor dere sourcer gjester fra klokkeriet når du/dere har Norges beste klokkeforum å plukke gjester fra? Jeg synes det hadde vært langt mer interessant å høre litt fra og om noen av medlemmene her fra TS. Ellers tommel opp :)

Takk for tilbakemelding!

Det ene utelukker ikke det andre :)

Vi har hatt planer om å ha Kevin i studio i lang tid, men det har alltid kommet noe i veien. Endelig fikk vi det til :)

Hans Wang var en mer spontan (men god) idé, da han brått var i Norge på visitt. Vi grep muligheten.

Begge var i studio på samme innspillingsdag, derfor ble det naturlig nok (og ganske tilfeldig) to Klokkeriet-relaterte episoder ganske tett på.