Klokkecafé – løst og fast om klokker

javisst er du en klokkemishandler, og jeg undres på hvordan du får det til! skjer det i forbindelse med pc-bruk, eller har du eget torturkammer? :rolleyes::mrgreen:
AC3D2P2.jpg


Svaret ligger nok her! Selv om jeg prøver å være forsiktig på jobb. Arbeidsbenken er jo i tre, så jeg tenkte kanskje det ville gå fint. Hjemme er jeg faktisk skikkelig nøye hva det gjelder PC-bruk, men det ser ut til å ha hatt liten nytte...! Jaja, gjør jo ingenting. Hvis det allerede i Januar ser slikt ut, er det bare å grue seg til sommeren; bading, sykling, og annen tullballskap!
 
Merker/riper gir klokken sjel.
«invistorer» der i mot…
Gleder meg til 126710 får sine fortjente riper og sjel.

apropos GMT. flere som får OCD når GMT viseren ikke er korrekt innstilt på Norsk tid?
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Merker/riper gir klokken sjel.
«invistorer» der i mot…
Gleder meg til 126710 får sine fortjente riper og sjel.

apropos GMT. flere som får OCD når GMT viseren ikke er korrekt innstilt på Norsk tid?
Ja, da går det i forkiling for OCD'en min. Det og klokker med feil dato. Grøss...
 
  • Elsker
Reaksjoner: Skogsmann
Svarer meg selv her med samme spørsmålet. I dag har jeg hatt min Grand Seiko i nøyaktig tre (3) uker. Slik ser lenken ut:

phnASEg.jpg

VbSVCnf.jpg


Basert på det jeg ser av andres bilder og salgsannonser, er dette litt utover normalen. Jeg må presisere at dette gjør meg ingen verdens ting, jeg vet at riper kommer og det er tross alt en klokke jeg går med ca. døgnet rundt.

Jeg er rett og slett litt nysgjerrig på menighetens tanker og erfaringer rundt skrammer og riper. Er dette kanskje mer normalt enn jeg tror? Eller er jeg en klokkemishandler? :unsure: :giggle:
Jeg har brukt en Rolex Explorer nesten daglig i 15 mnd. Den er ikke i nærheten av det du viser her :eek:
Er jo bare å være besvisst på at man har en klokke på armen, og legge den i lommen om man skal gjøre noe som kan skade den.
Å, skal jeg bære dette skapet gjennom den trange døra? Kanskje greit å ta av klokka så den ikke slår inn i dørkarmen.

Dét er hele min oppskrift hvertfall, hehe.
 
Redigert:
Jeg har brukt en Rolex Explorer nesten daglig i 15 mnd. Den er ikke i nærheten av det du viser her :eek:
Er jo bare å være besvisst på at man har en klokke på armen, og legge den i lommen om man skal gjøre noe som kan skade den.
Å, skal jeg bære dette skapet gjennom den trange døra? Kanskje greit å ta av klokka så den ikke slår inn i dørkarmen.

Dét er hele min oppskrift hvertfall, hehe.
Jeg har en urasjonell frykt rundt håndtering av klokker når de ikke er sikkert festet til armen. En klumsete bevegelse og du kan ende opp med glasskår der du ikke vil ha det og/eller sjokk i mekanikken. Mye bedre at kassen gjør det den er laget for imo.
 
Noken tips til kor eg kan henvende meg for å få denne servet og shinet skikkelig ?
Blita 25 Rubies.

Tung å stille og litt tung på trekket , men den tikker å går .

20230127_095725.jpg
20230127_095712.jpg
20230127_095656.jpg