Klokkekjøp 2011

Knapt februar og kjøpt ca 12.000 natoer og zuluer pluss 2 seikoer og 1 steinhart.

Dette lover ikke bra for året.

Eller kanskje det lover veldig bra :p.

Får ta noen bilder senere :D
 
Har kjøpt 3 stk Seiko.(snzh57-snzh55-skz325k2) og 1 stk Hager Commando.
Ønsker meg en Rolex sub,men helst vil jeg ha en Tudor Hydro 1200. Men det får vi se på. Før eller siden blir det nok. Forhåpentlig før men sikkert ikke før siden. :D
 
Breitling Skyracer med svart skive og stål bezelring !!

:DHåper denne er mulig å finne før våren :cool:

Har sett på diverse breitling , men denne liker jeg godt bla på grunn av skiva med god symetri på subdials og mønsteret som stråler ut fra sentrum.
Glasset som buer og fortsetter i samme bue ut over bezelringen gir et flott inntrykk :p

26_-2015371426.jpg


:cool::cool::cool:
 
Det står mellom:

Omega Constellation
Tudor (div)
Rolex Airking
Rolex sub nodate
:cool::cool:

Ps. Elsker denne tråden!
Kudos til trådstarter!


Rart hvordan ting endrer seg. Disse står fortsatt på ønskelisten.
Men pussig nok ble det Chronoswiss Timemaster nå først.
Tenker nok det blir et kjøp til i løpet av året. Tudor, tenker jeg...:cool:
 
Sikret meg en slik i dag. Funky 70-tall:
70sbwsm.jpg


Har for øyeblikket lyst på følgende:

Sinn 656 på desert nato som beater
Heuer Autavia eller Carrera fra 60/70-tall
Omega Speedmaster Pro
Rolex 116000 med sølvfarget skive, evt DJ i stål
GO Panomatic Reserve eller Venue

Hvis jeg kan sikre meg et par av disse i løpet av året blir jeg glad og fornøyd. Her er det diverse prisklasser, så økonomien får styre hvilke det blir.
 
Takk! Gleder meg til å få den i hus. Den på bildet må være NOS siden den ser helt ubrukt ut. Min er nok hakket mer slitt, men det må jo til for å få vintage-feelingen ;)
 
Drømmen om dagen, er for uten den jeg akkurat har bestilt er en Red Sub, meters first. Kan aldri måle seg opp mot Frodo sin mil Sub, men 1680 er ikke så ille den heller.
 
Drømmen om dagen, er for uten den jeg akkurat har bestilt er en Red Sub, meters first. Kan aldri måle seg opp mot Frodo sin mil Sub, men 1680 er ikke så ille den heller.

Gratulerer!
Redsub er helt nydelig. Forøvrig er alle 1680 noe helt for seg selv!:D
 
Misforstå meg rett Frodo, er ikke en Rolex jeg har kjøpt. Bilder og unboxing kommer til uken, men har siklet masse på denne også. Håper noen har inne kan plukke den opp. Trenger ikke du en ny Red Ursa Major?
20508-2.JPG
 
Her kommer min ønskeliste for 2011

- Panerai
- Omega Constellation Pie Pan
- Vintage lommeur til bunaden :)
- Klokkeboks

Blir spennenden å se hva 2011 bringer, PO'n min ønsker seg noen venner å leke med :p Det ser ut som om det blir dyrt å være medlem på Tidssonen, blir jo fristet hele tiden :D
 
:DHåper denne er mulig å finne før våren :cool:

Har sett på diverse breitling , men denne liker jeg godt bla på grunn av skiva med god symetri på subdials og mønsteret som stråler ut fra sentrum.
Glasset som buer og fortsetter i samme bue ut over bezelringen gir et flott inntrykk :p


Filler'n .......nå som denne har liggi lenge hos mr.Rolex så var det en og snappa den rett forann nesa mi når jeg endelig fikk bestemt meg :cry::cry::cry::eek::eek::eek:

26_-2015371426.jpg
 
Halvveis off topic

Hei, ganske ny her (leser mye, skriver lite), men jeg har et spm:

Jeg kjøpte en IWC Port. Auto 7 days i USA i sommer, og må vel innrømme at den kanskje ikke ble helt rettmessig fortollet. Jeg har fått verditakst på den hos Alf Lie og fått den forsikret.

Hvis jeg har den på armen når jeg drar tilbake til USA i morgen, kan tollvesenet i Norge kreve bevis på fortolling eller på at jeg har kjøpt den i Norge - eller er jeg "trygg" hvis jeg kan vise til takst og forsikringspapirer datert før denne reisen?


Og så må jeg jo innom noen sjapper der borte. Er veldig keen på den nye Rolex Explorer I (gjør meg ingenting at viserne er litt korte) eller en brukt Panerai Radiomir PAM210, helst G (ville jo hatt PAM 190, men den tror jeg ikke jeg plutselig finner).

Noe annet jeg burde vurdere?
 
...

Hvis jeg har den på armen når jeg drar tilbake til USA i morgen, kan tollvesenet i Norge kreve bevis på fortolling eller på at jeg har kjøpt den i Norge - eller er jeg "trygg" hvis jeg kan vise til takst og forsikringspapirer datert før denne reisen?

...


Svaret er ganske enkelt: Ja, det kan de. De kan også ta beslag i klokken frem til du kan fremvise papirer på at klokken er kjøpt her eller fortollet inn i landet tidligere.

Men, det problemet løser du veldig enkelt ved at du tar kontakt med tollvesenet ved avreise. Du fyller ut et skjema som du får stemplet og signert av tollvesenet og som dokumenterer at du har klokken med deg ut av Norge. Det stilles da ingen spørsmål rundt klokken. Skjemaet tar du med deg og kan fremlegges ved hjemkomst til Norge, dersom tollerne lurer på hvor klokken kommer fra :)

På generelt grunnlag vil jeg si at vi her på Tidssonen IKKE oppfordrer til å smugle klokker over grensen.
 
Svaret er ganske enkelt: Ja, det kan de. De kan også ta beslag i klokken frem til du kan fremvise papirer på at klokken er fortollet inn i Norge tidligere.

Men, det problemet løser du veldig enkelt ved at du tar kontakt med tollvesenet ved avreise. Du fyller ut et skjema som du får stemplet og signert av tollvesenet og som dokumenterer at du har klokken med deg ut av Norge. Det stilles da ingen spørsmål rundt klokken. Skjemaet tar du med deg og kan fremlegges ved hjemkomst til Norge, dersom tollerne lurer på hvor klokken kommer fra :)

På generelt grunnlag vil jeg si at vi her på Tidssonen IKKE oppfordrer til å smugle klokker over grensen.


Takk for kjapt og konstruktivt svar, tror jeg lar den ligge hjemme, skal bare være på tur til over helgen... :)
 
Ettersom dette er en tråd om ønsker for 2011 så la meg komme med mine:

IWC Aquatimer 2000 (hvit skive)
JLC Reverso Grande Taille

Hvis jeg får skaffet meg disse, tror jeg at jeg er fornøyd........ for i år!!!
 
Ønsker for 2011:

Sinn U1000 S på silikon
Rolex GMT IIc Pepsi
Rolex Explorer II (ny type)

Får jeg realisert én av disse så sier jeg meg rimelig fornøyd med 2011 :)