Klokkecafé – løst og fast om klokker

Joda, jeg skjønner det. Men hvorfor er det tillitskrise. De er vel ikke i humør til å gi bort penger i en urolig situasjon i verden. Kan ikke se noen annen grunn.
Ble stilt en rekke spørsmål ang disponering av innsamlede midler. Familien som driver organisasjonen eier også det firmaet som er den største mottakeren (slik jeg har forstått det). Kan fremstå som om de fyller egne lommer.
 
Ble stilt en rekke spørsmål ang disponering av innsamlede midler. Familien som driver organisasjonen eier også det firmaet som er den største mottakeren (slik jeg har forstått det). Kan fremstå som om de fyller egne lommer.
Ah, ja det tar seg jo ikke ut. Da har jeg jo forståelse for at de stenger krana.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Ah, ja det tar seg jo ikke ut. Da har jeg jo forståelse for at de stenger krana.
Ja det ser ut som noen folk er ikke så nøye når det gjelder om å jobbe på begge sider av gjerdet.
"Conflit d'intérêts" kalles det for, hvis saken havner på retten i Frankrike, Monaco eller Sveits.
 

OrientRK-AU0301B4_79682acb-4919-4227-907f-662ec1db327d_800x.jpg
 
Er det fakta at en ikke bør stille klokka tilbake.men heller kjøre hele løpet på 24 timer.for å få den en time tilbake.istedenfor å bare stille en time tilbake?
 
Hvem er det som produserer klokkene for Bruvik?
Rune bruker forskjellige leverandører til kasse, lenker, remmer, skiver, glass osv. Urverkene får han stort sett fra ETA og Sellita (unntatt feks Black Gold II som har verk fra Eterna).
 
Rune bruker forskjellige leverandører til kasse, lenker, remmer, skiver, glass osv. Urverkene får han stort sett fra ETA og Sellita (unntatt feks Black Gold II som har verk fra Eterna).
Takk for info. Blir de sydd sammen på egen fabrikk i sveits?Siden alle deler er produsert av andre så er det vel kanskje en urmaker i sweits eller norge som fikser resten? Føles uansett som et godt stykke håndtverk når en holder en Bruvik i hånden :) Tror jeg må ha en....
 
Takk for info. Blir de sydd sammen på egen fabrikk i sveits?Siden alle deler er produsert av andre så er det vel kanskje en urmaker i sweits eller norge som fikser resten? Føles uansett som et godt stykke håndtverk når en holder en Bruvik i hånden :) Tror jeg må ha en....
Slik jeg har forstått det, kommer klokkene ferdig montert fra Sveits.