Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det gjør meg glad at klokker som dette eksisterer. For et kunstverk!


1000002678.jpg

1000002679.jpg
 
Da jeg skulle kjøpe min "siste" klokke, til å gå med hver dag livet ut, følte jeg at jeg ikke hadde alternativer. Kriteriene jeg hadde (og har) er:
  • Skrukrone
  • 35-39 mm
  • Kvarts
  • Høy presisjon
  • Bygget med samme standard som godt mekanisk urverk; kan vare "evig" gitt service
  • Lekker samt robust, kler både skjorte og strand.

    Bonuspoeng, men intet krav: GMT-funksjon
... Valget ble en Grand Seiko SBGN027, men det føltes ikke veldig som et valg. Det føltes mer som om det var den eneste klokken som møtte alle krav. Tar jeg feil?
 
  • Liker
Reaksjoner: kire og bragemann
Da jeg skulle kjøpe min "siste" klokke, til å gå med hver dag livet ut, følte jeg at jeg ikke hadde alternativer. Kriteriene jeg hadde (og har) er:
  • Skrukrone
  • 35-39 mm
  • Kvarts
  • Høy presisjon
  • Bygget med samme standard som godt mekanisk urverk; kan vare "evig" gitt service
  • Lekker samt robust, kler både skjorte og strand.

    Bonuspoeng, men intet krav: GMT-funksjon
... Valget ble en Grand Seiko SBGN027, men det føltes ikke veldig som et valg. Det føltes mer som om det var den eneste klokken som møtte alle krav. Tar jeg feil?
Ville prøvd å fjerne kvarts-kravet. Mye morro mekanisk, varig og klassisk i samme prisklasse som Seikoen. Tudor 39mm eller Bb58. Sinn. Oris. +++
 
Da jeg skulle kjøpe min "siste" klokke, til å gå med hver dag livet ut, følte jeg at jeg ikke hadde alternativer. Kriteriene jeg hadde (og har) er:
  • Skrukrone
  • 35-39 mm
  • Kvarts
  • Høy presisjon
  • Bygget med samme standard som godt mekanisk urverk; kan vare "evig" gitt service
  • Lekker samt robust, kler både skjorte og strand.

    Bonuspoeng, men intet krav: GMT-funksjon
... Valget ble en Grand Seiko SBGN027, men det føltes ikke veldig som et valg. Det føltes mer som om det var den eneste klokken som møtte alle krav. Tar jeg feil?
SBGN005 - på alligator og lenke - og til ulike anledninger:

_1230117-jpg.16452888


sbgn005-1-jpg.2415125


wrist-jpg.16305947


flat-jpg.16305942
 
Tittet gjennom auksjon på Christies, denne fikk browsingen til å stoppe. Herregud, tourbillon - jumping hour - retrograde minutes - med oransje (?!) aventurine skive. Til 8-12k CHF, selvfølgelig ++ med premium og mva. Men fremdeles, dette var en skikkelig deal i mine øyne! Schwarz Etienne skal følges med på
IMG_1058.jpeg
 
Skrevet litt om DEFY Skyline Skeleton (som nå svært nylig også ble lansert som en spesialmodell i annet materiale i samarbeid med Time & Tide)..


Vis vedlegg 351850
Jeg liker godt utseende på den nåværende Defy-serien, men den løpske sekundviseren er en dealbreaker for min del. Jeg får høyt blodtrykk bare av å se på den, og synes den gjør hele utrykket på klokken utrolig masete. Synd, for klokken er kul ellers.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Ville prøvd å fjerne kvarts-kravet. Mye morro mekanisk, varig og klassisk i samme prisklasse som Seikoen. Tudor 39mm eller Bb58. Sinn. Oris. +++
Sannelig, men jeg vil ha kvarts-presisjon. Jeg har hatt mer enn én mekanisk klokke, og klarte aldri legge fra meg en lett irritasjon over å måtte stille klokken en gang i uken, og heller ikke robusthet. Tudor er dessverre ikke helt min stil, da de ofte er litt klumpete i designet og litt for prestisjetunge i merkevaren. Om noe skulle jeg hatt en Certina DS-2 igjen! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta