What. Hvis du er seriøs nå: kanskje du skrur krona litt for hardt fast hver gang du har stilt den?Nei,blir for mye pes med skrudd krone
Bruker du ikke momentnøkkel? Kanskje det går bedre med et kraftpipesett fra Snap-On eller noe i stedet for Biltema?What. Hvis du er seriøs nå: kanskje du skrur krona litt for hardt fast hver gang du har stilt den?![]()
Tøv, en skikkelig toolwatch trenger ikke fisefint verktøy.Bruker du ikke momentnøkkel? Kanskje det går bedre med et kraftpipesett fra Snap-On eller noe i stedet for Biltema?
Har du prøvd en litt finere mekanisk klokke med dekorert verk på lanken? Det kan knuse Quartz drømmen din.Synes dere drar den litt langt nå…klokker har alltid hatt en viss interesse…
Jeg er Quartz-mann.
Det er selvsagt helt innafor, det. Det er ingen andre enn deg som vet hva som er riktig for deg. Kjenner meg bare ikke igjen i det. Jeg vil gjerne fikle og klå og interagere med klokka og urverket. "Set and forget" er ikke noe jeg forbinder med min klokkeinteresse.Synes dere drar den litt langt nå…klokker har alltid hatt en viss interesse…
Jeg er Quartz-mann.
Alle får lov å drive med hobbyen på sin måte, det er bare veldig fremmed for meg å være så opptatt av nøyaktighet og det å slippe å stille klokka.Synes dere drar den litt langt nå…klokker har alltid hatt en viss interesse…
Jeg er Quartz-mann.
Jeg lurer på det samme som @Raniets sikkert lurer på: finnes det en liste/oversikt over high-accuracy quarts-ur?Alle får lov å drive med hobbyen på sin måte, det er bare veldig fremmed for meg å være så opptatt av nøyaktighet og det å slippe å stille klokka.
Høres ut som high-accuracy quartz er tingen for deg ja, +/- 15s i året betyr at du aldri trenger å stille klokka annet enn til sommer og vinter-tid.
Jeg lurer på det samme som @Raniets sikkert lurer på: finnes det en liste/oversikt over high-accuracy quarts-ur?
Synes dere drar den litt langt nå…klokker har alltid hatt en viss interesse…
Jeg er Quartz-mann.
Kjøpte en T-touch okt 23.hadde da hatt en apple 8 45mm cellular i nesten 1år.før det klokkeløs i flere år…Så ble det en inox med sw200 i nov 23… nå snuser jeg på en ren quartzIngen skade å være batterimann.
Min første "fine klokke" var batteridrevet. TAG Heuer. Den brukte jeg mye og gav meg mye glede. Det ble etterhvert kjøpt en mekanisk , og da var det slutt med batteriklokker, nesten. (Noen har det derimot blitt , for spesielle formål. Blant annet en YES Watch og Tissot T-Touch).
Jeg tipper du er omvendt innen et pat år.
8
Finnes det noen liste over Chronometers som er i salg idag?
Skal kjøpe en når jeg finner en jeg liker.men vanskelig å finne. (Kjenner til Breitling,Sinn,certina ,GS)
Så langt så virker GS som beste alternativet
Synes dere drar den litt langt nå…klokker har alltid hatt en viss interesse…
Jeg er Quartz-mann.