Klokkecafé – løst og fast om klokker

Var det ikke D&G som var først her da?
1712227123701.png
 
Var det ikke D&G som var først her da?
Vis vedlegg 365641


OY!
Nå må jeg begynne å grave ned i hjernen også. Når jeg så min første klokke med "TV-skive" er jeg jammen ikke sikker på. Men det var vel på slutten av 70-tallet. (Jeg har jo aldir sett dem i sort-hvitt). Hvilket merke det var, var ikke noe jeg tenkte på den gang.

Ekte 4-3-format var jo det viktigste.

8- D
 
Det var ein artig og informativ tråd her på forumet om gode klokkekjøp til ein relativt rimelig penge - det var mange og gode innspel på den. Eg har leita og bladd uten å finne den igjen - nokon som veit kva tråd eg meiner?
 
Det var ein artig og informativ tråd her på forumet om gode klokkekjøp til ein relativt rimelig penge - det var mange og gode innspel på den. Eg har leita og bladd uten å finne den igjen - nokon som veit kva tråd eg meiner?
Jeg er rimelig sikker på at det ble lenket til denne tråden for ikke så lenge siden her på forumet. Kan det ha vært i klokkestafett-tråden? Eventuelt en ligende tråd?
 
Det var ein artig og informativ tråd her på forumet om gode klokkekjøp til ein relativt rimelig penge - det var mange og gode innspel på den. Eg har leita og bladd uten å finne den igjen - nokon som veit kva tråd eg meiner?

 
Det var mye klokke for pengene sammenlignet med de "andre".
1000005037.jpg



 


Her har dere meg: "an erosion of reader trust"
Det er resultatet av omleggingen og avlivingen av Watchville. Nå kan det gå måneder mellom hver gang jeg ser innom Hodinkee, og jeg finner som oftest ikke ut at jeg gikk glipp av noe i mellomtiden.

LarsB
 
Her har dere meg: "an erosion of reader trust"
Det er resultatet av omleggingen og avlivingen av Watchville. Nå kan det gå måneder mellom hver gang jeg ser innom Hodinkee, og jeg finner som oftest ikke ut at jeg gikk glipp av noe i mellomtiden.

LarsB
Jeg flirte litt av denne:

"The company said in an email: “Since the acquisition, Hodinkee’s overall readership/consumer loyalty and sentiment has remained positive, with no proof of reader suspicion."

Oh rly? Bare å se i kommentarfeltet til en random Hodinkee-artikkel; plenty av "LVMH eier dere og det synes" bemerkninger innimellom der. :sneaky:
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Jeg har ar lenge siden sluttet å følge det som skjedde på Hodinkee og var aldri en stor fan uansett.
Men når jeg leste artikkelen, ble jeg ikke overrasket over det som skjedde.
Jeg sier meg enig med @Larsnie og @speedieThomas angående tillits forhold som raknet mellom aktørene og følgerne.
Folk opprinnelig fulgte Hodinkee fordi de forventet uavhengige meninger uten maskerade.
Så snart sponsorene kommer sterkt i bildet, blir det bestandig fort oppfattet.
Alt handler om tillit.
Korporasjonene og andre finansielle aktører som kjøper seg inn i bloggene, influenserne, podcastene, magasinene og andre nettsider, burde se seg selv i speilet og slutte å tro på at verden er strødd med hodeløse kalkuner.
 
'This one goes to 26...'

Jeg husker ikke årsaken til at døgnet ble 12 timer, men jeg husker jeg leste om at noen prøvde å få inn døgn på 10 timer. Eller "timer" som det ville bli. Jordrotasjonen fikk de jo ikke gjort noe med. Fordelen med 10 "timer" og 100 "minutter" ville gjøre det enklere å regne med.

Litt mer sporty var jo dette forslaget om å utvide med to timer! Spennende å kunne feire jul på våren, og gå på ski på vinteren.

8

----------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Jeg måtte spørre Bing om dette med Desimaltid (ti timers døgn):
--->
Desimaltid er en klokketid som er basert på desimalsystemet. :
  • Desimaltid ble først innført i Frankrike under Den franske revolusjon. Her er noen viktige punkter om desimaltid:
    1. Inndeling av døgnet:
      • I desimaltid er døgnet delt inn i ti “desimaltimer”, som igjen er delt inn i 100 “desimalminutter”, som hver har 100 “desimalsekunder”.
      • Dette gir totalt 100 000 desimalsekunder i døgnet, noe som er mye enklere å regne med enn dagens 86 400 sekunder per døgn.
      • For eksempel kan man med desimaltid skrive 1:23:45 som 1 time, 23 minutter og 45 sekunder, som 1,2345 timer, eller som 12 345 sekunder – og alt vil bety det samme.
    2. Fordeler med desimaltid:
      • Desimaltid samsvarer med vårt tallsystem, som også er et desimalsystem. Dette gjør det enklere å beregne tiden mellom to klokkeslett uten å måtte konvertere enheter.
      • For eksempel kan man enkelt finne differansen mellom to tidspunkter ved å trekke dem fra hverandre.
    3. Historisk bakgrunn:
      • Desimaltid ble innført i Frankrike i november 1793 og gjort obligatorisk fra 22. september 1794.
      • Systemet ble opprettet som en oppfølging av ideene bak metersystemet, som også er et desimalsystem.
      • Selv om desimaltiden ble brukt i en kort periode, ble den senere forlatt på grunn av manglende popularitet.
    4. Eksempel på omregningstabell:
      • Her er en omregningstabell fra desimaltid til normaltid:
        • 1 desimaltime = 2,4 timer i normaltid
        • 1 desimalminutt = 86,4 sekunder i normaltid
        • 1 desimalsekund = 0,864 sekunder i normaltid
8
 
Redigert:
Jeg husker ikke årsaken til at døgnet ble 12 timer, men jeg husker jeg leste om at noen prøvde å få inn døgn på 10 timer. Eller "timer" som det ville bli. Jordrotasjonen fikk de jo ikke gjort noe med. Fordelen med 10 "timer" og 100 "minutter" ville gjøre det enklere å regne med.

Litt mer sporty var jo dette forslaget om å utvide med to timer! Spennende å kunne feire jul på våren, og gå på ski på vinteren.

8

----------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Jeg måtte spørre Bing om dette med Desimaltid (ti timers døgn):
--->
Desimaltid er en klokketid som er basert på desimalsystemet. :
  • Desimaltid ble først innført i Frankrike under Den franske revolusjon. Her er noen viktige punkter om desimaltid:
    1. Inndeling av døgnet:
      • I desimaltid er døgnet delt inn i ti “desimaltimer”, som igjen er delt inn i 100 “desimalminutter”, som hver har 100 “desimalsekunder”.
      • Dette gir totalt 100 000 desimalsekunder i døgnet, noe som er mye enklere å regne med enn dagens 86 400 sekunder per døgn.
      • For eksempel kan man med desimaltid skrive 1:23:45 som 1 time, 23 minutter og 45 sekunder, som 1,2345 timer, eller som 12 345 sekunder – og alt vil bety det samme.
    2. Fordeler med desimaltid:
      • Desimaltid samsvarer med vårt tallsystem, som også er et desimalsystem. Dette gjør det enklere å beregne tiden mellom to klokkeslett uten å måtte konvertere enheter.
      • For eksempel kan man enkelt finne differansen mellom to tidspunkter ved å trekke dem fra hverandre.
    3. Historisk bakgrunn:
      • Desimaltid ble innført i Frankrike i november 1793 og gjort obligatorisk fra 22. september 1794.
      • Systemet ble opprettet som en oppfølging av ideene bak metersystemet, som også er et desimalsystem.
      • Selv om desimaltiden ble brukt i en kort periode, ble den senere forlatt på grunn av manglende popularitet.
    4. Eksempel på omregningstabell:
      • Her er en omregningstabell fra desimaltid til normaltid:
        • 1 desimaltime = 2,4 timer i normaltid
        • 1 desimalminutt = 86,4 sekunder i normaltid
        • 1 desimalsekund = 0,864 sekunder i normaltid
8
1000020144.jpg