Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Jeg tviholder på min rett til å hevde at det er en vederstyggelighet. ;) Språkrådet og ordboken be damned! :)

Neida… Carry on.
 
Redigert:
  • Haha
Reaksjoner: Nicolai
Spørsmål til Jon Henriks Hjørne, og for så vidt resten av gjengen

Litt kontekst:
Verden går under. Vi får skrudd sammen en Ark/flaskepost i siste liten, der vi kan romme en av alt.
En trompet, ett horn, en kornett, etc...
En løve, en tiger, en liger, etc...
Ett automatisk armbåndsur, ett quartz armbåndsur og ett mekanisk armbåndsur.

Det er bare plass til en av hver ting. Hvilket klokker får plassen, og hvorfor?
Skal du basere deg på historie og "ansiennitet" av merket?
Vil du demonstrere nivået på håndlaget presisjon og utsmykning, eller vil du vise menneskerasens teknologiske nivå innen måling av tid og bruk av materialer i komponenter?
Hvilket komplikasjoner vil gi "mottakeren" av arken/flaskeposten mest forståelse om oss og jordkloden. Sende med en tourbillon for å gi en indikator på gravitasjonsnivået? Sende med en evighetskalender for å si noe om syklusen rundt vår egen stjerne? Eller kanskje en sonnerie komplikasjon for å si ifra at vi har ører?

Du kan selvfølgelig kødde med aliensene og sende opp noe ala Swatch Bunnysutra klokker, som gjør deg eier av menneskehetens største fleip. Valget er ditt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Jon Henrik
Tirsdag! Og ny episode:
 
klokkelandslaget-spesial-haaland-hype-3.jpg


Vi sparker til med en bonusepisode med kommentar til dagens Haaland-lansering, forståsegpåere om klokkemarkedet og nye Nautilus!


 
Fint med en liten ekstra episode til bussturen hjemover.

For min del så tar jeg gjerne mindre pest og kolera. Heller mer av klokker til onkler som føler tilhørighet til 90-tallet, fra produsenter som bruker jeans:LOL:
 
  • Haha
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Apropos Strayer og Certina DS+ "modulærklokker":


Disse så jeg akkurat om en video om fra 2019, som hadde funnet opp akkurat det samme. ;)
 
Apropos Strayer og Certina DS+ "modulærklokker":


Disse så jeg akkurat om en video om fra 2019, som hadde funnet opp akkurat det samme. ;)

Yes, vi nevnte Hegid i episoden som var rett før Strayer :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
klokkelandslaget-spesial-haaland-hype-3.jpg


Vi sparker til med en bonusepisode med kommentar til dagens Haaland-lansering, forståsegpåere om klokkemarkedet og nye Nautilus!



Nå også med video!

 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og sunshine
Tirsdag igjen! Vi prater om mye forskjellig i dagens episode, blant annet GPHG, nye Citizen Promaster Mechanical Diver 200m og en nyhet fra Victorinox. Jon Henrik svarer også på hva "modifisert urverk" egentlig betyr.

 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og Zawatch
FUS på en letter brukt Citizen Mechanical!

Det er helt tullete at denne ikke er tilgjengelig i Norge.
Modellen blir litt mer uaktuell hvis man skal legge til MVA, porto og adm.gebyret til transportselskapene.
I det minste hvis en skal gå ut fra Chrono24 sin pris på est NOK 6900.




QDSC05737.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og kire
FUS på en letter brukt Citizen Mechanical!

Det er helt tullete at denne ikke er tilgjengelig i Norge.
Modellen blir litt mer uaktuell hvis man skal legge til MVA, porto og adm.gebyret til transportselskapene.
I det minste hvis en skal gå ut fra Chrono24 sin pris på est NOK 6900.




QDSC05737.jpeg

Har du hørt med importøren? https://feras.no/pages/kontakt-oss

Som jeg skriver i reviewen, så forstod jeg det sånn at klokken er på lager sentralt eller kan bestilles inn (og selges til norsk listepris). Mulig den også vil bli å finne i noen butikker, men oversikt var ikke klar på tidspunktet reviewen ble publisert. Hør med Feras :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75 og Nicolai
«Live» fra forrige ukes Seiko-event, med flere TS-ere innom ila. episoden!
 
Trivelig episode, og gjerne mer live-pod :)

Kanskje legge litt i stødigere filming, og gode nærbilder av klokker. Jeg synes det er kjekt å se klokkene det snakkes om, og gjerne da med gode nærbilder.
 
  • Liker
Reaksjoner: lahey og Nicolai
Trivelig episode, og gjerne mer live-pod :)

Kanskje legge litt i stødigere filming, og gode nærbilder av klokker. Jeg synes det er kjekt å se klokkene det snakkes om, og gjerne da med gode nærbilder.

Takk! Angående nærbilder og filming så blir det sikkert noe vi greier å fikse til neste gang. Dette var jo tross alt første forsøk ;)