Klokkekjøp 2011

Om jeg raner en bank skal jeg skaffe meg en Patek og AP..

Uansett skal jeg prøve å få kloa i en Panerai 111 eller 104.
 
Har lyst på et stort ur i år. Kan hende jeg i et svakt øyeblikk kjøper en dustete bentley eller no, men det er mye annet som frister mer. Pam 312 og evt en deepsea er alterativer. Er blitt superglad i rolex, så om jeg virkelig skal ha bare ett ur til så blir det deepsea om jeg klarer å leve med lenken. uvisst.
Nyegamle JlC dykkeren virker også veldig fristende i europa edition.

Det skal i alle fall bli 1 ur til i år.
 
Kjøp av ur 2011

Jeg venter i lengsel og smerte på min "grail". Den befinner seg i Sverige, men er ved hjelp av Fedex på full fart til min dør. Det er faktisk den første gangen jeg har kjøpt et helt ubesudlet ur, men sikkert ikke den siste ;)

Har ikke tenkt å røpe hva det er før unboxing, men skal gi alle de kloke hodene her inne en ledetråd;

Lyden som (engelske) humler lager.

Anyone?
 
Jeg venter i lengsel og smerte på min "grail". Den befinner seg i Sverige, men er ved hjelp av Fedex på full fart til min dør. Det er faktisk den første gangen jeg har kjøpt et helt ubesudlet ur, men sikkert ikke den siste ;)

Har ikke tenkt å røpe hva det er før unboxing, men skal gi alle de kloke hodene her inne en ledetråd;

Lyden som (engelske) humler lager.

Anyone?

Speedmaster?
 
Har vel ingen spesifikke planer, men kjøper hvis det dukker opp noe jeg "vil ha".. Akkurat nå er det Longines Hydroconquest 41mm på vei over havet ;)
 
Jeg venter i lengsel og smerte på min "grail". Den befinner seg i Sverige, men er ved hjelp av Fedex på full fart til min dør. Det er faktisk den første gangen jeg har kjøpt et helt ubesudlet ur, men sikkert ikke den siste ;)

Har ikke tenkt å røpe hva det er før unboxing, men skal gi alle de kloke hodene her inne en ledetråd;

Lyden som (engelske) humler lager.

Anyone?

Rousp og Hopalong hadde helt rett - Buzz, Buzz Aldrin, Speedmaster Pro. Jeg vet ikke om jeg er mest imponert eller mest skremt ;)
 
Kjøpte du fra gråmarkedsforhandleren som diskuteres nå?


Ja, det var det jeg gjorde. Etterpå tenkte jeg at jeg jo kunne ha tatt en telefon til f eks Haugesund og hørt hva de kunne solgt uret for. Tror jeg kjøper fra AD neste gang dersom ikke prisforskjellen (til slutt) er avskrekkende.
 
Kjøpte du fra gråmarkedsforhandleren som diskuteres nå?


Ja, det var det jeg gjorde. Etterpå tenkte jeg at jeg jo kunne ha tatt en telefon til f eks Haugesund og hørt hva de kunne solgt uret for. Tror jeg kjøper fra AD neste gang dersom ikke prisforskjellen (til slutt) er avskrekkende.

Jeg skal ikke snakke så høyt. Kjøpt 1 ur butikknytt, resten er kjøpt brukt, på auksjon etc.. :) Men ja, er ikke alltid prisforskjellen er verdt det. :)
 
Litt omvendt............

Fikk TS-Nato i posten og fant ut at jeg ikke hadde noen ideel klokke til den. (Ønsker 22mm TS-Nato!)
Måtte bare ha denne reima, derfor ble det også handling av en klokke til.
Ikke noe luksusur, men et ur jeg tror vil passe meget godt.
Hadde også lyst til å teste et Kinetic ur, derfor er denne er på vei i posten:
 
Redigert:
Har kjøpt en bunke nato.
1 stk ny 14060M Rolex for det trengte jeg. :)
1 stk ny Helson Shark Diver Bronze fordi jeg lider av meget dårlig impulskontroll. ;)

Ønsker meg fortsatt en 16610 av siste årgang

og en

ETERNA Heritage Super KonTiki Limited Edition 1973 (puh! langt navn)

 
Slik forholdene er nå så blir det enten en GMT Master 2 16750 eller en Submariner 16613 som blir neste inn... Eller.... Kanskje begge deler ? :)

Har forresten hatt seadwelleren min i 3 uker nå... Er dere ikke stolte ? :D
 
Veldig lyst på en Breitling Super Avenger. Må nok bli en sånn i 2011.

sab.jpg
 
Slik forholdene er nå så blir det enten en GMT Master 2 16750 eller en Submariner 16613 som blir neste inn... Eller.... Kanskje begge deler ? :)

Har forresten hatt seadwelleren min i 3 uker nå... Er dere ikke stolte ? :D

Skal du selge?
Har litt lyst på kjenner jeg
 
Jeg kjenner tydelig at jeg må endre innlegget mitt.

Årets klokkekjøp:

Chronoswiss Timemaster.

Det var faktisk egentlig planen for 2010.
Men nå er den endelig på vei, og jeg gleder meg!